2565
Sök

Lär-dig-av-andras-misstag tråden

Tävlingskör
49 Inlägg
26 mars 2010
Newport skrev:
Tanka inte metanol i en 125:a! Jävligt svårt att få stopp på motorn när den börjar självantända och varva hejdlöst i ca 5 min tills soppan är slut i föggen tongue

HAHA! lite kul måste de ha varit;)

zazza
26 mars 2010
Låt inte katten smita in i garaget...skruvar och annat nödvändigt är väldigt roliga leksaker.

4 506 Inlägg
26 mars 2010
drivein skrev:
torka aldrig av en lödpennas spets med fingrarna även om det var 5 minuter sedan den var igång. använd fil istället. Det gör ont! tongue

Kan fylla på med info om Lödpennor:
Fånga inte en fallande lödpenna, Det gör ont.

Och om du lämnar bilen till en verkstad, Säg då till att du har skruvat av turbon så slipper det bli ett lång oljespår genom hela garaget. (Pappa som råkade ut för det)

Kan du andas kan du dö.

1 697 Inlägg
26 mars 2010
_Wallis_ skrev:
drivein skrev:
torka aldrig av en lödpennas spets med fingrarna även om det var 5 minuter sedan den var igång. använd fil istället. Det gör ont! tongue

Kan fylla på med info om Lödpennor:
Fånga inte en fallande lödpenna, Det gör ont.

Och om du lämnar bilen till en verkstad, Säg då till att du har skruvat av turbon så slipper det bli ett lång oljespår genom hela garaget. (Pappa som råkade ut för det)

Kan fylla i att man bör inte fånga ett fallande strykjärn heller. Fan vilken fin trekant det blir i handflatan tongue

108 Inlägg
26 mars 2010
dieselknackare skrev:
Försök inte burna med en 240 som har dåliga motorkuddar!

Försök inte burna med en 140 som har dåliga motorkuddar heller, motorn reste sig & fläkten gick rakt in i kylaren & tog ett par varv där...

https://www1.garaget.org/gallery/archive/86506/885551_setkjk.jpg
Senast redigerat av Agr3n (26 mars 2010)

2 982 Inlägg
26 mars 2010
Här kan ni lära er ett och annat... ->
Mina misstag är:
1) köpa bil på volvo i upplands väsby
2) lämna in bilen för reparation efter olycka på bilia vinsta
3) lämna in bilen för byte av blinkrelä på bilia vinsta

Förr hade jag vänner som var frekventa kunder hos bilia vinsta... idag känner jag ingen som vänder sig till Bilia vinsta.. och jag har vännerna kvar!
-däremot rekommenderas upplandsmotor AKALLA jäkla varmt!

54 Inlägg
26 mars 2010
zazza skrev:
Låt inte katten smita in i garaget...skruvar och annat nödvändigt är väldigt roliga leksaker.

haha! den gilla ja fan! mest för att jag vet själv hur det är!. hahahha

Be Quick Or Be Dead

Allmänt envis
12 512 Inlägg
26 mars 2010
skalman1 skrev:
Använd inte en skiftnyckel när du justerar ventilerna på en Ford V4:motor, justerskruvarna spricker då........     smile
Köp inte en Mercedes som du har kollat på när det är halvmörkt ute, risken finns att man upptäcker väldigt många bubblor i lacken som inte syndes vid köpet.  hmm

Lägger till: Köp inte en Mercedes från de senaste 10åren, syns inte rostbubblorna vid köp kommer de snart oavsett hmm

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

hej vad gör du?
416 Inlägg
26 mars 2010
laga inte bromsen på cykeln med någon kattstrypare, man kan åka in en en garageport då. roll

"Enda felet på mercedes är att man inte ser stjärnan när man backar"

50 Inlägg
27 mars 2010
Residence skrev:
Här kan ni lära er ett och annat... ->
Mina misstag är:
1) köpa bil på volvo i upplands väsby
2) lämna in bilen för reparation efter olycka på bilia vinsta
3) lämna in bilen för byte av blinkrelä på bilia vinsta

Förr hade jag vänner som var frekventa kunder hos bilia vinsta... idag känner jag ingen som vänder sig till Bilia vinsta.. och jag har vännerna kvar!
-däremot rekommenderas upplandsmotor AKALLA jäkla varmt!

Aa, jävla skojjare dem är där!

Lämnade in min Renault förut för felsökning, fläkten och hastighetsmätaren. Hastighetsmätaren fungerade prima enligt dem men min bil hade varit jätte svårstartad, den gick bara på 3 cylindrar och fick knappt in den i garaget!

Jaha, tänkte jag det var skumt. Så åker dit, då säger killen att han inte vill ta betalt för felsökningen, så tar nycklarna, startar kör iväg. Den går hur fint som helst, men hastighetsmätaren fungerar ju inte!

Vet inte hur det gick till att under timmarna dem hade den så fungerade den perfekt?... skojjare. Sen hade dem förstört fästena till säkringsskåpet så det gick inte att stänga, sen fina olj-fingeravtryck lite varstanns... !

Allmänt envis
12 512 Inlägg
27 mars 2010
Amor_Vincit_Omnia skrev:
Rquired skrev:
skalman1 skrev:
Använd inte en skiftnyckel när du justerar ventilerna på en Ford V4:motor, justerskruvarna spricker då........     smile
Köp inte en Mercedes som du har kollat på när det är halvmörkt ute, risken finns att man upptäcker väldigt många bubblor i lacken som inte syndes vid köpet.  hmm

Lägger till: Köp inte en Mercedes från de senaste 10åren, syns inte rostbubblorna vid köp kommer de snart oavsett hmm

Då vet vi det tongue Men jag köper nog en iaf tongue

Jo det gör man gärna, väldigt trevliga bilar i övrigt!

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

74 Inlägg
27 mars 2010
Sladda aldrig uppför en billyft.

Skulle göra en snabb grej som tar 40 min typ. Sen när ja skulle ner från lyften så hamnade bilen helt åt helvetes fel och det hela slutade med att bilen satt fast mellan balkarna på lyften.

40 min blev snabbt till 3 timmar söndag kväll.

Fritidsutforskare på heltid

Studerande maskiningenjör
1 903 Inlägg
28 mars 2010
Newport skrev:
TobbeE_87 skrev:
Newport skrev:
Tanka inte metanol i en 125:a! Jävligt svårt att få stopp på motorn när den börjar självantända och varva hejdlöst i ca 5 min tills soppan är slut i föggen tongue

Lägga i växel, håll broms, släpp koppling?

OT, men kunde inte låta bli...

Stog inne i garaget och bromsarna är väl inte så jätte bra roll

men du lär väl ha minst en vägg i garaget som de hade gått att ställa framhjulet emot? wink

4 005 Inlägg
28 mars 2010
Köp inte en stor domkraft på Karlssons. Köp en på mekonomen där du kan köpa reservdelar till istället.

Då slipper du få oönskade 100% frisläpp när du sänker bilen och har sönder saker. sad

Majestas
1 319 Inlägg
19 april 2010
Spraya inte XXX på golvet i ett tätt, till ytan litet garage, med startgas för att sedan tända på det.

Hoppa inte i skogens största gupp med en cykel från 83 med dålig åtsittande sadel.
"we got a ruff landing coming in"

Åk inte och "tröstköp" dig en bil i tron om att allt kommer kännas bättre " Sved häftigt dagen efter , och ännu värre efter 3 dagar när bakvagnen kexade sönder pga rost"

Drick aldrig ur en halvfull Cola burk, där rökare vistas !!!

Team VeboTrim

Aldrig nöjd
804 Inlägg
19 april 2010
Underskatta inte idiotin i planering av vägarbeten. På en 70-väg finns där plötsligt en sluttning värre än ett farthinder mitt i vägen.

Livet är för kort för att äga Volvo.

Forummoderator
26 473 Inlägg
19 april 2010
_MaCCe_ skrev:
Spraya inte XXX på golvet i ett tätt, till ytan litet garage, med startgas för att sedan tända på det.

Hoppa inte i skogens största gupp med en cykel från 83 med dålig åtsittande sadel.
"we got a ruff landing coming in"

Åk inte och "tröstköp" dig en bil i tron om att allt kommer kännas bättre " Sved häftigt dagen efter , och ännu värre efter 3 dagar när bakvagnen kexade sönder pga rost"

Drick aldrig ur en halvfull Cola burk, där rökare vistas !!!

Ajajajaj...hahahaha tongue

När du tror att det inte kan bli dyrare med vad du än skruvar med - då blir det dyrare..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

172 Inlägg
19 april 2010
Släpp inte upp kopplingen innan du fått i växeln helt - nya lådor kostar och så roliga är dom inte att byta! roll
Senast redigerat av AppeN (19 april 2010)

597 Inlägg
19 april 2010
En liten livserfarenhet polarn delade med sig av efter renoveringen av hans civic

Sätt aldrig upp en tight deadline för att :

1. Allt som kan gå fel kommer att gå fel
2. Det som absolut inte kan gå fel kommer gå fel
3. Det du inte ens mekar med kommer troligen att fela just när du är klar.

Edit: stavfel
Senast redigerat av PlatinumRacing (19 april 2010)

7 281 Inlägg
19 april 2010
Drick inte ur någon annans cola i ett garage, risken är stor att det kan vara olja...

Sök