HereComesTrouble skrev:
V10 skrev:
HereComesTrouble skrev:
Den som skriver samma sak i alla trådar

Jag skiter i personliga åsikter och tankar, tester är tester och det enda som gäller när det handlar om siffror, punkt slut! Om man nu inte tål att en M3 CSL är en bättre bil än en C6, well buhu...

Vill man sen drömma om att man har en viss prestanda så får man väl det, siffrorna talar för sig ändå

Du är duktig på siffror, men tror du inte att tex föraren har någon betydelse? Däck, väder mm.
Det går inte att jämföra när inte alla faktorer är exakt likadana.
Den fantastiska CSL får stryk så det sjunger om det i superstage tex.
Sen som jag sagt tidigare, man bör jämföra CSL mot Z06 eftersom priset är betydligt jämnare.
Och vem får pisk där? Jo..CSL!
Jag skrev det ganska så tydligt att tester är tester, dom visar bilen bästa sidor då det är proffs som kör till max för vad bilen klarar. Vad som skulle hända ute i det vardagliga är en annan sak, det vet vem som helst!
Den fantastiska CSL kördes när den kom 2003, C6 kördes på den nya asfalten, vilket är en fördel. Å andra sidan har jag aldrig sett Superstage som en referens vad gäller banegenskaper, det är mer en sick sack grej, gammal asfalt eller ny, vilket som!
På Nürburgring får C6 spö med 25 sekunder av M3 CSL, och det är ändå en bana som passar bilar med kraftfulla motorer, något som C6 har mer av än M3 CSL. 25 sekunder är en enorm skillnad!
Tar man istället M3 CSL vs C6 Z06 eftersom du vill det så är C6 Z06:an 1 sekund snabbare än CSL. Men då till det roliga: M3 CSL har 360 hk fördelat på ca 1420 kg, C6 Z06 har 512 hk och väger också ca 1420 kg.
När Sport Auto körde dessa bilar så fick M3 CSL tiden 7:50 min runt ringen och C6 Z06 fick tiden 7:49 min...ja jag vet inte men av någon anledning så imponerar faktiskt M3 CSL otroligt mycket.
Jag vill inte göra det till en märke vs märke grej, så för att komma tillbaka till trådskaparens info på hans sida så nej, några 30 m stannar han inte på, inte heller den andra killen med 328:an som skrev här i tråden som sa sig bromsa på 35 m. 35 m är vad en C6 klarar, och jag kan sätta mitt liv på att en 328i inte bromsar bättre än en Corvette C6.

Annars håller jag med dig, det är mycket som spelar in bland vanliga förare. Den stora skillnaden dock är att vem som helst kan bromsa hårt i en bil, men att sätta snabba tider på bana är det inte många som kan.