Inför: Inofficiell Garaget träff Karlstad norra fältet i2 16 maj kl 16-21

kolipko
9 mars 2009 · 124 Inlägg

Jag kommer

Kolipko - Opel Calibra 16V

Boostrider Försöker iaf
9 mars 2009 · 1 998 Inlägg

volvo_1987 skrev:
OBS: Bilar som ställs ut kan ej åka fram och tillbaks utan står på området för att slippa att det blir rörigt.

Detta innebär inte att man måste stå kvar på hela träffen? Bara man inte åker fram å tebaka?

Träffen är ju samtidigt som vårmarknaden i säffle å kanske får för mig att åka hem under själva träffen. Fast troligtvis ä de väl inge drag i Säffle så man stannar säkert roll

Å sen bör man väl kunna fixa nån som säljer lite mat där också. Då kommer inte folk å ränna fram å tebaka te Donken...
Kanske kan va något?

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet
Volvo 244 GL/T Turbo "Back to the 80s" (1990)
Derbi
9 mars 2009 · 1 531 Inlägg

Har faktiskt haft den tanken på mat men vet inte hur den ska lösas riktigt bara.

Donken86
9 mars 2009 · 184 Inlägg

Ingen som vet vart jag bor yikes wink

Donken86
9 mars 2009 · 184 Inlägg

Såååå långsökt va inte det dåliga skämmtet, Jag nickar Donken och Boostrider sa att folk kommer åka fram o tebax från Donken wink

Derbi
9 mars 2009 · 1 531 Inlägg

Hehe okej tongue Får väl fråga runt på olika grillar och kolla om dom har lust att ställa upp. Dom kommer ju tjäna en del tongue

Westberg Japs :)
9 mars 2009 · 775 Inlägg

Boostrider skrev:

volvo_1987 skrev:
OBS: Bilar som ställs ut kan ej åka fram och tillbaks utan står på området för att slippa att det blir rörigt.

Detta innebär inte att man måste stå kvar på hela träffen? Bara man inte åker fram å tebaka?

Träffen är ju samtidigt som vårmarknaden i säffle å kanske får för mig att åka hem under själva träffen. Fast troligtvis ä de väl inge drag i Säffle så man stannar säkert roll

Å sen bör man väl kunna fixa nån som säljer lite mat där också. Då kommer inte folk å ränna fram å tebaka te Donken...
Kanske kan va något?

Men vi cruisar på förmiddagen i säffle sen kd på kvällen wink

Derbi
9 mars 2009 · 1 531 Inlägg

Tycker det är dåligt med folk som kan tänka sig ställa upp och hjälpa till med diverse saker. Vi måste ha ett antal som kan tänka sig ställa upp för att detta skall kunna genomföras.

eXe
9 mars 2009 · 230 Inlägg

Westberg skrev:

Boostrider skrev:

volvo_1987 skrev:
OBS: Bilar som ställs ut kan ej åka fram och tillbaks utan står på området för att slippa att det blir rörigt.

Detta innebär inte att man måste stå kvar på hela träffen? Bara man inte åker fram å tebaka?

Träffen är ju samtidigt som vårmarknaden i säffle å kanske får för mig att åka hem under själva träffen. Fast troligtvis ä de väl inge drag i Säffle så man stannar säkert roll

Å sen bör man väl kunna fixa nån som säljer lite mat där också. Då kommer inte folk å ränna fram å tebaka te Donken...
Kanske kan va något?

Men vi cruisar på förmiddagen i säffle sen kd på kvällen wink

crusing på kvällen ochsåwink

Volvo 242 "M50in" (1975)
Derbi
9 mars 2009 · 1 531 Inlägg

Vi kommer inte stå för någon cruising då detta inte gillades av polisen sist då centrala karlstad blev fullproppat av bilar utan vill ni ha crusing så får ni stå för det själva.

Aronsson_Kil
9 mars 2009 · 653 Inlägg

Westberg skrev:

Aronsson_Kil skrev:

Westberg skrev:
Förstör inte tråden med alkoholtjatet. helt rätt att de som håller i träffen tydligt förklarar att de är mot alkohol fast som sant är att de kan ju inte göra så mkt om ngn kmr o super på träffen, el ja kan ju leta fram ngn golfklubba el ett basebollträ.

Men lilla du, får man inte diskutera reglerna vad som gäller? Ifall du kommer med golfklubba så kommer jag med avsågat hagel då? lol
Så går de inte tänka, så arrangerarna tänker springa runt med basebollträn menar du? cool

öhh det sa ja inget om, sa bara att det inte ska tjatas för mkt om alkoholen så tråden förstörs, de som håller i träffen har redan sagt sitt om alkoholen o det ska räcka.
O ja har inte sagt ngt om att de ska gå runt med basebollträn men ngn biffig kille el ngt vore en ide då folk kan bli otrevliga o göra som de vill.

Nog med OT sry

Tråden förstörs absolut inte, man måste kunna diskutera de broblem som uppstår. Du sa ju att du skulle leta upp ett basebollträ eller golfklubba, gör du då det! Men fjantigt att använda tillhugg yikes

som sagt regler är till för att följas. Kan även på peka att vi ska se om vi inte kan ha nån polis på plats med.
finns väl en lag mot förbud av alkohol på almän plats wink

Finns ingen lag på förbud mot alkohol på allmän plats, däremot att man inte får dricka på allmän plats wink

Derbi
9 mars 2009 · 1 531 Inlägg

Som sagt, akolhol och bilar hör inte ihop och vi vill inte ha massa fylla på området som det var vid Biltema förra året. Vi vet att det inte kommer gå att förbjuda detta men det är ett väldigt stort önskemål från oss som ordnar med denna träffen. Vi vill som sagt försöka få en så bra och trevlig träff för så många som möjligt så vi kan ha detta som en tradition i fortsättningen och då hänger det mycket på er som besökare att ni hjälper till med detta annars kommer det inte fungera.

Westberg Japs :)
9 mars 2009 · 775 Inlägg

eXe skrev:

Westberg skrev:

Boostrider skrev:

Detta innebär inte att man måste stå kvar på hela träffen? Bara man inte åker fram å tebaka?

Träffen är ju samtidigt som vårmarknaden i säffle å kanske får för mig att åka hem under själva träffen. Fast troligtvis ä de väl inge drag i Säffle så man stannar säkert roll

Å sen bör man väl kunna fixa nån som säljer lite mat där också. Då kommer inte folk å ränna fram å tebaka te Donken...
Kanske kan va något?

Men vi cruisar på förmiddagen i säffle sen kd på kvällen wink

crusing på kvällen ochsåwink

Ja det är sant men det är ju fortfarande säffle, bara en gata fram o tillbaka. lite mer gator o bilar i karlstad men vi hinner nog med bägge wink

eXe
9 mars 2009 · 230 Inlägg

hehe Jo de är sant;)

Volvo 242 "M50in" (1975)
volvo_1987
9 mars 2009 · 1 675 Inlägg

Oj vad ni skriver fast jag va i garaget ett par timmar. Ja mat ska derbi och jag nog kunna fixa nån som säljer, kan ju bli en slant. Vi tar det igen ingen alkohol på området, polis kommer förhoppnings vis finnas på området och dom får veta vilka regler vi sätter. Ang. crusing är det inget derbi och jag kommer att hålla i då vi vet hur det gick förra året på crusingen. Men som sagt vi behöver folk som ställer upp och hjälper till på plats, derbi och jag fixar den svåra biten så kom igen nu wink donken86 du bor i karlstad om du inte viste det wink

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!
Gräsberg
9 mars 2009 · 1 002 Inlägg

Jag hoppas innerligt att folk kommer sköta sig. 50 % när träffen var på biltema missade sopsäckarna med mil. vi få som var kvar gick väl runt någon timme och plockade glas/burkar.
Men jag håller tummarna för derbi & volvo_1987 att ni får positivt besked av kommun/polis. Väntar spänt på mer info sen efter mötet smile
som sagt höga förväntningar va de väl ingen tanke på från mig eller westberg. iaf inte att de skulle komma 600 bilar yikes men fint väder o bilfanatiker så kan allt hända smile

hoppas på de bästa och hoppas innerligt att folk kan sköta sig smile

"Det är slut med bilen den dagen då det kostar mer att parkera den än att köra med den"
______________________________
volvo_1987
9 mars 2009 · 1 675 Inlägg

Tack gräsberg bra skrivet och vet du någon som vill hjälpa till hör av dig wink

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!
Gräsberg
9 mars 2009 · 1 002 Inlägg

volvo_1987 skrev:
Tack gräsberg bra skrivet och vet du någon som vill hjälpa till hör av dig wink

menar du mig då eller tongue yikes vet varken bu eller bä hur ja jobbar än så länge. men som sagt, du hör av mig om hru de blir

"Det är slut med bilen den dagen då det kostar mer att parkera den än att köra med den"
______________________________
Derbi
9 mars 2009 · 1 531 Inlägg

Låter bra lägger in dig på "hjälpa till" listan under eventuella wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang