Vill passa på att tacka EZ-Tuning för deras samarbete & deltagande i projektet!!! Ni kommer inte bli besvikna!
Show-off
Nej inte alls, bara väldigt tacksam för deras bidragande i projektet med sidokjolarna som jag ikväll fick veta är skickade & dom står även för frakten=) MYCKET tacksam!
Imorgon påbörjas helgarbetet med bilen då det blir jobba jobba jobba som gäller. Nu är sidokjolarna hemma, tack ännu en gång EZ-Tuning! Till helgen blir förhoppningsvis passformen på widebodykittet helt färdigt så kolfiberjobbet med det sätter igång på allvar. Sidokjolarna måste breddas lika mycket som skärmarna, alltså 40mm, för att passa perfekt. Kommer bilder snart!
Idag gjordes mycket på bilen men tyckte knappt det märktes iaf..... Det som gjordes var ännu mer modifiering av skärmbreddningen, bl.a sidokjolarna passades in & lite fix med frontens breddning blev gjort. Jag har också monterat av bagageluckan som ska göras i kolfiber i veckan. Bakre stötfångaren blev också färdigbreddad & klar att spacklas.
Jag hade idag hjälp av Nosslin här på garaget medans Eplamojje gled runt på Ikea. Vi kunde inte låta bli att göra lite jävelskap medans garageägaren var borta så vi började bygga om hans Opel Corsa på eget sätt...hehe.
Folkracestuk=)
Tomrummet i frontens breddning fylldes ut med fogskum.
Vi passade på att styla om Mojjes bil i hans frånvaro med en custombyggd växelspak & en enastående ratt med specialinbyggd airbag=)hahaha! Vad tycks?
härligt att se att det går framåt, har du räknat på hur mycket du lättar bilen. då du byter ut så mycket mot kolfiber.
Kommer bli riktigt grym när den är färdig.
// Victor
Mitt nya projekt, Brother Edition "Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)