snyggt... det krävs nog en hel del skicklighet inom kolfibervärlden för att få det så snyggt
Ja det tar sin tid innan allt är tipptopp, klarlacken måste lägga sig på allt kolfiber så att man efter ett tag kan lägga fler lager klarlack som mättar ytan och allt blir helt jämnt utan struktur.
Nu ska jag bygga innerskärmar till bilen & sen slänga på spacers innan hela bilens exteriör ska slipas & klarlackas igen för maximal finnish;) Såhär ser den ut för tillfället...
Dörrsidorna är tyvärr bortplockade på denna bilden för drapering...
Gillar himlens färg i bakgrunden som matchar bilen lite=) Tack Pelle för alla sjukt grymma bilder vi tog dena natten, värsta photosession mitt i natten...hehe
Det ligger ännu en bit fram med motoruppgradering men just nu är jag jäkligt sugen på en 2,5liters Duratec Turbomotor eventuellt med kompressor. Vet en kille i england som gjort detta med sin & han levererar ca 340hk:O
Men som sagt, har inte börjat jobba på den biten ännu & det kostar ju en del...lite sponsorer kommer att vara ett måste.
Nu ska jag bygga innerskärmar till bilen & sen slänga på spacers innan hela bilens exteriör ska slipas & klarlackas igen för maximal finnish;) Såhär ser den ut för tillfället...
Pojkar slåss inte mun nu:) Ragge: Du får gärna ta bilder på min bil på träffar osv. men arrangerade fototillfällen är det tyvärr endast Pelle som sköter och tidningar om så vill sig, om det inte är något speciellt tillfälle förstås. Jag har gett mitt fulla stöd & förtroende till Pelle som jag anser vara en av sveriges bästa oupptäckta bilfotografer. NOW OFFICIALLY!!! Han är en klippa på att ta bilder i rätt ljus & vinklar så att bilens bästa sidor framhävs. Bara en sån sak som att ringa mig mitt i natten för en fotografering gör att jag håller honom som min trogna fotograf. Men som sagt, du får mer än gärna klicka bilder närhelst du stöter på mig med bilen...det e bara kul=)
riktigt nice bil sträckläst tråden gillar det helt och hållet,brukar inte gilla ko(o)lfiber så mycket men när du gjort mycket på bilen i kolfiber tycker jag det är helt rätt många tummar upp härifrån!
riktigt nice bil sträckläst tråden gillar det helt och hållet,brukar inte gilla ko(o)lfiber så mycket men när du gjort mycket på bilen i kolfiber tycker jag det är helt rätt många tummar upp härifrån!