2410
Sök

Lär-dig-av-andras-misstag tråden

Rebel with a cause
224 Inlägg
25 maj 2009
En kompis hade ett modellplan med en etanolmotor som han hade tagit ur och satt fast i skruvstädet för att testköra. När motorn gick på högvarv visade det sig att ljuddämparen satt lös och höll på skaka loss. Eftersom varvet var högt skulle jag peka istället och tänkte inte på att man inte ser propellern så bra vid de varven. PANG och motorn stannade. Klarade mig med en avslagen nagel och ett mycket ömt pekfinger...

Se till att oljefiltret verkligen sitter rätt innan du startat motorn efter ett oljebyte annars får du 4-5 liter motorolja i hela motorutrymmet på några sekunder.

Ät gul snö, de kan vara öl
223 Inlägg
25 maj 2009
# Stoppa inte ner fingrarna i en trasig brödrost som fortfarande sitter i vägguttaget.
# Fråga inte snuten om dom kan köra dig till en efterfest för en hundrig på fyllan.
# Om du väljer att ta driven på donken med en cheva van, se till att du har bensin så du tar dig därifrån, så dom 7 bilarna bakom slipper skrika lungona ur sig.

Ja man har mkt att dela med sig haha tongue

458 Inlägg
25 maj 2009
-Koppla plus på plus och minus på minus o inte tvärt om med ett precis nyinköpt slutsteg för 3000...-
-Testa inte att skjuta dej själv rakt på pungen (yes, naked!) med en spänd soft airgun på nån efterfest, det svider... För er som undrar, jo jag är fortfarande sexuellt fungerande efter denna efterfest-
-Hoppa inte av skolan-

66 Inlägg
25 maj 2009
Låt bli att byta ett rostigt avgassystem utan lyft utomhus i minusgrader. Bara gör det inte.

Farsan lyckades glömma skruva tillbaka oljepluggen när han tömt ur oljan vid byte. Hissade ner bilen och fyllde på nya oljan, rakt ner på marken, i gränden utanför huset i ett bostadsområde.

Politik är konsten att leta efter problem, hitta dem överallt, ställa fel diagnos och använda fel botemedel.

825 Inlägg
25 maj 2009
Boka INTE hotellrum vid midnatt , då skriver du nog fel datum , det gjorde jag . Framförallt efter en långhelg . Dom har nu fått rättdatum så hoppas dom kan fixa det .

Riktiga Bilar Kommer Från USA *****____________________
*****____________________

825 Inlägg
25 maj 2009
Köp ingen Denver Ministereo , det gjorde jag , höll i ett halvår , sedan var cd n kass , hade några likadana och dom höll inte längre . Trots lugn behandling.

Riktiga Bilar Kommer Från USA *****____________________
*****____________________

bor i
529 Inlägg
25 maj 2009
Haha man hittar lite roliga saker här^^

http://davidstad.myminicity.com/
http://davidstad.myminicity.com/ind
Det är inte polisen jag är rädd för. Det är moderatorerna...

Girls go fast
893 Inlägg
25 maj 2009
Köp inte eldorados kattsand om din katt har vita fötter. Blir lätt orangea fötter :S

Japsdämpare på en volvo är som stegrande älgdekaler på en Japsbil.
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=117874

551 Inlägg
25 maj 2009
Sätt fast bränsleslangen efter man bytt topplockspackningen, så den inte flyger in i fläkten och börjar brinna tongue

Volvo For Life =)

130 Inlägg
25 maj 2009
Tanka inte Blyfri 95 i firmans Nissan Kubistar, o kör 6mil till jobbet smile

471 Inlägg
25 maj 2009
ett tips när ni ska byta topp på bilen. se till å stoppa dit ventilerna på den nya toppen innan ni skruvar dit den xD

Skiiit du nedde ! ;)

471 Inlägg
25 maj 2009
jo å försök inte lyfta brors nya fälgar med traktorn i tron att de inte händer nått med dom det kan resultera i en skitförbannad bror xD

Skiiit du nedde ! ;)

1 Inlägg
25 maj 2009
skunkworks skrev:
Tanka inte Blyfri 95 i firmans Nissan Kubistar, o kör 6mil till jobbet smile

Sånt är ju inte att rekomendera om firmans Kubistar vill ha diesel

Fritidsforskande yrkesförare
938 Inlägg
26 maj 2009
Tappa inte avgassystemet från en Volvo FH12 på en sladdlampa å en burk WD40 om du själv ligger brevid... Lampan gick sönder, liksom burken. Den duschade mej rakt i ansiktet, keps skärmen räddade dock ögona från smörja... Jag var rätt snabb ut å lärarn va snabb å ta fram ögonsköljen för säkerhetsskull, dom sa att de stank WD40 om mej tongue

Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**

1 489 Inlägg
26 maj 2009
Glöm inte lägga i P-läget på automaten när du ska släppa av kunder med taxin. Vart lagom pinsamt och halvspringa ikapp bilen och skylla på nåt =P

• Även den starka måste ta i när han skiter

508 Inlägg
26 maj 2009
försök inte köra ifrån blåblären då bakaxeln går...

1 808 Inlägg
26 maj 2009
Sväng inte höger i en vänstersväng, för då får du se mer utav naturen tongue

MOTÖRHEAD <3
Alla band är kass jämfört med Motörhead.

908 Inlägg
26 maj 2009
använd aldrig 'ryck och slit' metoden på grejor du ska sälja när köparen finns där för avhämtning, vilket ofta resulterar i trasiga grejor och no cash tongue

helt galen
388 Inlägg
26 maj 2009
**Om du ser att generatorremmen är i riktigt dåligt skick dvs den är torr som fnöske och det fattas ett antal kuggar så BYT DEN istället för att bara konstatera att den måste bytas... För remmen kommer att gå av. Och den kommer att göra det när du är långt hemifrån och när alla affärer är stängda.

Nu hade jag tur denna gången. Bilen gick snällt sex mil utan generatorrem, de tre första med ljus, stereo, fläkt igång innan vi hittade resterna av remmen och fick stängt ner så mycket el som möjligt. Ännu mera tur var att kompisen jag var på väg till dessutom hade en passande rem liggandes. Sådan tur har jag nog aldrig mer...

** Om alla lampor i mätarhuset börjar lysa så är det förmodligen generatorfel. Då är det bra att ta reda på vad som är fel (generator el rem) och lösa det istället för att fortsätta köra bilen och morra över elfel. Det är INTE kul att jaga generator sent på eftermiddagen, åka bogserlina ett antal mil i mörker och skitväder (utan lampor eller torkare) till någon kompis garage för att byta skiten.

** Om en chevy van börjar bli svårstartad så TANKA direkt, nästa gång du ska ha igång den så startar den  förmodligen inte alls...

** Se till att fälgarna stämmer överrens med bilen. Är inte centrumhålet i rätt storlek så kan de skramla loss hur hårt man än har dragit bultarna. Det gör ont  när man tappar ett framhjul i hög fart och ratten rycker och slår dig på fingrarna. Dessutom är det lite småjobbigt att stå mitt i rusningstrafiken och inte kunna flytta på bilen...
Senast redigerat av Volvotjej84 (26 maj 2009)

Varför åka fort när man kan åka brett?

335 Inlägg
26 maj 2009
* försök 1, topppackning åt fel håll, fråga inte hur ja lyckas... den läckte lite olja...
* försök 2, jordfläta mellan topp och block vilket efter
* försök 3 märktes när den gick på 3..

* aldrig ha någon öm kroppsdel under när man tar ner en växellåda själv eller kapar av sista staget till bakaxeln.

* tänk dig för hur låg bilen kommer bli innan du börjar kapa i fjädrarna

* försök aldrig att göra egna fjäderspännare.

* varvstoppa inte en motor som läcker olja, tappade oljetryck och vevstakarna fick frisk luft.

de va lite iaf smile mer kommer antagligen efter motorbytet i helgen

Sök