Liten turbo bil som kan ha öppen dumpventil.

RaGnaR RattmuFF
23 mars 2006 · 506 Inlägg

Tjosan Alla garagare big_smile

Jag är inge vidare på att skriva massa information så jag går direkt på frågan. Ska snart köpa bil och vill ha en liten bil med en fin snurra som ska kunna ha en öppen dumpventil monterad. Har kollat på blocket mycket nu men har inte hittat någon precis som passar. Inga volvo 2,7,9 serier tack. Hade tänkt mig att den får kosta max 90 000 :-. Ni som har något vettigt svar på min fråga får gärna skriva några rader..


tacksam för svar..

Ifall man ska gasa ska man ha redigt med kräm under huven annars kan det fan va!..
Datsun 240z "S30" (1973)
Micke Biopower
23 mars 2006 · 18 Inlägg

Vad ska du ha bilen till ??

Ska den gå bra eller ska du ha den till o åka runt o pysa med ??

Delerium Carpenter
23 mars 2006 · 310 Inlägg

Nissan 200 (s14) (s13) ?

Volvos 8-serie ?

Calibra turbo ?

Saab 900 ?

Är inte hundra på om alla kan ha öppen men kanske ger dig lite förslag på vad du letar efter.

"Det gör ingenting, du är säkert jätte bra på andra saker!" =)
RaGnaR RattmuFF
23 mars 2006 · 506 Inlägg

det ska vara en första bil.. Saab är verkligen inget för mig. ser ut som fan innvändigt och det föstör hela bilen, nissan 200 serien är fruktansvärt dyra i frsäkring och sen är de flesta sönderkörda, calibran har man inte heller hört så bra rykten om sad.. Är verkligen skita svårt att hitta en bil som har lite kvalitet och lite pyysh ljud big_smile

Ifall man ska gasa ska man ha redigt med kräm under huven annars kan det fan va!..
Datsun 240z "S30" (1973)
Delerium Carpenter
23 mars 2006 · 310 Inlägg

Jadu inte lätt att vara ung o köra värsting bilen, undrar varför (:

"Det gör ingenting, du är säkert jätte bra på andra saker!" =)
Creepshow Drummer
23 mars 2006 · 53 Inlägg

RaGnaR RattmuFF skrev:
det ska vara en första bil.. Saab är verkligen inget för mig. ser ut som fan innvändigt och det föstör hela bilen, nissan 200 serien är fruktansvärt dyra i frsäkring och sen är de flesta sönderkörda, calibran har man inte heller hört så bra rykten om sad.. Är verkligen skita svårt att hitta en bil som har lite kvalitet och lite pyysh ljud big_smile

Hahaa....måste bara fråga om du kört/suttit i en 9000 Aero? Så att Saab skulle se ut som fan invändigt vet jag inte om jag håller med dig om.
Bara en tanke.

mr:speed
23 mars 2006 · 51 Inlägg

hmmmförsök få tag i en  golf vr6 me turbo?tongue

jag Gasar tills det rasar
syncro
23 mars 2006 · 71 Inlägg

audi s2????

Gizmojohan
23 mars 2006 · 3 295 Inlägg

och det viktigaste är att bilen kan ha en Öppen Dumpventil...?

Fredrik.Gustavsson
23 mars 2006 · 2 123 Inlägg

Celica Gt-4 såklart. 4hjuls drift och turbo, kan det bli bättre racing ?
Kan hitta 3000 Gt för runt 90000 kr också.
Finns så mycket att välja på :p

jinxen
23 mars 2006 · 63 Inlägg

Håller nog med om Audi s2 wink Om du inte har emot att spendera pengar på bensin..

dekoj inkompetent
23 mars 2006 · 95 Inlägg

varför snöa in dig så på öppen dump?
du borde nog fundera lite mer enligt min mening
annars är väll alla turbobilar dyra att äga, så om du inte vill betala mycket föräkring så får du nog köpa dig en 240 eller 740 isf

VW_Jens
23 mars 2006 · 608 Inlägg

fiat uno turbo! de e en liten turbobil de!

old volkswagens never die,they just get lower:D
Audi S4 (2006)
turbo_freak
23 mars 2006 · 5 Inlägg

RaGnaR RattmuFF skrev:
Tjosan Alla garagare big_smile

Jag är inge vidare på att skriva massa information så jag går direkt på frågan. Ska snart köpa bil och vill ha en liten bil med en fin snurra som ska kunna ha en öppen dumpventil monterad. Har kollat på blocket mycket nu men har inte hittat någon precis som passar. Inga volvo 2,7,9 serier tack. Hade tänkt mig att den får kosta max 90 000 :-. Ni som har något vettigt svar på min fråga får gärna skriva några rader..


tacksam för svar..

nissan sunny gti-r.

Sonnbring Opelfreak
23 mars 2006 · 431 Inlägg

Fiat uno turbo ie .....

"Egentligen borde alla köra Opel"
Opel Corsa A 1,8i 16v wide -90 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=87942
Opel Rekord D diesel -76 http://www.garaget.org/?car=53095
Saabare Avstängd
23 mars 2006 · 1 106 Inlägg

Jag skulle rekommendera en Saab men då ska man inte ta 9000 utan man ska ta 900,9-3 o 9-5 med metalliclack då lacken klarar sig bättre från rost. Om du tar 900 äldre än 96 så fanns det många "barnsjukdomar". Inredningen i 900 klarar sig bättre än 9000 o 900 är mer modern än 9000. Jag skulle ta en Talladega som man då får:skinnsäten,metalliclack,kromde innerhandtag, ACC, Stereo, inga kromade lister på utsidan, frontläpp men inga sidokjolar men du kan köpa 9-3:ans sidokjolar o det finns inte heller någon bakkjol men man kan köpa 9-3:ans bakkjol. Ta 2,0 turbo. Om du tar en 9-3 så ta en SE iställen(samma sak gäller 9-5 men välj även Aero ,Viggen o Griffin)

Senast redigerat av Saabare (23 mars 2006)

Livet startar vid 220 km/h
ascona-tic
23 mars 2006 · 1 496 Inlägg

-

Saabare skrev:
Jag skulle rekommendera en Saab men då ska man inte ta 9000 utan man ska ta 900,9-3 o 9-5 med metalliclack då lacken klarar sig bättre från rost. Om du tar 900 äldre än 96 så fanns det många "barnsjukdomar". Inredningen i 900 klarar sig bättre än 9000 o 900 är mer modern än 9000. Jag skulle ta en Talladega som man då får:skinnsäten,metalliclack,kromde innerhandtag, ACC, Stereo, inga kromade lister på utsidan, frontläpp men inga sidokjolar men du kan köpa 9-3:ans sidokjolar o det finns inte heller någon bakkjol men man kan köpa 9-3:ans bakkjol. Ta 2,0 turbo. Om du tar en 9-3 så ta en SE iställen(samma sak gäller 9-5 men välj även Aero ,Viggen o Griffin)

9-3 och 9-5 (T7) går bort om nu det var så viktigt med öppen dump.

Opel Ascona B "CIH Trionic turbo E85" (1977)
Opel Ampera (2012)
RaGnaR RattmuFF
24 mars 2006 · 506 Inlägg

Nej alltså så super viktigt är  det inte men det är roligt att ha lite pysljud i bilen ändå. Men har hört att man får ganska högt pysljud med en återcirkulerande och ett sportluftfilter.

Ifall man ska gasa ska man ha redigt med kräm under huven annars kan det fan va!..
Datsun 240z "S30" (1973)
xisten sixten
24 mars 2006 · 252 Inlägg

säger då bara de, töntigt med dump, massa med pysljud om man inte har någonting att komma med... så den där mazda 323an var nog de vettigaste att komma med hittills...

Simppi too fast to live, too young to die
24 mars 2006 · 357 Inlägg

mazdan e väl rätt bra men uno turbo e en riktigt kul bil som inte ser så kvick ut som den e wink ...fast det där att du hänger upp dig på pys-ljud tycker jag låter lite fjortis roligare me en sleeper tycker jag tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang