1655
Sök

Lär-dig-av-andras-misstag tråden

517 Inlägg
22 juni 2009
Pallle skrev:
Inte mitt misstag, men jävligt roligt tyckte jag! 
Inte riktigt rätt sätt att "AGA-Diffa" kanske tongue
http://www.pirate4x4.com/forum/showthread.php?t=763645

Helt otroligt, borde han inte förstå att det är något som inte riktigt stämmer sedan när han försöker komma iväg!? näe, han körde väl sönder hela jävla drivlinan istället mad

Men den här snubben tar nog ändå priset, som hällde två st NOS-ENERGI DRICKOR i tanken på sin motorcykel http://www.gixxer.com/forums/showthread.php?t=226570

Allmänt envis
12 512 Inlägg
22 juni 2009
Ghost_Face skrev:
Pallle skrev:

Helt otroligt, borde han inte förstå att det är något som inte riktigt stämmer sedan när han försöker komma iväg!? näe, han körde väl sönder hela jävla drivlinan istället mad

Men den här snubben tar nog ändå priset, som hällde två st NOS-ENERGI DRICKOR i tanken på sin motorcykel http://www.gixxer.com/forums/showthread.php?t=226570

Haha jo båda de historierna är helt otroliga, dom får en att undra vad fan det finns för folk egentligen lol

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

427 Inlägg
22 juni 2009
Köp inte för många bilar du tror du ska fixa iordning ... Dom blir bara stående på tomten ...

/ Tobbe

832 Inlägg
23 juni 2009
En liten tabbe man gjort. Bilen stannade 500m från garaget efter att jag hade skruvat lite och jag stog å kliade mig i huvudet och funderade vad i hvete inte bilen gick för. Bogserade tillbaka till garaget och tog bort kamremskåpan. Just det man kanske ska dra fast kamdrevet när man tagit löst det!

Lemmy till upprörd skribent:
"-Utnyttjar vi groupies? Groupies? Hur kan du kalla din dotter för det!"

54 Inlägg
23 juni 2009
Stå aldrig och glid på fötterna genom bakdörrarna på en volvo 240 absolut inte i fyllan, kan lätt hända att du tappar fästet med någon utav dina fötter och dom blir överkörda för att sedan följa med däcket upp i hjulhuset för att sedan ligga där och nötas lite, hände min bror på hans 20års dag för drygt 2 år sedan.

Försök aldrig heller att härma Audi reklamen genom att köra med en volvo 240 uppför en hopp backe detta kan resultera i ett flertal volter nedför backen, Min bror och hans kompis testade detta dock bara i själva "landnings backen", Ni som läste tidningen om detta vet nog hur det kan gå:P
Senast redigerat av Rerra (23 juni 2009)

Be Quick Or Be Dead

509 Inlägg
23 juni 2009
Skulle putta kompisen jetta med en golf jag hade förr för vi hade ingen lina. Golfens front hoppade över dragkulan på jettan å där hängde golfen sen. Jetta med matchande husvagn hehe. tongue

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
23 juni 2009
JoeyJ skrev:
bränn inte däck när du har polisen i backspegeln XD

Eller titta alltid i backspegeln innan du drar på och kör ikapp med en polare på motorvägen i 170 knyck, glömmer du detta så kan det resultera i en sur ragge blåljus roll
Senast redigerat av _Glenne_ (23 juni 2009)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

54 Inlägg
9 juli 2009
Rolig tråd detta!tongue

Be Quick Or Be Dead

1 217 Inlägg
9 juli 2009
Var aldrig trött och kör bil utan servo (nej ingen alls egentligen men ändå).

Det kan göra något fruktansvärt ont om man smäller i en hög kant så ratten snurrar ett varv samtidigt som man har handen "i" ratten.

Svetsare
3 150 Inlägg
9 juli 2009
Om du ska lossa en mutter elle bult med en led/spärrhandtag, så se till att hylsan sitter riktigt på så att den inte slinter när du har nån vass plåtsarg el. dyl. bakom när du tar i allt du kan för att lossa den. roll

Trodde jag kapade fingrarna men efter att handen slutat skaka och nerverna ramlat på plats igen såg man att det inte blev mer än lite skrapsår (knogarna tog i kanten).  Hat förövrigt den fördröjning, slog i kanten samtidigt som jag tänkte "detta kommer kännas", några hundradelar senare "FUUUUUUCK".  lol

Detta är egentligen inget misstag, men köp/använd aldrig LEDADE spärrblocknycklar. Helt värdelösa om man inte har tillgång att hålla verktyget med båda händerna (en hand på skaftet och en hand som trycker den ledade delen mot muttern så den inte hoppar loss)  Fy fan va jag hatar dom, förstörde 3 såna nycklar pga av att jag blev så jävla frustrerad och förbannad att dom "trillade" in i väggen. Dock är dom oledade super!   smile  wink
Senast redigerat av ZonaX (9 juli 2009)

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

195 Inlägg
9 juli 2009
Glöm inte att sätta huv öppnaren i grillen efter montering. För då kan det resultera i att du kommer få ett helve**e att öppna huven nästa gång om du tillexempel har slut på både kylarglykol och olja och inte kan ta dig någon stans utan bilen-.-tongue

59 Inlägg
10 juli 2009
förväxla inte v & h bromsok bak på en volvo 164, det blev svårluftat med nipplarna nedåt...neutral

214 Inlägg
10 juli 2009
Gå inte runt i garaget och leta efter verktyg du håller i handen.

Räkna inte tändföljden åt fel håll, rotorn snurrar åt samma håll som kamdrevet trots att den sitter på motsatta sidan wink

Ta bort spärrskaftet du haft att vrida runt vevaxeln med, innan du ska test starta motorn.

Impulsköp inga bilar.

En kompis har en Saab 9000 i vilken man kan ta ur nyckel utan att stänga av bilen. Sagt och gjort, han hade igång bilen och tog ur nyckeln för att öppna skuffen och lasta in prylar. Lade sen in från sig nycklarna i garaget där han va utan att tänka på det. Åkte 3 mil in till stan, skulle öppna skuffen igen som bara går att öppna med nyckeln. Vilket då inte gick så klart, resten kan ni ju räkna ut... Vart ett himla åkande den dan för honom.
Senast redigerat av Mr_dOhC (10 juli 2009)

46 Inlägg
10 juli 2009
Svetsa aldrig underrede så pass länge att det tar eld i mattan inne i bilen. Och om du ändå vill göra det så ta inte första bästa hink med odefinierad vätska och försök släcka den lilla eldsvådan. Om du trots allt gör det..

Mr_dOhC skrev:
Impulsköp inga bilar.

MoffeGreven
10 juli 2009
Ghost_Face skrev:
Pallle skrev:

De va ju inte dricker han hade hällt i utan de va ju nå flasker typ som STP o.s.v som tydligen ska ge en liten kick för motorn och skydda o ha sig!

DFFL
9 020 Inlägg
10 juli 2009
Va fan är detta för tråd?
Jag lär mig inte ens av mina egna misstag för fan.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

261 Inlägg
10 juli 2009
Pilsk skrev:
ha inte fingrarna mellan traverskedjan och en hydraulpump när du ska lyfta ur pumpen. då går fingret av.

likaså ska man vara uppmärksam när man sitter på jobbet och bockar plåt i kantpressen roll  tur att dom hade en läkare på vårdcentralen som kunde med sånt...  fölorade som tur var bara en cm av pekfingret, men det är inget jag vill vara med om igen!

doch skrev:
Få aldrig för dig att testa hur snabbt du kommer runt ditt hus på en moppe när de har ösregnat i 3 timmar på blött gräs... ^^,

Dessutom kan det göra ganska ont om man "råkar" få styret i magen samtidigt som man ramlar cool  Dessutom gick styrstoppet sönder och slog sönder tanken

Fortsätt inte å kör om du ser att det ryker under motorhuven, och du i samma veva saknar tempmätare lol  Har aldrig sett ett topplock som vart så sned...
Det knackade om motorn i säkert 5min efter att jag stängt av den lol

Os Difuntos
1 822 Inlägg
11 juli 2009
Försök ALDRIG dansa bugg med tjej som har träben, du kommer garanterat bli skadad.

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.

Leg. nöt
460 Inlägg
11 juli 2009
Missa inte hörnet av tegelväggen när du kommer i ca 40km/h och ska stanna bredvid väggen med moped (Puch Monza i detta fall).... Du blir garanterat sittande på mopeden dom närmaste 45 minutarna med styret mellan benen...

Titta alltid så du tar kaffekoppen med kaffe och inte burken med olja istället..
Senast redigerat av 740Rob (11 juli 2009)

SAAB

214 Inlägg
11 juli 2009
MoffeGreven skrev:
De va ju inte dricker han hade hällt i utan de va ju nå flasker typ som STP o.s.v som tydligen ska ge en liten kick för motorn och skydda o ha sig!

Du får nog läsa lite mer....han har ju t.o.m skrivit det vid sin avatar som är en bild på energidrycken ifråga
Senast redigerat av Mr_dOhC (11 juli 2009)

Sök