Crozzfire skrev:
Sen är det växellådan, samt allt ovanstående, finns köpsuget kvar?? Leta vidare, full som stryk samt illa kvalitet, eller köp nyare än 2003 med nya karossen, ser riktigt bra ut! Men ovanstående fel kvarstår!
Hahaha hade jag haft dom bilarna som du har, hade ju de varit det sissta jag hade skrivit..
------------------------------------
Som många andra sa så är växellådan inget att oroa sig över..
Och eftersom du vill ha en 2.0t så är det T5 motor i dom.. Det är bara aeros 01-02 som har T7 motor..
Och vad jag vet så finns det T5 med svart tändkasett, som också är mycket bättre än röd. Eftersom den röda tändkasetten är skit kass, går sönder och krånglar..
Och sen är det absolut inget fel på T7 heller, men om man ska upp över 300hk. Så bör man byta kolvarna till T5ans kolvar. Eftersom kolvarna är av aluminium på T7 så pallar dom inte lika mycket som T5..
Så mitt råd är: Ska du trimma över 300hk så köp en med T5 motor alt. byt till T5 kolvar..
Ska du köra näst intill orginal så spelar det absolut ingen roll vilken du köper..
Angående om jag besiktar med mina 18" så, ja det gör jag utan problem.. Har aldrig hört att dom har sagt något om det, om man inte ändrar ET helt åt helvete för mycket som sagt..