2205
Sök

Lär-dig-av-andras-misstag tråden

3 714 Inlägg
22 maj 2009
teamvolvoracing skrev:
kan väl lämna ett bidrag jag oxå då

lämna aldrig bilen till en fordons skola om du vill ha till bax bilen fort å med ett bra jobb gjort!!  fick tillbax min bil efter 5 veckor :mad (kamremsbyte, byte av vattenpump, handbromsbackar, oljeservice å koll bromsar) hittade förljande fel 1. Anligande broms fram 2. handbroms som inte tar 3. för lite kylarvätska i bilen 4. inte åtskruvade bultar till fälgarna och 5. sönder riven instruktionsbok till slutsteget när jag kom hem med bilen! knallade in där efter 3 veckor av dom 5 bilen var där för å kolla läget och fick då höra att idioterna hade kletat kopparpasta på vevaxelbulten isället för locktite :mad så det fick dom göra om och göra rätt

När jag gick fordon så sa lärarn alltid till att det kunde ta lite längre tid fast mkt billigare än märkesverkstad smile
Sen så var det nästan alltid jag som fick ta hand om alla backjobb som blev.

Ontopic: Se till att ha rätt moment när du drar åt topplockbultarna annars går dom bara av.....
Eller se till att pumpa ut kolvarna i oken när du bytt bromsar (inte kul att komma på det påväg ner från lyften)

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

460 Inlägg
22 maj 2009
ha inte fingrarna mellan traverskedjan och en hydraulpump när du ska lyfta ur pumpen. då går fingret av.

1 854 Inlägg
22 maj 2009
_MaCCe_ skrev:
Lägg ALDRIG en glass ( Gbsandwich ) bakom framdäcket när du sitter i passagerar sätet i polarens bil...
det slutade med Plattwich

Hahahahaha lol

Mercedes och Volvo i blodet
30 Inlägg
22 maj 2009
köp aldrig en bmw folk tror bara du bakar pizza då, eller en audi då får du aldrig köra och så tar dom bort den från din sida på garaget.org

Inte mitt fel om du saknar hjärna och stjärna

SQ
1 343 Inlägg
22 maj 2009
stå inte längre i en p ruta än de står angivet på skylten.. jävla skit

Ljudnörd!

460 Inlägg
22 maj 2009
Tomas_B skrev:
köp aldrig en bmw folk tror bara du bakar pizza då, eller en audi då får du aldrig köra och så tar dom bort den från din sida på garaget.org

köp aldrig en merca du får bara stå på verkstan och laga rost. smile

. . . .[brehas spar tid!!] . . .
264 Inlägg
22 maj 2009
Parkera aldrig på förbjuden parkingen vid huset/lägenheten, ovasett om du bara ska hämta ngt snabbt,

700 kr fattigare lol

*Gasa bör man annars dör man,* Man har inte hållit tillräckligt om man inte smakar diketskanten ;)

Mercedes och Volvo i blodet
30 Inlägg
22 maj 2009
Pilsk skrev:
Tomas_B skrev:

köp aldrig audi du får inte köra bara skruva (av egen erfarenhet)

Inte mitt fel om du saknar hjärna och stjärna

460 Inlägg
22 maj 2009
Tomas_B skrev:
Pilsk skrev:
Tomas_B skrev:

jämför du med din audi 100 från -89?

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
22 maj 2009
Pilsk skrev:
Tomas_B skrev:
Pilsk skrev:

jämför du med din audi 100 från -89?

Det är nog HUR MAN TAR HAND OM BILEN som spelar roll.
Inte hur gammal den är. wink

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

427 Inlägg
22 maj 2009
Fyll inte på växellådsolja innan du sätter dit lådan i bilen igen....  Det rinner ut igen .. =*)
Senast redigerat av Tazzeman (22 maj 2009)

/ Tobbe

104 Inlägg
22 maj 2009
Se till att INTE komma åt plusspolen med oljestickan när motorn blitt sur och har  minst 1 liter bensin i oljetråget. Man får både byta kalsonger och ventilkåpor......
Senast redigerat av nova383 (22 maj 2009)

Dogs have owners, cats have staff....

Stolt tvåbarnsfar
548 Inlägg
22 maj 2009
Irmscher Vectra skrev:
Lyssna INTE på att din far klarar att riva ner en manuell låda ur en Mustang '68 själv.
Jag satt inne i bilen för att bromsa lite med spaken medans gubbenvar under bilen i gropen och skruvade loss Han hann säga "är du m..." Sen for spaken ur mina händer och ner genom golvet, sen hör man ett dovt "KLUNK" med ett lite oroväckande knak.
Från gropen kommer det ett "Ojdå, golvet sprack!" Han var med och höll i lådan hel vägen ner i golvet, men lyckades hoppa undan.

"Den VAR tyngre än en M40" kommer det från gubben mellan gapskratten.

Sen att hälla modellbilsoppa (80% metanol, 20% ricinolja) i förgasaren på samma bil efter vinterförvaring och den är lite trög hjälper! PANG! sen går den, även om farsgubben som stod med fejan under huven när jag tryckte på startknappen.. Han blev utan ögonbryn och lugg ett tag.

Sambon trodde jag inte var riktigt klok när jag satt och fnissade för mig själv! Klockrena båda två!

-Mike-

fälg fantast
1 086 Inlägg
22 maj 2009
öppna inte inte en sko affär

Golf Mk2 GTI G60 Limited Edition NR 35 / 71

Ugglan-racing
362 Inlägg
22 maj 2009
Lowenhart skrev:

Asså går inte affären bra ferdi???tongue

How does dust taste sucker??

120 Inlägg
22 maj 2009
Glöm aldrig sätta in och vrida om nyckeln i tändningslåset när du blir bogserad! ,D

Rattlås = dumt när man blir bogserad...

Ugglan-racing
362 Inlägg
22 maj 2009
Banan_ skrev:
Glöm aldrig sätta in och vrida om nyckeln i tändningslåset när du blir bogserad! ,D

Rattlås = dumt när man blir bogserad...

Jag har prövat det en gång:D inte så lyckat asså:P

How does dust taste sucker??

Bilmekaniker
1 354 Inlägg
22 maj 2009
blacklin3 skrev:
Lowenhart skrev:

Asså går inte affären bra ferdi???tongue

lol

Har Du Plattan i Mattan, Så Har Du För Seg Bil!

86 Inlägg
23 maj 2009
Byt inte bromsbelägg när det är mörkt ute, dom hamnar lätt åt fel håll vilket märks när man bromsar. Uscha vilket ljud!

Fyll inte på olja när bilen står i sluttning, den kan lätt trycka ur sig den olja den inte vill ha wink

Hissa inte upp bilen på rullgrus med orginal domkraft. Du kan få ett helvete att få upp bilen igen sad

5 Inlägg
25 maj 2009
En polare till min skulle "burna" för första gången med sin 740..

En annan polare berättar för honom hur han ska göra och killen sätter igång..

Han drar pellen i botten upp varvstoppet ett par sekunder innan han märker att han inte har någon växel i :p

Sök