1150
Sök

Lär-dig-av-andras-misstag tråden

78 Inlägg
18 juni 2009
fuzzmower skrev:
Låt bli att byta ett rostigt avgassystem utan lyft utomhus i minusgrader. Bara gör det inte.

Farsan lyckades glömma skruva tillbaka oljepluggen när han tömt ur oljan vid byte. Hissade ner bilen och fyllde på nya oljan, rakt ner på marken, i gränden utanför huset i ett bostadsområde.

haha, bytte rostiga ljuddämpare ute på gårdn i -8 o var 15år då smile

654 Inlägg
18 juni 2009
Tro inte att en lastad truck beter sig på samma sätt som en olastad, särskilt inte när det står metallstolpar i vägen...

Opeth
77 Inlägg
18 juni 2009
Köp aldrig en trasig bil som du "tror" du kan laga.

En signatur är en liten text som inkluderas i slutet på dina inlägg i forumet.

Rekondare/Personbilsmekaniker
198 Inlägg
18 juni 2009
Glöm inte nån momentnyckel vid kylarfläkten på en kundbil, har inte hänt mej men en kompis i skolan, slutade me att fläkten gick sönder o en sur kund kom tillbaks dagen efter big_smile
har även hänt att några verktyg åkt med i bilen.

kolla alltid noga efter verktyg under huven och i bilen innan den ska iväg!!

Försöker iaf
12 819 Inlägg
18 juni 2009
Tomas_B skrev:
Pilsk skrev:
Tomas_B skrev:
köp aldrig en bmw folk tror bara du bakar pizza då, eller en audi då får du aldrig köra och så tar dom bort den från din sida på garaget.org

köp aldrig en merca du får bara stå på verkstan och laga rost. smile

köp aldrig audi du får inte köra bara skruva (av egen erfarenhet)

Va fan Filli, jag har väl aldrig någonsin behövt skruva i min bil? ^^
Å hur var det med 300CE du hade? Var det inte en Tommy som fick byta motor åt dig? wink

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Försöker iaf
1 998 Inlägg
19 juni 2009
Öppna aldrig ett ölflak med en sax. Slutar med att de sprutar öl hmm

Annars kan man bygga avgassystemet seriöst direkt istället för att bygga ihop snabbt å sen märka att skiten tar i när man sitter 2 i bilen...

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

3 235 Inlägg
19 juni 2009
Boostrider skrev:
Öppna aldrig ett ölflak med en sax. Slutar med att de sprutar öl hmm

Annars kan man bygga avgassystemet seriöst direkt istället för att bygga ihop snabbt å sen märka att skiten tar i när man sitter 2 i bilen...

Hehe, gjort det samma en gång:/ En provisorisk lagning som blev till "permanent" pga tidsbrist, men det visade sig att avgasröret tog i bakaxeln när 5 pers satt i bilen. Inget farligt, men jävligt irriterande,speciellt då vi körde till en festival, 50 mil lång resa och skrammel under bilen:(

Allmänt envis
12 512 Inlägg
19 juni 2009
Om ni åker vattenskidor och ser en gäng fiskmåsar i vattnet längre fram, ta inte för givet att de flyttar på sig. De gör de inte, inte tillräckligt fort i alla fall...

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

313 Inlägg
19 juni 2009
Rquired skrev:
Om ni åker vattenskidor och ser en gäng fiskmåsar i vattnet längre fram, ta inte för givet att de flyttar på sig. De gör de inte, inte tillräckligt fort i alla fall...

hahaha!

Jävel
2 018 Inlägg
19 juni 2009
Om ni får hjälp av en kompis att sätta på navkapslar på din epa/bil när du byter däck, ta inte för givet att han skruvar dit hjulbultarna först.
Om du nu åkt iväg och hör ett konstigt ljud, håll inte full gas och hoppas aatt du hinner till macken innan något händer.

Tappade framhjulet på min epa mitt på storgatan i Anderstorp:), ca 25 meter från macken..

You got to risk it, to get the biscuit :)

502 Inlägg
19 juni 2009
bränn inte däck när du har polisen i backspegeln XD

glöm inte centreringsverktyget till kopplingen i lamellen och undra varför inte lådan går att få på (:

gör saker ordentligt första gången

glöm inte att sätta dit en plugg i blocket till en oljekanal, körde på startmotorn och väntade på oljetryck medan det blev en stoor pöl olja under bilen XD
Senast redigerat av JoeyJ (19 juni 2009)

11 Inlägg
19 juni 2009
Körde obesiktat till BK, fick 1500:- böter! Jävligt dyrt för lite käk!
Senast redigerat av Ado_R (19 juni 2009)

379 Inlägg
19 juni 2009
glömm aldrig nårga verktyk på motorrummet när du stänger huven XD
e ja trög ja kanske!!!
spräkte glaset på min vänstra lykta sad

"om det ser rätt ut- så är de nog det"

Evolution Garage
1 299 Inlägg
19 juni 2009
En ramsne Volvo 740 är farlig i 180km/h

Sky´s the limit...

Lastbilsmekaniker
729 Inlägg
20 juni 2009
Tina inte frusna gräddbullar i microvågsungnen. Dom smälter istället för att tinas.

Industridesigner
324 Inlägg
20 juni 2009
Glöm inte grönsaker i bagageutrymmet när du ska resa bort.

Glömde 20 kg sparris i bagaget som låg där i 3 soliga dagar innan jag behövde bilen igen. Luktade inte gott... :S

– ––– -–- ––- -- -–--
Mitt projekt (bilen)
Min hemsida (industridesign)

10 Inlägg
21 juni 2009
slog igen huven på min förra cheva van me ett spärrskaft i mellan låter inte så allvarligt men fy fan vilket helvete de va å få upp skiten sen

Speed Freak
258 Inlägg
21 juni 2009
Tja, varför inte lägga till med men egna tabbe som tydligen som många andra gjort tongue
Fyllde på olja och glömde stänga locket. Och körde till min praktikplats 3 km bort. Och när jag kom fram så rykte det så ända in åt helvete under huven. Backade ut bilen från carporten och öppnade huven. POOF sa det och flammor tittade upp och slickade ögonbrynen. Sprang som ett jehu in i verkstan där jag praktiserade och letade efter en släckare. Så klart alla släckare jag fick tag på var tomma. till slut hittade jag en 15kg halogen släckare i källarn (tungt som fan att springa i trappen med) men men när jag väl kommer fram till bilen så inte en tendens till rök ens tongue allt slit och släng i onödan. När adrenalin rushen släppt så var det en ganska komisk situation. Nu dubbel kollar jag alltid oljelocket när jag hållt på tongue

Team VeboTrim
322 Inlägg
21 juni 2009
Pilla aldrig på något som redan funkar.

Skruva alltid dit alla kablar som du tagit bort annars kan det resultera i kortis och en renovering av hela kabelsystemet i motorrummet.

Team VeboTrim @ Facebook

26 Inlägg
21 juni 2009
Känner mig fullärd av vad jag inte ska göra i garaget..
Klart läsvärt. big_smile

Hej Bönder.

Sök