4067
Sök

Lagligt att åka utan dörrhandtag?

Meister
6 763 Inlägg
5 mars 2009
Trådstartare
#1
tjena.
Jag hade tänkt att lägga igen dörrhandtag och lås på Camaron och använda solenoider för att öppna dörrarna. Men nu undrar jag om de är lagligt eller inte eftersom att räddningspersonal och sånt inte har något handtag att öppna med. Men de slår ju iaf sönder rutan men vad säger de på besiktningen.


VW Ägare
1 011 Inlägg
5 mars 2009
#2
Besiktningen säger att man måste kunna öppna dörren antingen utifrån eller inifrån.

Åkte på en 2a i flygande besiktning en gång för att förardörrens hantag inte fungera. Sen på besiktningen sa de att de var en felaktig 2a då det måste gå att öppna dörren antingen inifrån eller utifrån.

Henrik Eberlund

Meister
6 763 Inlägg
5 mars 2009
Trådstartare
#3
Eberlund skrev:
Besiktningen säger att man måste kunna öppna dörren antingen utifrån eller inifrån.

Åkte på en 2a i flygande besiktning en gång för att förardörrens hantag inte fungera. Sen på besiktningen sa de att de var en felaktig 2a då det måste gå att öppna dörren antingen inifrån eller utifrån.

Okej tackar. Jag ska ju ha handtagen på insidan kvar så de var ju tur de big_smile


16 197 Inlägg
5 mars 2009
#4
Eberlund skrev:
Besiktningen säger att man måste kunna öppna dörren antingen utifrån eller inifrån.

Åkte på en 2a i flygande besiktning en gång för att förardörrens hantag inte fungera. Sen på besiktningen sa de att de var en felaktig 2a då det måste gå att öppna dörren antingen inifrån eller utifrån.

precis.. så länge man kan öppna från insidan så e de lugnt.. räddningspersonalen har verktyg vetty..wink

"Testar man inte så får man aldrig veta"

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
5 mars 2009
#5
bara man kan öppna från ett håll är det godkänt
Senast redigerat av sir_daniel (5 mars 2009)


1 142 Inlägg
5 mars 2009
#6
sir_daniel skrev:
bara man kan öppna från ett håll är det godkänt

när kompisen ägde sir_daniels jaguar förr så besikta vi den utan att förardörren gick att öppna utifrån. så nog är de lagligt allt


Sök