2391
Sök

Lär-dig-av-andras-misstag tråden

Studerande maskiningenjör
1 903 Inlägg
19 april 2010
_MaCCe_ skrev:
Spraya inte XXX på golvet i ett tätt, till ytan litet garage, med startgas för att sedan tända på det.

Hoppa inte i skogens största gupp med en cykel från 83 med dålig åtsittande sadel.
"we got a ruff landing coming in"

Åk inte och "tröstköp" dig en bil i tron om att allt kommer kännas bättre " Sved häftigt dagen efter , och ännu värre efter 3 dagar när bakvagnen kexade sönder pga rost"

Drick aldrig ur en halvfull Cola burk, där rökare vistas !!!

kunde du inte sagt de där innan helgen?!?!?! hmm var dock en halvfull ölflaska med tändstickor i. fyfan vad man spotta och fräste madmadneutralneutral

100 Inlägg
22 april 2010
när du vet att bilen inte har bromsar, så gasa inte på när du ska köra in den i verkstaden wink körde rakt in i en skåpbil med en gammal pv som stod utan bromsar
Senast redigerat av kvant91 (22 april 2010)

Maskinförare
1 163 Inlägg
23 april 2010
På förra jobbet hade vi en sommarjobbare som tankade diesel i växellådan på en hjullastare.
Han tyckte det var konstigt att han inte fick i mer diesel, fastän den nästan var tom på mätarn.
Chefen var inte fullt så nöjd den dagen ^^

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"

Lada-missbrukare
566 Inlägg
23 april 2010
Ha inte katt om du har fjärrstyrda garageportar... Ifall du envisas att ha båda än dock... kolla varje morron så inte kattskrället försöker smita in i garagevärmen en morron när det är -25grader ute... Även om vår katt var abnormalt överviktig blev den tämligen platt... yikes

-Lada 1200 TIC -85 "The Vladimir-Driftern"
"Livet är för kort för att köra med dåliga bilar!"
-Honda Accord 2.0i Sport -03 "Bruksbilen"

13 Inlägg
23 april 2010
Låt inte nycklarna sitta i med bilen igång en sen kväll 3 mil hemifrån, när centrallåset strular, om du absolut måste gå ut och stänga dörrarna. Och när den väl låst sig inse att man rätt ofta lägger ur mobil och hemnycklar där inne. (Nu var det tur att jag hade min mobil kvar i fickan, och karln hade hemnycklarna). Polisen ville förövrigt inte göra inbrott i vår bil.

Och om du förväntar dig en trevlig bröllopsnatt. Gift dig inte på Power Meet där den nyblivna maken ska vara chaufför under natten. wink Mysigt kväll absolut, men när man väl kom till sängen var det Zzzzzz.

210 Inlägg
14 september 2010
Testa bromsarna före du kör in i verkstaden, när du 3 timmar före det rivit bort bromsoken bak för att vänta på nya.. Slutade med en SMÄLL rakt in i verktygskåpet/väggen framför liften smile

Edit: Såg nu att kvant91 gjort en liknande grej haha
Senast redigerat av Xqsme (14 september 2010)

Kolla gärna in mitt Audi A4 Projekt!

82 Inlägg
14 september 2010
*Byt inte däck i finkostmen påväg till bröllop på motorvägen när det ösregnar och är lerigt ute. det stänker en hel del brunt vatten vilket resulterar i ny kostym/kemtvätt sad

*Alla bilar har inte svängradie som en 740, så tro inte att det blir lika smidigt i ett trångt garage. resulterar i repig frambumber. sad

*Silvertejpa inte takluckan när den läcker och låt tejpen sitta kvar i x antal månader/år. vilket förra ägaren av min första bil tydligen gjort. resulterar i hårt lim som sitter hårt somfan på lacken och är jobbigt att få bort.

Hemlös
321 Inlägg
15 september 2010
Försök inte burna med en A-traktor med dubbla lådor med däcken i kant med ett farthinders kant så att det blir mer anläggnings yta.

Försök inte att flyga på ett farthinder med din A-traktor heller, med enkel låda.

Turboladdad gräsklippare i ratrod stuk ;) Mer bilder i fotoalbumet.
Dock är den ur funktion nu. Inväntar motorbyte. Suzuki Bandit 600cc...
STIGA BANDIT!

3 259 Inlägg
15 september 2010
Lägg helst ur växeln ur bilen(en 4wd subaru leone kombi med lågväxeln i) INNAN du hoppar ur den för att gå och öppna garageporten, den tar sig rakt igenom den stängda garageporten helt själv på tomgång och lågväxel i! (ja jag skämdes en aning, grannarna trodde säkert att jag var full)

Mvh/Jon
Senast redigerat av JonR (15 september 2010)

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

115 Inlägg
15 september 2010
dra inte av tändhatten på en moped för att sedan försöka köra genom att hålla tändkabel mot tändstiftet i regn, känns ganska fin när fingret hamnar mellan kabel och tändstift,

gör inte som en kompis på skolan, han backade ut ur garaget med öppen dörr, dörren och framskärn vek sig bra mycket xD

Pim_Pim
15 september 2010
CruiZin skrev:
Försök inte att flyga på ett farthinder med din A-traktor heller, med enkel låda.

varför inte ?
Senast redigerat av Pim_Pim (15 september 2010)

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
4 mars 2011
För er flygmekaniker/tekniker!
Jag hade praktik precis på ett företag på Arlanda och som en vanlig hederlig praktikant så lyckas jag tabba mig! Praktikanter är ju tillför att göra det jobbigt för de anställda! lol
Ska smacka igen några luckor på golvet inuti kabinen.
Smack kan väl jämföras med magnetisk silikon (finns ej, vet det) som är magnetiskt till ALLT! Hur mycket du än försöker att inte få det på dig, hur långt du än står ifrån det så får du skiten på dig vad du än gör! Det dras åt dig, EXTREMT jävla kladdigt och skit jobbigt att få bort (omöjligt typ från kläder).
Iallafall, då har man en tub (lik silikon) som man då har tryckluft och en "pistol" kopplad till.
Och sedan en hylsa som håller fast smack tuben.
Satte fast allt, började smacka (hade redan dragit fina strängar).
KAAABAAAAAAAAAAM!!!!!!!
7bar i ansiktet, halvt döv och totalt i jävla chock!
Sköt iväg smack tuben på cirka 8hg + "hylsan" ett antal meter, över där jag precis smackat och kladdar ut allt över golvet då.

Chocken gick över rätt snabbt, hade rätt ont i öronen men annars okej.
Han som jag jobbade med (flygtekniker) var fan fortfarande i chock 5 minuter efter och frågade om det gick bra! hahah!

Hade inte suttit fast hylsan som håller fast tuben ordentligt big_smile
Trodde först att hela tuben smällde och tänkte väldigt illa saker då det hade varit ett helvete att städa upp!
Senast redigerat av Thunderbird88 (4 mars 2011)

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
4 mars 2011
1, Var försiktig när du hissar din nylackade bil med öppen huv, den kan ta i taket.
2, Ha aldrig armband nära batteripoler. (inte jag)
3, Försök inte montera en Bubblamotor med 4 idioter som släpper när telefonen ringer, gör så ont i fingrarna.
4, Kolla alltid rotationsriktningen på fördelaren innan du försöker montera kablarna.
5, Häng inte upp avgassystemet i tanken med hålband & plåtskruv! (inte jag men min bil)
6, Kom ihåg att det var bromsarna som skulle lagas när du kör in i garaget. (inte jag)

Detta var dom grövsta missarna jag kan komma på just nu men det finns fler om jag tänker efter, men imorgon är ju en ny dag! wink

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

2 077 Inlägg
5 mars 2011
Glöm inte bort kolla hur mycket vatten det är i badkaret eller låt det stå på innan du bestämmer dig för och få ett samtal..
30 min senare och hela badrummet är fullt av vatten ^^ hahaahah!

Wheel hoe and proud of it.
Rays/Work/SSR/HRE/BBS/Enkei - Stay legit and don't buy shit!

Hemlös
321 Inlägg
5 mars 2011
Pim_Pim skrev:
CruiZin skrev:

varför inte ?

Huven kan flyga upp med en jäkla fart, jag lovar big_smile

Turboladdad gräsklippare i ratrod stuk ;) Mer bilder i fotoalbumet.
Dock är den ur funktion nu. Inväntar motorbyte. Suzuki Bandit 600cc...
STIGA BANDIT!

Fartdåre =)
147 Inlägg
5 mars 2011
Om du får vatten i tändhatten på moppen, stanna helst innan du rengör.. Jag gjorde inte det, slog av strömbrytaren,stoppade in fingret i tändhatten (med vantar på) för att torka lite, sen tänkte inte jag mer på det, så jag slog på strömbrytaren med fingret där i...Jag höll på att hoppa av moppen i farten.. Fy fan va ont det gjorde

Detta är då jag, ser ut som ett djur på bilden!

3 259 Inlägg
5 mars 2011
crille_86 skrev:
Om du får vatten i tändhatten på moppen, stanna helst innan du rengör.. Jag gjorde inte det, slog av strömbrytaren,stoppade in fingret i tändhatten (med vantar på) för att torka lite, sen tänkte inte jag mer på det, så jag slog på strömbrytaren med fingret där i...Jag höll på att hoppa av moppen i farten.. Fy fan va ont det gjorde

Hahaha! Känner igen mig där! Har gjort nästan samma sak, hade en gammal cresent 2000 som tändhatten jämt lossnade på när man körde i ett gupp, och när väl tändhatten hoppade av innan en lång nedförsbacke så fortsatte jag rulla med växel i och skulle pilla dit tändhatten samtidigt! Värt att tilläggas var ju att det var en sån där tändhatt i metall så den ledde ju ström rätt bra! Jävlar anamma vilken kyss man fick! big_smile

Mvh/Jon

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

475 Inlägg
5 mars 2011
1 pilla inte på en fläkt som inte har gått igång efter 10 min körning... den kan starta när motorn blir varm!
2 när du hittar ner bakdelen på en bil.. kolla så bilen inte får fart framåt och rullar in i polarens bil
3 ha inte en hund i garaget som blir rädd av ljudet av en rondell maskin...
4 låt inte praktikanter göra saker utan att dom är övervakade

visa faller för grupptryck.. visa faller för laddtryck
Bättre med kartong trim än rasad motor

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
5 mars 2011
Håll inte i tändstiftsprovaren! Ajajaj sad

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

475 Inlägg
5 mars 2011
tro INTE att oljepluggen är 6cm lång... min syster fick all olja i ansiktet smile

visa faller för grupptryck.. visa faller för laddtryck
Bättre med kartong trim än rasad motor

Sök