Polera plast.

Opso
23 februari 2009 · 9 Inlägg

Sitter och tittar på lite små grejor vad man kan fixa med bilen i detta tråkiga väder.. Kom på kanske skulle polera lite plast detaljer som lyktor osv, men genast dök frågan upp... Vilket är det bästa poler medlet till sådant? Har maskin, men vet inte vilket medel jag skall köpa? Någon som har gjort detta eller ngn som kanskerent ut av jobbar med polering osv som vill/kan svara? smile Är mkt tacksam för snabba svar..cool

Opso
23 februari 2009 · 9 Inlägg

Glömde ju skriva om lycktor me mindre stenskott...... wink

TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
23 februari 2009 · 3 404 Inlägg

Autosol eller Buffer 3000, kanske börja med en slipning om ytan är riktigt trist. Har själv kört med lammullstrissa till Autosol och buffer 3000 men har blivit avrådd från detta (kommer inte ihåg varför). Har dock polerat en och annan båt med lammullstrissa och autosol/buffer 3000 (dvs lite tuffare medel) utan några problem.

OBS kör inte med så grova medel på lackerade ytor

Senast redigerat av TenZer (23 februari 2009)

Rock'n Roll
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
Galic_Andro Sthlm(s)low Familia
23 februari 2009 · 1 177 Inlägg

Lyktorna kör jag med en mildare rubbing, antingen Menzerna Final Finish med mjuk trissa, hög hastighet, eller Finecut Lahega.

Då med dubbeltrissig maskin smile

Mvh Andro

| Sthlm(s)low @ facebook | | wescrape |
BMW 518i E28 "Respect Your Elders" (1988)
mickey
23 februari 2009 · 247 Inlägg

Jag gör som Andro.

Mikael Lindberg
- Team Duja -
www.teamduja.se
jojje81 George
23 februari 2009 · 1 956 Inlägg

Kör inte plasten med autosol! Kör med en finecut polermedel spelar ingen roll vilket märke. Och var inte rädd för att dra på lite varv med lite tryck.

När glaset börjar kännas lite varm så är det då det börjar hända saker smile

Vill du köra lite mer proffsigt så ta och vattenslita lite lätt med 3000papper. Beroende på hur dina lyktor ser ut.

Använder mig utav Bosch GPO 12E Professional maskin.

Jag har fått riktigt sunkiga strålkastarglas att se ut som nya.

Lycka till!

Bmw e36 330 Turbo Projekt
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=316119
Det är inte farten som dödar......... Det är det plötsliga stoppet!
Opel GT "Roadster" (2008)
BMW 330 Turbo DCT "SFRO" (1996)
Opso
26 februari 2009 · 9 Inlägg

Ok tack smile
Testade lite ikväll på baklycktorna med två omgångar autosol sedan två omgångar polish, blev fint men är inte hundra nöjd.. ska testa me 3000 papper sen nästa gng jag får tid men funderade på att rubbing måste ju funka lika väl som våtslip lr?

jojje81 George
26 februari 2009 · 1 956 Inlägg

Vad använder du för maskin? Enkel eller dubbel?

Rubbning och autosol skulle jag vara förskitig med.. Tycker inte autosol funkar på varken plast eller lack.

En bra bilpolish är att föredra. Lite högre varv än normalt och lite högre tryck.

Men högst min personliga åsikt.

Bmw e36 330 Turbo Projekt
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=316119
Det är inte farten som dödar......... Det är det plötsliga stoppet!
BMW 330 Turbo DCT "SFRO" (1996)
Opel GT "Roadster" (2008)
Niotusen
26 februari 2009 · 272 Inlägg

akta dig för hög hastighet och dremeltrissor! det smälter lol

Sierra-döbel
Nissan Terrano "2.7 TD" (1991)
Peugeot 205 GTi "mi16" (1989)
Peugeot 205 GTi "1.9" (1991)
DusanMandick Random Hero
26 februari 2009 · 4 047 Inlägg

dee här låter dumt, men display polish funkar grymt bra till lyktor o intsrumentbrädan osv

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
Opso
3 mars 2009 · 9 Inlägg

jojje81 skrev:
Vad använder du för maskin? Enkel eller dubbel?

Rubbning och autosol skulle jag vara förskitig med.. Tycker inte autosol funkar på varken plast eller lack.

En bra bilpolish är att föredra. Lite högre varv än normalt och lite högre tryck.

Men högst min personliga åsikt.

Har en "vanlig" svensson maskin men den funkar bra för det endamålet den är till för... Tror jag...wink
Nä ska fixa 3000 papper i helgen sen får vi se hur det blir men va skulle du rekommendera för medel då? Tyckte inte som sagt att autosolen funka sådär superbra heller, kan ju säga att lycktorna är min nya fetisch så vill ju att dom ska se ut som nya... smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang