turbo konventera vr6 motor 2.9L

Eddy Galen, inte dum.
26 mars 2012 · 1 324 Inlägg

tobby89 skrev:
vexel lådan pallar väll lite mer krut ?

Allt över 250 så riskerar man ras. Skulle själv inte köra över 300 med original.

tobby89
26 mars 2012 · 54 Inlägg

okay XD

Fiat coupe 16vt "fiat med knuff" (1995)
ekelund88
26 mars 2012 · 2 656 Inlägg

Eddy skrev:

tobby89 skrev:
vexel lådan pallar väll lite mer krut ?

Allt över 250 så riskerar man ras. Skulle själv inte köra över 300 med original.

sitter väl en stabilare låda på syncron dock "antar de e en sån eftersom de e snack om en 2.9a" sitter väl den såkallade 02 lådan

tobby89
26 mars 2012 · 54 Inlägg

okay okay och dom är tåligare då smile

Fiat coupe 16vt "fiat med knuff" (1995)
tobby89
26 mars 2012 · 54 Inlägg

vad är 02 lådor för gejor då vad är skilnaden ??

Fiat coupe 16vt "fiat med knuff" (1995)
Eddy Galen, inte dum.
26 mars 2012 · 1 324 Inlägg

ekelund88 skrev:

Eddy skrev:

tobby89 skrev:
vexel lådan pallar väll lite mer krut ?

Allt över 250 så riskerar man ras. Skulle själv inte köra över 300 med original.

sitter väl en stabilare låda på syncron dock "antar de e en sån eftersom de e snack om en 2.9a" sitter väl den såkallade 02 lådan

När jag spånade motorprojekt så kollade jag på syncron. kommer ihåg en snubbe som körde en med 450hk och rasade ganska snabbt.

ekelund88
26 mars 2012 · 2 656 Inlägg

Eddy skrev:

ekelund88 skrev:

Eddy skrev:

Allt över 250 så riskerar man ras. Skulle själv inte köra över 300 med original.

sitter väl en stabilare låda på syncron dock "antar de e en sån eftersom de e snack om en 2.9a" sitter väl den såkallade 02 lådan

När jag spånade motorprojekt så kollade jag på syncron. kommer ihåg en snubbe som körde en med 450hk och rasade ganska snabbt.

jaså finns ju nån snubbe med runt 500 på vr6.nu som kört så i 2 år ? så e nog lite hur man startar då varvstoppstarter knäcker nog alla lådor tex

Fekzen
26 mars 2012 · 181 Inlägg

Det handlar ju mycket om att man dels behöver backa tändningen lite, för överladdning, antingen i originalsprutet med ett turbochip eller genom att skaffa ett eftermarknadssystem. Sedan gäller det också att man får tillräckligt med bränsle och upprätthåller bra blandning både vid laddtryck och på cruise och låga varv så bilen blir körbar.

Jag har gjort ett par program till folk som laddar 0,8-1 bar och det verkar hålla bra. Gjorde tex några i Norge för snart två år sedan.

Mvh//
A.Fekzen

A.Fekzen - Mycket vrid spar tid!
www.fekzen.se - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Turbochip, E85 chip mm.
Eddy Galen, inte dum.
26 mars 2012 · 1 324 Inlägg

ekelund88 skrev:

Eddy skrev:

ekelund88 skrev:

sitter väl en stabilare låda på syncron dock "antar de e en sån eftersom de e snack om en 2.9a" sitter väl den såkallade 02 lådan

När jag spånade motorprojekt så kollade jag på syncron. kommer ihåg en snubbe som körde en med 450hk och rasade ganska snabbt.

jaså finns ju nån snubbe med runt 500 på vr6.nu som kört så i 2 år ? så e nog lite hur man startar då varvstoppstarter knäcker nog alla lådor tex

Kan tänka mig att dem har förstärkta växellådor. Såg en vr6TT med 600 hästar på dragstrip förra sommaren så man kan om man vill.

bossebud
13 juli 2012 · 33 Inlägg

02a lådan som sitter i vr6:orna håller med diff för ca 400hk sen är det drp låda från en nyare golf v6  som gäller

Volkswagen vr6 "vr6T" (1993)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang