Jag ska lämna in mina framvagnsdelar på pulverlack och pressa i bussningarna efteråt, kostar inte många hundringar om man gör förarbetet själv. tänker nästan det blir billigare än att köpa egen lack.
Förlåt om det blir lite OT i tråden men vart skall du lämna in framvagnsdelarna mattestig?
jag ska fråga grannen tänkte jag han äger åmåls industrilackering tror jag det heter han ska tydligen ha en brännugn för pulverlackering. annars har du wico (stavning?) i arvika kan säkert ta emot lite breve har för mig att en kompis fick en mopedram lackad där när man var i moppeåldern de som lackar kylskåp vettu såg att du bor i sunne så det är ju rätt nära
Jo där kanske man ska höra ska nog kolla med folkes blilackering annars!
Jaså det låter ju bra Måste man byta dämpare i fjäderbenen när man köper sånd där kitt eller har du köpt nån specialarwe?
Stötdämparen i fram sitter ju alltid i fjäderbenet, om det var de du menade?
Jo men jag trodde att när man köper stötdämpare fram så får man med hela fjäderbenet
Hehe nej så är det inte, tur är väl det för då skulle det kostar multum haha! Nej det är därför jag försökte renovera upp mina fjäderben lite Ångrar mig lite att jag inte hade tid till pulverlack.
Men blir jag inte nöjd plockar jag ner skiten i vinter och gör om!
Kostar ju sin lilla krona! 10-15papp sen mappning med. Men Vikningchip har ett annat chip mappat för 3" lmm och större spridare. Bör du få endel gratiseffekt typ 260hk på hjulen @ 1.25 bar med 18t. Tänkte köra liknanade setup som dig men pengarna räcker inte till 2st bilar när man pluggar
Detta är en lösning, men jag kommer bli "tvungen" att köra Megasquirt sen ändå tror jag, eftersom jag ska upp mot 400 hk
Själva sprutet kostar ju runt 5-6 tusen bara, men däremot så är det lite o läsa på innan man installerar
Viking gör rejäla grejor verkar det som tycker jag, har funkat klockrent med mitt chip och jag ger järnet varje gång jag kör.
Då det är jag som äger bilen som effekt kurvan kommer ifrån så kan jag lova att VikingChip håller va de lovar 276Hk på driven och 306 i motorn. Men 400hk är ju ännu roligare
Då det är jag som äger bilen som effekt kurvan kommer ifrån så kan jag lova att VikingChip håller va de lovar 276Hk på driven och 306 i motorn. Men 400hk är ju ännu roligare
Det är ju rätt hyfsat ändå för din "lilla" setup Zwudda!
400hk är målet för min del i alla fall, och köra med olika mappar beroende på turbo o så. Sen är det tänkt att ha landsvägsmapp med mindre effekt osv.
Måste man köpa två sånna där momentstag elelr bara ett fattar inte riktigt
Bara ett. Det ersätter hela aluminiumbryggan. 2st bultar som håller i bakaxeln och en typ uniball i framändan istället för gummibussningen som sitter där orginal.
Kan låta lite mer med detta stag eftersom det är stumt monterat. Men jag tycker priset är vettigt så kul o testa!
Idag har jag hämtat ut mitt ställbara IPD panhardstag! Inte riktigt den snyggaste färgen... skär sig lite mot svarta saker och röda sänkfjädrar.. men men.
Polybussningar i varje ända.
Bjuder på en dålig bild!
Imorrn ska jag jaga rätt på någon som kan pulverlacka mina grejor så jag kan slänga ihop skiten snart!
Efter att det varit helt dött här tänkte jag uppdatera lite, det har ju faktiskt hänt en hel del! Snart ska bilen besiktas 23 Juli, nu på fredag. Ska bli såååå skönt o få provköra den snart.
Tyvärr rätt dåliga bilder som inte gör riktigt rätt för sig..