3125
Sök

Bilspelet Gran Turismo Tråden; Officiel trailer till GT 5 finns i tråden!!

Med lem
475 Inlägg
7 augusti 2011
JoeyJ skrev:
jo men de går väl bara att göra en gång?
Driftingeventen är ju barnsligt lätta och man får en mille för dem tongue

jag har kört dom så många gånger så jag kan inte enns räkna hur många hundratals hjälmar jag har smile

502 Inlägg
7 augusti 2011
aha fan va najs tongue

Ja driftingen... på seasonal events finns det ett sånt just nu, busenkelt att få guld och casha in 1 mille, men dem kan man bara köra en gång

Med lem
475 Inlägg
7 augusti 2011
Om ni skall tjäna pengar snabbt och lätt rekommenderar jag en fulltrimmad Ferrari Enzo på Circuit de la Sarthe
504000 och en slumpmässig hjälm per race
1 varv är det och med Enzon tar det 3min och 20sek (för mig i alla fall)

Rekommenderar antispinn-inställning 2-3 (0-1 gör den orolig och svårkontrollerad när man fuskar över gruset) smile och minsta svängning/ojämnhet får bilen att börja vandra på vägen

detta är det mest prisvärda lopp enligt mig, de andra tar minst 4-5minuter och får mycket mindre pengar

Edit: det skall vara på seasonal events under ferrari-fliken (inte formel 1)
Senast redigerat av Ralf (7 augusti 2011)

597 Inlägg
7 augusti 2011
JoeyJ skrev:
Snitch skrev:
JoeyJ skrev:

kör några race och byt olja så får du nog upp den över 1000 wink

Äsch orka.

Min GT40 sparkar skiten ur den ändå, med 200hp mindre.

Vipern är ingen bra bil...

min 240 sparkar skiten ur din GT40 tongue

Jag brukar använda ACR vipern till daytona-banan i american championship på expert då man får typ 70 000 för några minuters race, har inte orkat spara ihop till en vettig racebil än och då är vipern perfekt, har iofs inte testat med GT40n på den banan,  men det känns som att den inte riktigt skulle hänga på i just det racet

men ja i vanliga race är vipern inte mycket att ha

Kan rekomendera en RM ZR1a för daytona banan visst mindre kraft men så mycket bättre i kurvorna. Ett tips kör sessonal events på compact race finns en gokart bana som man med lätthet klarar av på ca 3min o får nästan 500K tar mindre tid en daytona och ger ´7gånger mer wink

Min ACR ligger på 1003 bhp och toppfart på 401 - 402 km/H cool fast det är ingen bil man använder på bana endast online "drag"

106 Inlägg
7 augusti 2011
Ralf skrev:
Om ni skall tjäna pengar snabbt och lätt rekommenderar jag en fulltrimmad Ferrari Enzo på Circuit de la Sarthe
504000 och en slumpmässig hjälm per race
1 varv är det och med Enzon tar det 3min och 20sek (för mig i alla fall)

Rekommenderar antispinn-inställning 2-3 (0-1 gör den orolig och svårkontrollerad när man fuskar över gruset) smile och minsta svängning/ojämnhet får bilen att börja vandra på vägen

detta är det mest prisvärda lopp enligt mig, de andra tar minst 4-5minuter och får mycket mindre pengar

Edit: det skall vara på seasonal events under ferrari-fliken (inte formel 1)

Kör detta hela tiden i jakt på snabba pengar. Gick in för att tipsa men du hann före så får tipsa om en efterlängtad nyhet: Mid-Race Saves “Under Development”

Med lem
475 Inlägg
7 augusti 2011
PlatinumRacing skrev:
men ja i vanliga race är vipern inte mycket att ha
Kan rekomendera en RM ZR1a för daytona banan visst mindre kraft men så mycket bättre i kurvorna. Ett tips kör sessonal events på compact race finns en gokart bana som man med lätthet klarar av på ca 3min o får nästan 500K tar mindre tid en daytona och ger ´7gånger mer wink

Min ACR ligger på 1003 bhp och toppfart på 401 - 402 km/H cool fast det är ingen bil man använder på bana endast online "drag"

compactracet tar ca 3-3½ minut och du får 406 000 smile
ferrariracet tar lika lång tid och du får 504 000

LumiLicious skrev:
Kör detta hela tiden i jakt på snabba pengar. Gick in för att tipsa men du hann före så får tipsa om en efterlängtad nyhet: Mid-Race Saves “Under Development”

FAN va gött!! jag har längtat efter detta! smile

Med lem
475 Inlägg
7 augusti 2011
Förresten! Lägg till mig i GT5 dom som känner sig manade! smile

Lars-Kenneth heter jag där

333 Inlägg
8 augusti 2011
Upptäckte precis seasonal events, hehe.
Tips på drifting bil i början?

502 Inlägg
8 augusti 2011
push_it skrev:

Det mesta funkar, en gammal toyota AE86 med 150hk är rolig men jag föredrar bilar med typ 600+ hästar så man kan köra med vettiga däck, många fiser ju runt med comfort-däck, lätt att sladda om man har en klen bil men det går ju så jäkla sakta, inge kul

Försök hitta en Supra RZ, finns bara begagnade, riktigt fin driftingbil (:

333 Inlägg
8 augusti 2011
Okok.
Kör runt lite med en BMW 1-serie på seasonal och försöker träna tongue

502 Inlägg
8 augusti 2011
corvette ZR1 är också grym om du har lite cash över wink

333 Inlägg
8 augusti 2011
JoeyJ skrev:

Har runt 700k
Maxtrimmad eller orginal då?

Tänkte försöka snöa in mig på GT5 igen, hehe

102 Inlägg
8 augusti 2011
JoeyJ skrev:
push_it skrev:

Det mesta funkar, en gammal toyota AE86 med 150hk är rolig men jag föredrar bilar med typ 600+ hästar så man kan köra med vettiga däck, många fiser ju runt med comfort-däck, lätt att sladda om man har en klen bil men det går ju så jäkla sakta, inge kul

Försök hitta en Supra RZ, finns bara begagnade, riktigt fin driftingbil (:

Supra med 700+hk svarvar ju härligt med gummi wink

“A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.”

1 801 Inlägg
8 augusti 2011
Felplacerad skrev:
Bullet--- skrev:
Felplacerad skrev:

Är det "karriär" ? roll det verkar tråkigt...

Tråkigt?? Det roligaste med hela spelet, hur kul är det att sitta och spela arkad läge med originalbilar.Roligare att spela igenom GT läget, ta körkort,spela igenom special events och speciallopp som gocart,WRC,nascar, Topgear,AMG academy,endurance,mm.Och typ gränslösa inställningar på sina bilar.Om man inte vill spel GT-läget kan man ju lika gärna lire NFS eller nått tongue

Jag kör bara på drift läget, tycker inte om spelet för övrigt. Alldeles för långsamt och realistiskt, haha. Föredrar faktiskt NFS, fast dom lite äldre. Dom nya är alldeles för svåra för att vara roliga.
Långsamt och realistiskt kan jag få i verkliga livet, bilspel ska vara orealistiska och underhållande! Håller ju på att somna när man kör vanliga lopp på GT5. Men vet du hur man kan fixa så man får alla bilarna i Arcade mode ? Finns ju inte så mycket bakhjulsdrivet att välja på där nu = /

Då har du helt klart kört fel bilar.

Kör en mazda 787B med kameran innuti på nürnburgring. Somnar du då så är det inte mycket här i livet som du kommer känna fart av!

1 801 Inlägg
8 augusti 2011
Felplacerad skrev:
Bullet--- skrev:
Felplacerad skrev:

Kör alltid inne i bilen, går inte annars^^ Men jag tycker spelet är allmänt tråkigt och långsamt. Köra en bil runt en bana är ju så drygt det kan bli.. (i spel)

Då kan du kanske pröva på online-läget, kul att spela. Massa idioter från olika länder med tvivelaktig körförmåga big_smile

Hur kör man där då ? Alltså vad kör man.

Alltid kul annars att dra runt med folk härifrån och drifta och lite sånt smile

1 801 Inlägg
8 augusti 2011
Felplacerad skrev:
BlauMes skrev:
Felplacerad skrev:

Hur kör man där då ? Alltså vad kör man.

Alltid kul annars att dra runt med folk härifrån och drifta och lite sånt smile

Kanske man skulle testa då! Men måste fixa lite fler bilar, kan man inte ladda ner bilar ? Sett folk som kört med gamla volvos, borde ju inte finnas med i standard tongue

Det är därför man kör karriären. Du tjänar pengar och köper hos bilhandlaren wink

250 Inlägg
8 augusti 2011
Felplacerad skrev:
BlauMes skrev:
Felplacerad skrev:

Kanske man skulle testa då! Men måste fixa lite fler bilar, kan man inte ladda ner bilar ? Sett folk som kört med gamla volvos, borde ju inte finnas med i standard tongue

Det är därför man kör karriären. Du tjänar pengar och köper hos bilhandlaren wink

Men usch, då får det va!

Du har helt klart köpt fel spel för vad du är ute efter tongue

Volkswagen - Das Auto

Bitter optimist.
1 561 Inlägg
8 augusti 2011
lets face it, spelupplevelsen och ljudet suger i Gt5, jag hade skrotat ps3an och inhandlat krysslåda då Forza 4 snart kommer ut.

502 Inlägg
8 augusti 2011
push_it skrev:
JoeyJ skrev:

Har runt 700k
Maxtrimmad eller orginal då?

Tänkte försöka snöa in mig på GT5 igen, hehe

maxtrimmad så klart tongue

BMW M5 funkar också bra, vill man komma billigare undan så är de flesta bakhjulsdrivna nissan också bra

Med lem
475 Inlägg
9 augusti 2011
Felplacerad skrev:
Bullet--- skrev:
Felplacerad skrev:

Ja det låter underbart big_smile

Jag var ironisk neutral och jag hoppas verkligen du var det oxå annars undrar jag hur gammal du är lol

Haha ja tongue

Men lite grymmare motorljud och lite fart-effekter hade gjort GT5 mycket roligare.

Nu kom jag in på någon meny där man kunde tvätta bilen och byta olja ? hahaha wtf!

motorljudet ändras när du byter avgassystem på bilen smile så byt så låter det annorlunda
Farteffekter har man inte direkt i verkligheten heller big_smile haha men däremot om du har en stenhård bil och kör circuit de la sarthe med cockpit-view så är det skoj, och spännande för i runt 390 med t.ex enzo så ser du inte kurvan du ska bromsa in för smile

Sök