Jag krocka min bil idag i en garage tänkte kolla om det var mitt fel

Mr_EmCom Med.lem
5 mars 2009 · 3 759 Inlägg

NJ_ skrev:
Håller nog med Tommy... Trollvarning..

Nej han känns för seriöst för ett troll.

Han stavningsproblem är äkta.

Skulle gissa på icke-svensk.

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
volvo-s60-t5
5 mars 2009 · 508 Inlägg

supra-power skrev:
försäkringsbolaget kommer nog avgöra om du får nått från försäkringen eller om du får stå för dina skador själv.

asså vadå stå själv jag står för ingeting jag betalar bara själv risken m nån inte vet korrekt så håll er undan:D

Janken Driver
5 mars 2009 · 2 111 Inlägg

volvo-s60-t5 skrev:

supra-power skrev:
försäkringsbolaget kommer nog avgöra om du får nått från försäkringen eller om du får stå för dina skador själv.

asså vadå stå själv jag står för ingeting jag betalar bara själv risken m nån inte vet korrekt så håll er undan:D

True comedy...

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
volvo-s60-t5
5 mars 2009 · 508 Inlägg

eh pass ingen fattar alla bara snackar o snackar

SNL
5 mars 2009 · 615 Inlägg

öh?
Ta det en gång till, och denna gång på svenska.

Let's stance!
-Mackan- Fire And Silk
5 mars 2009 · 2 254 Inlägg

Du kommer antingen att få pröjsa (betala) din självrisk eller din självrisk.

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
Mercedes Benz 500E W124 "Fire And Silk" (1992)
Mercedes 300 TDT "Superturbodiesel" (1993)
Ramrod
5 mars 2009 · 674 Inlägg

volvo-s60-t5 skrev:
i såfall  om det är mitt fel jag pröjsar bara mitt själv risk va om jag har 0kr i trafik fösäkring men om det är mitt fel så betalar jag ändå slant va?

Vad menar du med att du har " 0 kr i trafikförsäkring? "     Du måste ha kört fortare än 10km/h   du kan inte sladd en halv meter från den hastigheten med låsta hjul..  det händer inte ... . Nått är lurt....    Du blir säker av med kortet Betala böter 10 000:- & om du har tur slipper du fängelse...    Japp .. så är det.  Ta det som en man!

With great freedom comes great responsebility
Volvo 850 "MR500" (2011)
Volvo XC70 2,4T "Cop Car" (2000)
Ramrod
5 mars 2009 · 674 Inlägg

volvo-s60-t5 skrev:

Team-Adolfsson skrev:
varför ta upp sånt här ingen som kan ge dig ett mer korrekt svar än ditt försäkringsbolag

ville känna mig trygg kanske nån har varit med om det  ville kolla vad som händer vad försäkrings bolagen kommer bedömma

Varför skriver du här ??? Ring försäkrings bolaget....   Att skriva här om sånt här är som att fråga kossan i ladugården vad bonden vill ha för tapeter i köket...   Du är helt fel ute...  Varför har du heller ingen info om dig på din sida???

With great freedom comes great responsebility
Volvo XC70 2,4T "Cop Car" (2000)
Volvo 850 "MR500" (2011)
Ramrod
5 mars 2009 · 674 Inlägg

Janken skrev:

volvo-s60-t5 skrev:

supra-power skrev:
försäkringsbolaget kommer nog avgöra om du får nått från försäkringen eller om du får stå för dina skador själv.

asså vadå stå själv jag står för ingeting jag betalar bara själv risken m nån inte vet korrekt så håll er undan:D

True comedy...

lollollollollol    Jag röstar för fängelse till han!    & en ordentlig kurs i svenska!

With great freedom comes great responsebility
Volvo 850 "MR500" (2011)
Volvo XC70 2,4T "Cop Car" (2000)
Stefan Varberg Supraman
5 mars 2009 · 2 300 Inlägg

Högeregeln gäller så du åker på att betala självrisken både på din egna och motpartens om inte din trafikförsäkring täcker.
Du har tecknat ett avtal om 0 kr på din trafikförsäkring men sen om du har tecknat helförsäkring får du betala självrisken på din egna vagnskada för skadorna på din bil.

Efter denna process kommer din bonus att sänkas som gör din premie dyrare.

Sen när det gäller att stanna så kan bromsträckan förlängas om bromsarna e blöta då griper inte abs in då hjulet inte låser.
Att du har dubbdäck påverkar inte bromsträckan, inte heller våta däck, inte vid dom angivna hastigheterna.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.
NJ_
5 mars 2009 · 2 118 Inlägg

Stefan Varberg skrev:
Högeregeln gäller så du åker på att betala självrisken både på din egna och motpartens om inte din trafikförsäkring täcker.
Du har tecknat ett avtal om 0 kr på din trafikförsäkring men sen om du har tecknat helförsäkring får du betala självrisken på din egna vagnskada för skadorna på din bil.

Efter denna process kommer din bonus att sänkas som gör din premie dyrare.

Sen när det gäller att stanna så kan bromsträckan förlängas om bromsarna e blöta då griper inte abs in då hjulet inte låser.
Att du har dubbdäck påverkar inte bromsträckan, inte heller våta däck, inte vid dom angivna hastigheterna.

Under 10km/h funkade då inte ens min abs på sierran jag hade...

D.i.l.l.i.g.a.f
Ramrod
5 mars 2009 · 674 Inlägg

NJ_ skrev:

Stefan Varberg skrev:
Högeregeln gäller så du åker på att betala självrisken både på din egna och motpartens om inte din trafikförsäkring täcker.
Du har tecknat ett avtal om 0 kr på din trafikförsäkring men sen om du har tecknat helförsäkring får du betala självrisken på din egna vagnskada för skadorna på din bil.

Efter denna process kommer din bonus att sänkas som gör din premie dyrare.

Sen när det gäller att stanna så kan bromsträckan förlängas om bromsarna e blöta då griper inte abs in då hjulet inte låser.
Att du har dubbdäck påverkar inte bromsträckan, inte heller våta däck, inte vid dom angivna hastigheterna.

Under 10km/h funkade då inte ens min abs på sierran jag hade...

& varför tror du inte ABS:en funkar i så låg hastighet?     roll           Tänk lite....   Vad är ABS?   & varför funkar det inte i 10 km/ H ........

With great freedom comes great responsebility
Volvo 850 "MR500" (2011)
Volvo XC70 2,4T "Cop Car" (2000)
NJ_
5 mars 2009 · 2 118 Inlägg

Ramrod skrev:

NJ_ skrev:

Stefan Varberg skrev:
Högeregeln gäller så du åker på att betala självrisken både på din egna och motpartens om inte din trafikförsäkring täcker.
Du har tecknat ett avtal om 0 kr på din trafikförsäkring men sen om du har tecknat helförsäkring får du betala självrisken på din egna vagnskada för skadorna på din bil.

Efter denna process kommer din bonus att sänkas som gör din premie dyrare.

Sen när det gäller att stanna så kan bromsträckan förlängas om bromsarna e blöta då griper inte abs in då hjulet inte låser.
Att du har dubbdäck påverkar inte bromsträckan, inte heller våta däck, inte vid dom angivna hastigheterna.

Under 10km/h funkade då inte ens min abs på sierran jag hade...

& varför tror du inte ABS:en funkar i så låg hastighet?     roll           Tänk lite....   Vad är ABS?   & varför funkar det inte i 10 km/ H ........

Nog vet jag det..

D.i.l.l.i.g.a.f
Civic07
5 mars 2009 · 19 Inlägg

Off topic:
Det är många som bara klagar på killens svenskakunskaper utan att egentligen bidra med något i sakfrågan. Man kan notera att flera som dömer ut hans svenska inte lyckas prestera korrekt svenska i sitt eget inlägg. Det är lite illa. Jag tycker dessutom det är måttligt underhållande att läsa era nedvärderande kommentarer. Det finns dock säkert de som har en helt annan uppfattning.

On topic:
Det är, som flera säger, högerregeln som gäller. Det betyder att felet är ditt och försäkringsbolaget kommer meddela dig vad som händer härnäst. Bara att vänta på att de hör av sig med andra ord.

det är mycket nu...
Toresbo
5 mars 2009 · 261 Inlägg

känns som grovt slöseri med server kraft det här...

Mr_EmCom Med.lem
5 mars 2009 · 3 759 Inlägg

Beatnikbandit skrev:
känns som grovt slöseri med server kraft det här...

Ja den försvinner nog snart sak du se..

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
blacken
5 mars 2009 ·

Ramrod skrev:

NJ_ skrev:

Stefan Varberg skrev:
Högeregeln gäller så du åker på att betala självrisken både på din egna och motpartens om inte din trafikförsäkring täcker.
Du har tecknat ett avtal om 0 kr på din trafikförsäkring men sen om du har tecknat helförsäkring får du betala självrisken på din egna vagnskada för skadorna på din bil.

Efter denna process kommer din bonus att sänkas som gör din premie dyrare.

Sen när det gäller att stanna så kan bromsträckan förlängas om bromsarna e blöta då griper inte abs in då hjulet inte låser.
Att du har dubbdäck påverkar inte bromsträckan, inte heller våta däck, inte vid dom angivna hastigheterna.

Under 10km/h funkade då inte ens min abs på sierran jag hade...

& varför tror du inte ABS:en funkar i så låg hastighet?     roll           Tänk lite....   Vad är ABS?   & varför funkar det inte i 10 km/ H ........

Det brukar krävas en 8-10 kmh:s hastighet för att aktivera ABS systemet i regel..
ps: long time, no see. och snäll som vanligt..big_smile

Senast redigerat av blacken (5 mars 2009)

torpis Forummoderator
5 mars 2009 · 10 572 Inlägg

Låser där

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang