Nåt som rasslar när jag gasar m.m. ... Hjälp mig!

shaft BoInG
21 mars 2006 · 27 Inlägg

Tjena!

Har 2 problem!

1. Har en golf 4 -03

När den står på tomgång så låter ingenting och inget låter heller när man kör lugnt.

När man trycker på lite hårdare så är som om något rasslar till under bilen. Det låter som om nåt har lossnat underifrån och slår mot nåt (när järn smattrar mot järn typ sådär)

Har lyft upp bilen, men inget är löst och inget syns under bilen.

2. när jag gasar på tomgång så låter det som om nåt rinner gneom rören (låter lite dumt), men det låter underligt nästan. Låter som när man häller vatten genom ett rör och blubbande ljud dyker upp.

Nån/nåra som kan hjälpa till kanske, främst med det där rasslande ljudet som verkar komma under bilen. (Jefla skrotkärra asså!!) ???

Tacksam för svar!

Omega_Erik
21 mars 2006 · 17 Inlägg

Katten kan va kass de syns inte men he hörs

banka på den alt skaka i avgassystemet


Erik

Old Opels Never Die, They Just Go Faster
Opel KADETT (1976)
mr:speed
21 mars 2006 · 51 Inlägg

hmm kan va värme plåten om d inte e allt för mykke skrammel

jag Gasar tills det rasar
shaft BoInG
21 mars 2006 · 27 Inlägg

---> Omega_Erik:

vi skakade på avgassystemet när vi höjde upp den och katten verkade vara rätt så schyst.
Men en sak som hände för inte så längesen är att jag körde över ett farthinder med lite för hög hastighet, så att det slog till i vagnen (tror att stänkskärmarna slog emot bara).
Men inget sitter löst, det är det som gör mig förvånad... Det skulle vara OK om nåt var löst, men inget är det!!!

shaft BoInG
21 mars 2006 · 27 Inlägg

---> mr:speed:

Ja det kan ju vara värmeplåten, man vet aldrig (det hände min svärfar oxå)
Och det är inte alltför mycket skrammel (det låter bara när man drar på extra gas)
Vart sitter den där j*vla värmeplåten då? smile

Tack!

Martin Å
1 april 2006 · 16 Inlägg

Det så kallade bubblandet som du har brukar komma när man rusar till lite lätt och brukar vara luft i kylsystemet som porlar i värmepaketet. kolla om du har någon luftnings skruv på slangarna till värmepaketet där dom går igenom torpedväggen(i motorrummet). Rasslandet kan vara katten som är sönder bränd. kolla om det skrammlar når man bankar på den.

BMW 540i (1996)
Klorin_Elvis Fetast i stan !!
2 april 2006 · 991 Inlägg

Jag har likadant rasslande på min bil när man gasar på ifrån stillastående och det är inget som sitter löst under på min heller och jag har ingen kat elr värmeplåt heller. Jag har en volvo 240 GLT-86

"Det reder sig, sa kärringen som sket i såsen!"
Volvo the intelligent choice
Volvo 740 GL "KALSONGEN" (1987)
Drönirettab
2 april 2006 · 21 761 Inlägg

Men du har väl en förvärmningsslang från grenröret, det har jag på min-86 GLT.

dj_aggwa El- och Instrumenttekniker
2 april 2006 · 2 933 Inlägg

har också sånt skarammlande i min bil, när man kommer på lågt varvtal och sedan gasar på.. :S sad

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK
Volvo 244 (1985)
Volvo 744 "T5 RWD" (1992)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang