Åseda Gummiverkstad Förstörde Min Fälg. Hur skall jag gå till väga?

DanielssonC
10 februari 2009 · 213 Inlägg

Kan ju säga att gå vidare med de kommer vara tämligen meningslöst.. har du inget bevis att det inte var där innan t.ex kort . Så kan dem hänvisa att var där innan. + att jag känner nästan alla på åseda gummiverkstad och vet att dem skulle ersätta dig om det var dem som gjorde så skadan uppkom..

Världen är full av idioter.. Men lustigt nog är dem flesta konstruktörer.
Trafikregler gäller bara på dagen...
Rooth07 Lindahls Gräv AB
10 februari 2009 · 716 Inlägg

DanielssonC skrev:
Kan ju säga att gå vidare med de kommer vara tämligen meningslöst.. har du inget bevis att det inte var där innan t.ex kort . Så kan dem hänvisa att var där innan. + att jag känner nästan alla på åseda gummiverkstad och vet att dem skulle ersätta dig om det var dem som gjorde så skadan uppkom..

Varför ersätter dom det inte då?wink

DanielssonC
10 februari 2009 · 213 Inlägg

Rooth07 skrev:

DanielssonC skrev:
Kan ju säga att gå vidare med de kommer vara tämligen meningslöst.. har du inget bevis att det inte var där innan t.ex kort . Så kan dem hänvisa att var där innan. + att jag känner nästan alla på åseda gummiverkstad och vet att dem skulle ersätta dig om det var dem som gjorde så skadan uppkom..

Varför ersätter dom det inte då?wink

Bra fråga, Förmodligen för att de inte var dem;)wink Men ring konsumentombudsmannen hur det nu stavas , wink

Världen är full av idioter.. Men lustigt nog är dem flesta konstruktörer.
Trafikregler gäller bara på dagen...
Rooth07 Lindahls Gräv AB
10 februari 2009 · 716 Inlägg

4 fina märken. jätteroligt.


https://www1.garaget.org/gallery/archive/47263/567086_b7qbmt.jpg
Skrapat, värsta stället.


https://www1.garaget.org/gallery/archive/47263/567088_tueajt.jpg
Litet märke.


https://www1.garaget.org/gallery/archive/47263/567101_lk5agd.jpg
En skråma till.


https://www1.garaget.org/gallery/archive/47263/567105_waccgv.jpg
En skada till. sen knappt på bilden.

Rooth07 Lindahls Gräv AB
10 februari 2009 · 716 Inlägg

DanielssonC skrev:

Rooth07 skrev:

DanielssonC skrev:
Kan ju säga att gå vidare med de kommer vara tämligen meningslöst.. har du inget bevis att det inte var där innan t.ex kort . Så kan dem hänvisa att var där innan. + att jag känner nästan alla på åseda gummiverkstad och vet att dem skulle ersätta dig om det var dem som gjorde så skadan uppkom..

Varför ersätter dom det inte då?wink

Bra fråga, Förmodligen för att de inte var dem;)wink Men ring konsumentombudsmannen hur det nu stavas , wink

Men lite konstigt då att jag fick pengarna tillbaka, och att han satte dit skydden efter han gjort den fälgen.

Bara att sätta upp fälgen igen och göra samma sak igen så får vi se om det blir likadant.

hjoortskull
10 februari 2009 · 36 Inlägg

Svinigt att göra så av dem!!! men du har vell bilder på dom när dom sitter på bilen så det e ju bara ta kort på skadan och jämnföra?

Bensin Kommer Alltid Att Finnas För Att Snart Har Ingen Råd Att Tanka
kalimero
10 februari 2009 · 119 Inlägg

undrar bara om du stod och såg att dom glömde skyddet? i så fall, varför sa du inte till då.. om du inte var där och såg att dom glömde,hur vet du det? erkände dom? tyvärr så kommer du inte så långt i och med att du tagit bilen därifrån,det kan ju ha hänt vad som helst på vägen(rent teoretiskt) .. kolla ALLTID bilen innan ni hämtar på verkstad. lita inte på någon i det hgär jävla rövarsamhället

det var bättre förr.. ju förr ju bättre
Rooth07 Lindahls Gräv AB
10 februari 2009 · 716 Inlägg

kalimero skrev:
undrar bara om du stod och såg att dom glömde skyddet? i så fall, varför sa du inte till då.. om du inte var där och såg att dom glömde,hur vet du det? erkände dom? tyvärr så kommer du inte så långt i och med att du tagit bilen därifrån,det kan ju ha hänt vad som helst på vägen(rent teoretiskt) .. kolla ALLTID bilen innan ni hämtar på verkstad. lita inte på någon i det hgär jävla rövarsamhället

För det första så var jag med och såg allt. för det andra så var jag inte där med bilen, utan fälgarna kom jag med lösa.

kalimero
10 februari 2009 · 119 Inlägg

så där ja,, du behöver inte grina på mej.. om du står och ser på när dom skadar fälgen och inte säger nåt..då får du nog faan skylla dej själv

det var bättre förr.. ju förr ju bättre
TLO
10 februari 2009 · 1 062 Inlägg

Man skall väl inte som kund behöva stå o tala om hur de skall göra jobbet?  Det är väl däckkillen som skall vara proffs på detta?

"You Go, we go!"
Rooth07 Lindahls Gräv AB
10 februari 2009 · 716 Inlägg

kalimero skrev:
så där ja,, du behöver inte grina på mej.. om du står och ser på när dom skadar fälgen och inte säger nåt..då får du nog faan skylla dej själv

Haha men det är väl inte så jävla lätt att se om den blir skadad när den sidan är nedåt eller?

Rooth07 Lindahls Gräv AB
10 februari 2009 · 716 Inlägg

TLO skrev:
Man skall väl inte som kund behöva stå o tala om hur de skall göra jobbet?  Det är väl däckkillen som skall vara proffs på detta?

Håller med

gRiLLiS945 Allt i allo
11 februari 2009 · 183 Inlägg

lr annrs tar du bilder på fälgarna 1om1 o sen ändrar datumet i kameran :smile
så har du bevis på hur dom såg ut innan tongue hoppas bara de är samma däck fall de syns på bilden när man tittar så du inte har typ pirelli o nu nakang lr nått big_smile

Volvo 945 T "Bling Bling Snurbo Edition" (1998)
Volvo Pv 544 Favorit "Terapibilen" (1960)
Rooth07 Lindahls Gräv AB
11 februari 2009 · 716 Inlägg

Pratade med konsumentverket idag, och dom sa att jag skulle skriva en rapport till allmäna reklamationsnämnden. så får väl bli såtongue

twin_cam Smålänning
11 februari 2009 · 7 877 Inlägg

Riktigt dåligt hanterat av dem.

Och oproffsigt av teknikern som gjorde jobbet att inte använda skydd från början på då pass dyra fälgar.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Andreas 940 -utan 940
11 februari 2009 · 1 728 Inlägg

Internet har funnits såpass länge att företag borde ha lärt sig att man tjänar mer på att ersätta saker man pajar än att neka.

Manne Jajjemen!
11 februari 2009 · 1 512 Inlägg

Dom där märkena skulle ju lika gärna kunna blivit under transporten, ser på bilderna att du lagt fälgarna på varann, å med smala däck så sticker fälgen ut mer än däcket.. fälg mot fälg = skada i klarlacken

Men de är bara en teori roll


Aja, hoppas de löser sig. Men de kan ju ses som en bra anledning att slipa bort klarlacken, våtslipa å polera. De blir blankare än med klarlack på wink

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.
Slim_
11 februari 2009 · 8 Inlägg

Om dom nu har lyckats snurra fälgen i maskinen som du säger bör det väl bli fyra långa skador och inte en lång och tre små märken? Har köpt fälgar, däck och lagt om däck ett par gånger hos Åseda gummiverkstad och det har då aldrig varit några problem, så har svårt att tro att dom har orsakat skadan och sen bara nekar. Så kan du bevisa att dom orsakat skadan så får du säkerligen ersättning.

Chevrolet Camaro "2SS" (2012)
Rooth07 Lindahls Gräv AB
11 februari 2009 · 716 Inlägg

Manne skrev:
Dom där märkena skulle ju lika gärna kunna blivit under transporten, ser på bilderna att du lagt fälgarna på varann, å med smala däck så sticker fälgen ut mer än däcket.. fälg mot fälg = skada i klarlacken

Men de är bara en teori roll


Aja, hoppas de löser sig. Men de kan ju ses som en bra anledning att slipa bort klarlacken, våtslipa å polera. De blir blankare än med klarlack på wink

La fälgarna på varandra precis innan bilderna togs, innen låg dom en och en,.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang