2025
Sök

Lär-dig-av-andras-misstag tråden

87 Inlägg
8 maj 2011
Blinka inte helljus mot polisen när de kommer i motsatt riktning.

skullde dock på nervositet så det gick bra för mig smile

http://tyskbilimport.se - importera bil från tyskland

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
8 maj 2011
Noxxer skrev:
Ta inte i dåliga tändkablar... gör fruktansvärt ont i hjärtat wink

Tafsa inte på glapp tändhatt medans du kör moped! Lite samma sak men änuu jävligare, först får du en stöt och sen kör du av vägen. tongue

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

Evildan
8 maj 2011
När du är lite trött i huvudet och har arbetat 12h i en kollegas transmissionstjutande slutkörda SAAB 9-5 2.2Tid och kommer in på macken och hamnar bredvid en superfräsch MB 560SEC som gensat upptar hela ditt intresse, gör inte något per automatik när du åker SAAB (SAAB har ju bara haft bensinmotorer fram till -98 9-3 och -02 9-5)och tanka 95oktan...dom går inte så långt på en blandning utav 65%diesel/35%bensin.

Evildan
8 maj 2011
RD_87 skrev:
Noxxer skrev:

Tafsa inte på glapp tändhatt medans du kör moped! Lite samma sak men änuu jävligare, först får du en stöt och sen kör du av vägen. tongue

Been there, done that smile
Försök inte heller att sätta tillbaka ditt ställbara munstycke på en uppborrad BING förgasare på din Florida i rätt för mkt hastighet, sly svider som faen mot shortsklädda tonårsben..ont ont ont.

Osponsrad
1 631 Inlägg
8 maj 2011
När du bytat tändkablar på bilen, dra inte iväg för allt du kan med bilen, har man glömt den ena hatten på ett av tändstiften resulterar detta i en väldigt dålig acceleration och skuren motor wink    (Oskyldig)

Glöm inte att plocka bort pallbockarna när du sänkt ner bilen efter eventuell reparation, det kan resultera i konstigt defomerat golv och tröskellådor och punka på ngt hjul. Det är drygt att fixa tröskellådor pga glömska. (Skyldig)

När du installerat en huvudenhet, skruva inte upp på max när du inte hör ngt ljud i baslådan för att sen komma på : ahh säkringen i motorutrymmet vid batteriet skall nog sitta i för att få ljud. Detta resulterar i sprängd bas väldigt snabbt smile (Skyldig)
Senast redigerat av BudgetDunkaren (8 maj 2011)

Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)

9 141 Inlägg
8 maj 2011
Evildan skrev:
RD_87 skrev:
Noxxer skrev:

Been there, done that smile
Försök inte heller att sätta tillbaka ditt ställbara munstycke på en uppborrad BING förgasare på din Florida i rätt för mkt hastighet, sly svider som faen mot shortsklädda tonårsben..ont ont ont.

Haha, det där justerade man med foten på min gamla Cresent Compact. Men jag förstår vad du menar, finns ju annat som kan distrahera en längs med vägarna! tongue

475 Inlägg
8 maj 2011
När du hissar ner din bil... garantera dig om att den INTE kan rulla framåt och rulla sakta in i en 240tk bils och lämna en bukla på polarens ögonsten

visa faller för grupptryck.. visa faller för laddtryck
Bättre med kartong trim än rasad motor

214 Inlägg
8 maj 2011
När du drar runt motorn med ett långt dragskaft i ett trångt utrymme, se till att inte lämna kvar skaftet på bulten när du provstartar motorn. Man har åtminstone lärt sig det efter andra eller tredje gången.
Se till att kamdrevet sitter pall mot kammen innan du startar motorn.
Och som många andra sagt, se till att rotorn sitter där den ska innan ni skruvar fast locket på fördelaren.

Från en bekant: När du renoverat eller lagat en motor och tagit loss oljepumpen, kom ihåg att sätta tillbaka den innan ni sänker ner motorn och skruvar fast, kopplar ihop den. Dennas oljepump låg i en påse under arbetsbänken.
Senast redigerat av TTW (8 maj 2011)

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
8 maj 2011
Ha inte sex i bilen när du kör...
...särskilt inte på en väg med mycket fartkameror.
...särskilt inte om bilen är tjejens farsas.

87 Inlägg
21 maj 2011
Hexenhammer skrev:

Haha, skojar du? Sex i bilen när man kör?

Inget jag prövat på, inget jag skulle vilja prova på heller.

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
21 maj 2011
bamw skrev:
Hexenhammer skrev:

En avsugning när man möter bussen är inte heller så bra wink

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

87 Inlägg
2 juni 2011
RD_87 skrev:
bamw skrev:
Hexenhammer skrev:

En avsugning när man möter bussen är inte heller så bra wink

Hah...o fan!

8 Inlägg
30 augusti 2011
Glöm inte att dra åt hjulbultarna när du bytt bromsbackar big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/161/160796/160796-e5371896c2a9ef420059555cf029ba21.jpg
Senast redigerat av Dieselspisen (30 augusti 2011)

Självlärd
3 083 Inlägg
30 augusti 2011
Dieselspisen skrev:

http://www1.garaget.org/gallery/images/161/160796/160796-e5371896c2a9ef420059555cf029ba21.jpg

Hur fan lyckades du tappa lyktorna? Eller var det dom du hade som bromsbackar lol

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

8 Inlägg
30 augusti 2011
Volvo142_73a skrev:
Dieselspisen skrev:

http://www1.garaget.org/gallery/images/161/160796/160796-e5371896c2a9ef420059555cf029ba21.jpg

Hur fan lyckades du tappa lyktorna? Eller var det dom du hade som bromsbackar lol

Dem var nermonterade då jag vänta på klarglas lyktor :p Men de slutade med att jag sålde bilen för 500 kr yikes

Självlärd
3 083 Inlägg
30 augusti 2011
Dieselspisen skrev:
Volvo142_73a skrev:
Dieselspisen skrev:

Dem var nermonterade då jag vänta på klarglas lyktor :p Men de slutade med att jag sålde bilen för 500 kr yikes

haha okej

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

98 Inlägg
30 augusti 2011
för några år sedan höll jag på och skruvade med någon gammal moped. och hade precis fått ihop motorn som hade varit i molekyler. tänkte att nu ska här prov startas. men kommer ganska snabbt på att jag inte har något tändstift i. vad du än gör. gå inte ut och sno ett stift på farsans 745a stoppa i stiftet.förundras en stund över att de faktiskt passade. och ställd dig och kicka med full kraft. resulterar i trasigt topplock,kolv,vevstake,cylinder,och en farsa som är skit förbannad dagen efter för att 745an bara går på 3 burkar big_smile                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                 en kompis bytte en gång bakaxel på en gammal granada tror jag de va.så han lossar kardanen tar ner axeln och "kastar" upp den nya axeln. hissar ner bilen från lyften. startar och varavar lite fint,lägger i en växel och ska vara lite tuff och backa ut ur verkstaden på hjulspinn. så varvstopp och dumpa kopplingen. samtidigt som du flyttar foten från kopllingen kommer du på att du har glömt skruva dit kardanen på bakaxeln men den sitter kvar fram i lådan. såg ganska kul ut big_smile

12 Inlägg
30 augusti 2011
tappa aldrig vinkelslipen mellan benen... denna gången vart det som tur är bara ett skapligt jack i byxorna!

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
30 augusti 2011
Kolla aldrig hur mycket bensin du har i moppen med en tändare....
Haha shit va korkad man va i yngre dar tongue

Hela moppen brann upp.

Sno aldrig en cykel o måla på den.
I mitt fall hade jag gjort ett hakors på sadeln o ägaren tog fast mig o han var från bosnien... Behöver inte berätta vilken blåtira jag fick efter han såg sadeln va ?  roll

Stoppade även bananer i avgasröret på en bil på fyllan. ( idioti )
Inget mer med det. Dagen efter när jag skulle starta bilen, Small utav bara fan ur avgaset. Det var min egna bil jag hade Bananat...    mad

När du ska göra bensinbomb, Se till att du har bytt kläder innan du tänder på.
I mitt fall fjuttades hela flaskan på, vidare upp på fingrana o vidare upp på jackan.
Resulterade med en jacka mindre. av modell dyyyr !

När din säkring har gått i bilen. Bygla inte med ståltråd som jag gjorde av modell tjock!
Slutade med kabelbrand o bilen blev skrot.
Senast redigerat av Children-Of-Bodom (30 augusti 2011)

C H E V R O L E T <3

Nukelear Devize
1 357 Inlägg
30 augusti 2011
glömde spänna oljefilterslocket på en polisbil (!) under min prao... gissa om dom var lite smågriniga efteråt smile pissa ut olja i hela motorrummet när dom skulle köra hem igen HAHAHAHAHA big_smile (var trött som faaen den dan big_smile )

Lobster knife fight

Sök