1538
Sök

Lär-dig-av-andras-misstag tråden

teknisk konsult, inriktning konflikthantering.
444 Inlägg
26 februari 2009
Lägg inte prylar tillfälligt på taket i tron att du ska komma ihåg dem innan du drar iväg med bilen..

Man köper int nå nytt, man köper nå gammart som racklar så man lär sig nå

2 271 Inlägg
26 februari 2009
gregolt skrev:
Lägg inte prylar tillfälligt på taket i tron att du ska komma ihåg dem innan du drar iväg med bilen..

Där känner jag igen mig! 4 pizzor hamnade....någonstans?big_smile

369 Inlägg
26 februari 2009
gregolt skrev:

Hahaha Det gjorde min förra granne, han satte upp katten i kattburen på taket när dom skulle till vetrinären.. dock körde han med katten på taket så katten klarade sig inte hela vägen dit tongue

åh va man myser, när turbon den pyyser =)

2 118 Inlägg
26 februari 2009
Irmscher Vectra skrev:
Freddeponken skrev:
öppna aldrig en skakad 1,5liters cola när du kör på motorvägen!

lol Svårt att se nåt då kan jag tro..

Gjorde det misstaget igår i lastbilen.. dock med en loka tongue

D.i.l.l.i.g.a.f

733 Inlägg
26 februari 2009
Pallle skrev:
Inte mitt misstag, men jävligt roligt tyckte jag! 
Inte riktigt rätt sätt att "AGA-Diffa" kanske tongue
http://www.pirate4x4.com/forum/showthread.php?t=763645

Hahahahaha LOL:lol:lollollol

321 Inlägg
26 februari 2009
Kom ihåg det här alla 740raggare !!

GÖR ALDRIG EN BURNOUT MED BACKEN
Det gorde jag när folk stod och tittade på, baken reste sig och sen en jävla smäll..backen gick sönder, och bakaxeln började klånka och väsna..nåja trasig växellåda och bakaxel pga det.

Och stå aldrig på varvstoppet på 3ans växel när det är snö ute med en överladdad org b230et, då flyger en vevstake ut genom blocket.

Gasa aldrig på för att du har bråttom till jobbet med en iskall motor när det är -20 ute, då kan en topplocksbult gå av.

Ja det var mina meriter det.

1 722 Inlägg
26 februari 2009
Haha fyfan ... vad ska man säga ?? tongue

Pallle skrev:
Inte riktigt rätt sätt att "AGA-Diffa" kanske
Senast redigerat av Kanelbullen (26 februari 2009)

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer

89 Inlägg
26 februari 2009
calibrateddy89 skrev:
Byt kammrem på din calibra 16v när du köper den! om det inte finns bra historik!
fast det ska man nog göra på alla gamla bilar!  big_smile
//pa

här vill jag passa på att flika in att samma gäler alfa romeo med 2,0TS motor, kamremmen GÅR av innan bytesintervallen avser ett byte...men detta vet nog redan de flesta ägarna om...

320 Inlägg
27 februari 2009
haha skön tråd. oavsett  hem-pul-mek  eller  verkstäder. Ofta samma misstag! klassiker.

*Lägg inte en mobil på karmen ,bagageluckan. När du sen ska stänga den blir displayen konstig. spec på Nokia xD.

*Oljud vid något hjul?  hade en sån bil inne med medköpt hjullager. Det var inte lagret....
utan för långa hjulbultar .

* Startgas är lätt att överdosera....

* Klämma däck med 2pelarlyft gjorde en i min klass. lätt hänt

*råkade låsa en lyft sj en gång med ett däck,fick släppa ut luft för att ens komma vidare.

*En annan i min gamla glass skulle vara duktig & hjälpa en med kardan.
resulterade i att hela axeln kom genom golvet pga skruvarna inte satt åt.

3 714 Inlägg
27 februari 2009
gregolt skrev:

Polaren gjorde så med min gamla digitalkamera menden klarade sig som tur var roll

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

Lastbilsmekaniker
729 Inlägg
27 februari 2009
Jag har lyckats köra över halva min mobil med jeepen...
Jag skulle flytta den efter att jag hade tvättat den så stängde jag inte dörren utan hade den öppen när jag flyttade den, så lyckades mobilen glida ur fickan och hamnade på marken precis där bakhjulet skulle rulla.
Mobilen fick bara lite repor och fungerade som vanligt i några månader. Nu har den tappat en knapp så alla nummer med en 9a i sig kan
jag inte ringa med den och den är helt konstig när man ska ladda den, man får hålla på och bända i kontakten för att den ska börja ta emot ström ens.

svetsare
70 Inlägg
27 februari 2009
torka inte av en mopeds kedja när mopeden står på stöd med motorn igång o en växel i..
resultatet blev en hand o en trasa mellan drevet o kedjan.. som tur var så var de inte jag själv som råkade ut för det..

2 021 Inlägg
27 februari 2009
Kanelbullen skrev:
Haha fyfan ... vad ska man säga ?? tongue

Pallle skrev:
Inte riktigt rätt sätt att "AGA-Diffa" kanske

DAHAHAHAHAHAHAH Fyfan vilket sär big_smile

1 004 Inlägg
27 februari 2009
skruva inte ur olje stickan på en ktm när den är igång i farfarns källare....

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"

10 Inlägg
28 februari 2009
glöm inte att kolla så att där inte  sitter något i kläm när du monterar toppen tongue gorde de och fick slipa ner den rätt mkt pga kabeln som satt mellan smile

Ace Ventura
1 240 Inlägg
28 februari 2009
Jo jag har ju en till ang gamla mercor.. Starta ingen gammal merc med instrumenthuset borta.. tongue Oljan går nämligen i 1 rör upp till mätarhuset! När mamma fick se mina jeans efter det höll jag på att lämna jordelivet tongue
Senast redigerat av Aruzo (28 februari 2009)

teknisk konsult, inriktning konflikthantering.
444 Inlägg
9 mars 2009
fordsta skrev:
glöm inte att kolla så att där inte  sitter något i kläm när du monterar toppen tongue gorde de och fick slipa ner den rätt mkt pga kabeln som satt mellan smile

Jag gjorde något liknande. Bytte motor i volvon, och jävlar vad den gled på växellådan smidigt. Tyvärr hade tändkablarna, som hängde löst från fördelaren, letat sig in mellan motor och sprängkåpa.. Klippte av dom och köpte nya.

Man köper int nå nytt, man köper nå gammart som racklar så man lär sig nå

Avstängd
1 714 Inlägg
9 mars 2009
Irmscher Vectra skrev:
Lyssna INTE på att din far klarar att riva ner en manuell låda ur en Mustang '68 själv.
Jag satt inne i bilen för att bromsa lite med spaken medans gubbenvar under bilen i gropen och skruvade loss Han hann säga "är du m..." Sen for spaken ur mina händer och ner genom golvet, sen hör man ett dovt "KLUNK" med ett lite oroväckande knak.
Från gropen kommer det ett "Ojdå, golvet sprack!" Han var med och höll i lådan hel vägen ner i golvet, men lyckades hoppa undan.

"Den VAR tyngre än en M40" kommer det från gubben mellan gapskratten.

tack för den, jag spotta vatten över hela tangentbordet och dataskärmen lol

läs inte den här tråden med dryck i munnen kan va ett bra tips att lägga till.

56 Inlägg
20 maj 2009
Backa inte ut en bil ur ett smalt garage för att sedan innan garageöppningen öppna bildörren helt för att fråga vad farsan sa

kan säga att bildörren böjde sig framåt.....

Fri fart för ett fritt folk!
14 731 Inlägg
20 maj 2009
Lita inte på era klasskompisar när dom säger att man ska smörja bromsskivan när bromsarna kärvar..

och är du endå så dum kan du fan stå där och göra rent allt efteråt smartskalle

hehe så guld när vi lurade en klasskompis att man skulle smörja bromsskivan och beläggen när det kärvade..hm dom kärvade inte alls för en annan klasskompis satt i bilen och bromsade lite då och då...
bästa var när läraren fick reda på det..som svar fick han
Är du så dum kan du gått ha det..gör rent det där NU!!

Kör fort så hinner inget hända...

Sök