5068
Sök

Kroma Fälgbanor vart gör man det?

Avstängd
298 Inlägg
2 februari 2009
Trådstartare
#1
köpte nya fälgar idag men är fan inte nöjd...som vanligt wink
ytan på fälgbanan är uppruggad,är inte förvånad iofs då jag har hört att dom var det innan.

en kromad yta vore nåt,det skulle höja helthetsintrycket rejält.
så det är bara att lämna in dom.

vad kostar det på ett ungefär att lämna in för att kroma enbart fälgbanan?
hur blir resultatet?

helst i mellansverige

närbild på ytan
man ser att dom har kört på med för hög matning när dom har svarvat dom..fusk alltså wink
det kanske går att polera bort det där
det är inte så grovt
https://www1.garaget.org/gallery/archive/23972/large/559982_g4lg5d.jpg
Senast redigerat av PG (2 februari 2009)

Okejbratja
255 Inlägg
2 februari 2009
#2
Gör det själv ffs? smile billigt så kan du hålla på tills du blir nöjd! vinner på alla sätt plus att du får lite erfarenhet!...
Senast redigerat av SoNic- (2 februari 2009)


2 982 Inlägg
2 februari 2009
#3
sprutförsilvring är ett alternativ.


Xenoholic
2 559 Inlägg
2 februari 2009
#4
Residence skrev:
sprutförsilvring är ett alternativ.

Var kan man göra det nånstans? nån som har erfarenhet av det?

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

649 Inlägg
2 februari 2009
#5
jag slipade mina. Blev faktiskt ganska fint smile(Är bara klar med 1 fälg hittils så..)

För att bli gammal och vis, måste man vara ung och dum.

455 Inlägg
2 februari 2009
#6
Polera bort klarlacken och håll putsen på råa aluytan, jobbigt, men funkar om det är en entusiastbil. Alternativt klarlacka efter polering, men då försvinner lite av glansen.

Bygger Opel Corsa B Turbo, åker Opel Vectra OPC samt tyskstukad Opel Combo, sladdar Toyota Soarer JZZ30
http://www.realcar.se/
Årets företag på GreenlightGalan 2012!

Avstängd
298 Inlägg
3 februari 2009
Trådstartare
#7
Astramarkus skrev:
Polera bort klarlacken och håll putsen på råa aluytan, jobbigt, men funkar om det är en entusiastbil. Alternativt klarlacka efter polering, men då försvinner lite av glansen.

det är ingen klarlack bara svarvad lättmetall
japp jag fixar det
ska försöka få tag på en hjul ballanserings maskin och sätta upp fälgen i
dom borde ju ha hyffsat varv så det räcker.
puttsa för hand kommer att ta evigheter

såg en bild på en sving till en hoj som var polerad med 1200 våtslip
och det såg riktigt bra ut!
jag tror 1200 räcker annars kan man ju prova 4000.
polerar det sista med autosol
Senast redigerat av PG (3 februari 2009)

3 650 Inlägg
3 februari 2009
#8
det gör man ju själv



Sök