Skaffa ny nyckel till MB c200t -96

Steel88 Inte som alla andra.
8 februari 2009 · 63 Inlägg

Nycklarna till våran MB har börjat säga sitt. det är av modellen infraröd med infälld nyckel. Dom ramlar isär och börjar sakna delar. Så det är nog dags att skaffa nya.

vad behöver jag för att få nya nycklar hos MB? och vad kostar det? har alla 3 original nycklarna kvar (2vanliga + reserv) om det skulle spela någon roll.

tacksam för svar!

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapade med det gamla sättet att tänka på - Albert Einstein
g-man Merca-lastbils mekaniker och leg. vw-nörd..
8 februari 2009 · 857 Inlägg

Du behöver ägarens fullmakt om inte du är ägare bara för att få köpa nya. Dom kostar 800-1500st har jag för mig och sen ska dom kodas till bilen på verkstad om du har startspärr på den.

Kan kolla imorrn hur mycket nya nycklar kostar..

Steel88 Inte som alla andra.
8 februari 2009 · 63 Inlägg

g-man skrev:
Du behöver ägarens fullmakt om inte du är ägare bara för att få köpa nya. Dom kostar 800-1500st har jag för mig och sen ska dom kodas till bilen på verkstad om du har startspärr på den.

Kan kolla imorrn hur mycket nya nycklar kostar..

fasen va dyrt de va med nycklar då! Spelar det nån roll att jag har ett DEFA larm i bilen. Bilen har startspärr via det. Men kodningen till bilen är väll samma som synkningen va? 2 snabba tryck och på med tändningen?

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapade med det gamla sättet att tänka på - Albert Einstein
g-man Merca-lastbils mekaniker och leg. vw-nörd..
9 februari 2009 · 857 Inlägg

Såg idag att dom var ännu dyrare än vad jag sa.. 2223:-st om jag läste priset rätt. Det sitter en transponder i nyckeln som bilen ska lära sig och då räcker det inte med synkningen bara, den är bara för låsfunktionen.

Vet inte om din bil har orginal startspärr då jag inte jobbar med personbilar. Om ditt defa-larm kan ha egna fjärrsändare skulle jag nog nästan köra på det o köpa vanliga nycklar.

Men nu vart jag osäker om bilens orginal startspärr om sådan finns om den går med infraröda det med.

Som sagt jag kan inte mb personbilar så bra.

g-man Merca-lastbils mekaniker och leg. vw-nörd..
9 februari 2009 · 857 Inlägg

Jo förlåt det var det jag mena med original startspärr.

Steel88 Inte som alla andra.
10 februari 2009 · 63 Inlägg

fanken va dyrt de skulle vara då... men om jag behåller själva kretskortet å nyckeln och bara vill ha nytt "skal" då? Borde jag kunna få köpa reservdelar till nyckeln tro?

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapade med det gamla sättet att tänka på - Albert Einstein
g-man Merca-lastbils mekaniker och leg. vw-nörd..
10 februari 2009 · 857 Inlägg

I alla nycklar till nyare mercedes så sitter det transponder i och den har inget att göra med fjärröppningen av bilen. dock så dom med radiosändare när man kodar in transpondern så kodas samtidigt fjärrlåsningen in men man behöver inte ha batteri i sen för att kunna starta bilen.

Fanns nån typ av lös del i reservdelsprogrammet men vet inte om det bara är till batteriluckan. Kan kika idag sen på jobbet.

Steel88 Inte som alla andra.
10 februari 2009 · 63 Inlägg

Vore snällt. jag behöver dne lilla knappen och en fjäder.

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapade med det gamla sättet att tänka på - Albert Einstein
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang