12791
Sök

Fråga om "tyskstuk" Varför montera däck på fälg med strech och vad kan hända.

75 Inlägg
8 mars 2009
Trådstartare
Varför är det populärt att montera däck och fälg på detta sätt på WV? Se bild här http://www.garaget.org/?car=119956&image=1135463

Är det inte risk att däcket kränger av eller blir extremt snabbt slitet? Kan man få en däckfirma att montera eller tycker dom att man är tokig eftersom att det är fel dimensioner?

LillNaisarn
8 mars 2009
ftaube skrev:
Varför är det populärt att montera däck och fälg på detta sätt på WV? Se bild här http://www.garaget.org/?car=119956&image=1135463

Är det inte risk att däcket kränger av eller blir extremt snabbt slitet? Kan man få en däckfirma att montera eller tycker dom att man är tokig eftersom att det är fel dimensioner?

Det är inte bara på WV det är populärt, och det är inte så populärt att använda sig av tyskstuk av många verkstäder.

Om du vill läsa mera om det så kikat på Tyskstuk.de/forum hemsida?

3 059 Inlägg
8 mars 2009
Så jädra fult e de..

5 089 Inlägg
8 mars 2009
det var årets biltrend bland småbilarna. och ja bilverkstan tycker nog att du är dum i huvudet men jobb som jobb.. och man får nog ha i lite extra luft i däcken för att det inte ska kränga av.

\Lindgren

"Unloaded"
1 557 Inlägg
8 mars 2009
Vissa stretches är jävligt snygga, och vissa lite för brutala, men överlag så är lite tyskstuk alltid snyggt på en tysk bil =P

"When innovation meets passion!"

1 418 Inlägg
8 mars 2009
Mechanimal skrev:
Vissa stretches är jävligt snygga, och vissa lite för brutala, men överlag så är lite tyskstuk alltid snyggt på en tysk bil =P

dock bara på mindre bilar typ golf eller e30

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.

75 Inlägg
8 mars 2009
Trådstartare
Tack för alla snabba svar, vet någon vad polisen och bilprovningen säger om det???

3 650 Inlägg
8 mars 2009
Jag ska troligen på med strech på fiestan. Däcket kan krängas av om du tar skarp kurva i 200 blås. men å andra sidan så ska man bara kryssa wink

75 Inlägg
8 mars 2009
Trådstartare
Kan tänka mig att det ser ascoolt ut på Fiestan, jag gillar stuket.

75 Inlägg
16 maj 2009
Trådstartare
Mera frågor, funderar på att fixa "tyskstuk" till Yarisen, vad skall man tänka på? Kan jag bara bredda mina plåtfälgar och använda samma däck eller skall däcken vara mindre dimension? Kan någon förklara hur det går till. Tänkte använda orginal fälgarna med sommardäcken till detta projekt. Vem breddar plåtisa i stockholm och vad kostar det tror ni. Tyskstuk på japs...wink Jag kanske klämmer på ett VW märke när jag ändå håller på...

huh?
10 427 Inlägg
17 maj 2009
Det ska finnas en hemsida på internet som har ett register över hur det
ser ut med olika däcksbredder på olika fälgbredder. Hittar den inte just nu
men finns säkert någon som har länken sparad någonstans.

Iaf en bra början att se vad som funkar till vad.

3 650 Inlägg
17 maj 2009
steifan skrev:

http://www.tyrestretch.com/

Jävel
2 018 Inlägg
17 maj 2009
Kesler skrev:
steifan skrev:

http://www.tyrestretch.com/

Jättevirus på den sidan enligt mitt virusprogram:P

You got to risk it, to get the biscuit :)

75 Inlägg
18 maj 2009
Trådstartare
Tack för länken, nu börjar jag hajja. Jag skall kränga av mina orginal sommardäck, bredda plåtisarna och lacka dom svarta, på med samma däck och köra tyststuk i stan, dock byter jag nog till alufälg vid längre resor pågruna av att jag kör med barn i blien och vill inte att ett däck skulle kränga av eller något sådant...

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
18 maj 2009
Men du, varför inte japs styla den? Det skulle se betydligt bättre ut med med t.ex 17-18", nåt kaxig spoiler paket, sänkning osv.... O japs dämpare! big_smile
Jag tycker att bilen har fel form för tyskstyk dvs låg o brett. Den är ju hög o smal!
Spoilerna som denne t.ex? http://www.garaget.org/?car=30780

Måste erkänna att du lyckades göra en tråkig bil till något roligare!

75 Inlägg
18 maj 2009
Trådstartare
Jag har sett Jonnas bil och varit i kontakt med hennes kille angående ögonlock och liknande men ej tagit steget ännu. Jag vet inte vad som kommer att hända med Verson men med tanke på att den endast gått 3000mil så kommer den nog hänga med ett tag. Jag har en Remusdämpare på den då jag tycker att japsdämpare låter lite för mycket när jag kör barnen i bilen. Tack för att du tycker den är OK.

122 Inlägg
19 maj 2009
Grabber skrev:
Men du, varför inte japs styla den? Det skulle se betydligt bättre ut med med t.ex 17-18", nåt kaxig spoiler paket, sänkning osv.... O japs dämpare! big_smile
Jag tycker att bilen har fel form för tyskstyk dvs låg o brett. Den är ju hög o smal!
Spoilerna som denne t.ex? http://www.garaget.org/?car=30780

Måste erkänna att du lyckades göra en tråkig bil till något roligare!

17-18" på en yaris? kjolpaket? ska han förstöra bilen?  nädu, en par sjyssta jdm-fälgar och coilovers.. sen är det färdigt.

75 Inlägg
19 maj 2009
Trådstartare
en par sjyssta jdm-fälgar och coilovers..och stretch på däcken...Är det sant att driftbilar monterar däcken med stretch??? Borde ju sitta bra isåfall. Kolla vad jag hittade på nätet,
"Most people consider stretching as quite a new trend but in fact, it all began in Japan where they call it 'Hapari'. Drifters used stretched tyres because less sidewall flex was generated, allowing to break traction easier. Also, because of the reduced sidewall flex a smoother transition from left drift to right drift can be created."

Så tyskstuk är tydligen japsstuk...
Senast redigerat av ftaube (19 maj 2009)

3 650 Inlägg
19 maj 2009
ftaube skrev:
en par sjyssta jdm-fälgar och coilovers..och stretch på däcken...Är det sant att driftbilar monterar däcken med stretch??? Borde ju sitta bra isåfall. Kolla vad jag hittade på nätet,
"Most people consider stretching as quite a new trend but in fact, it all began in Japan where they call it 'Hapari'. Drifters used stretched tyres because less sidewall flex was generated, allowing to break traction easier. Also, because of the reduced sidewall flex a smoother transition from left drift to right drift can be created."

Så tyskstuk är tydligen japsstuk...

men egenligen kommer tyskstuk från europa har jag för mig, gamla rodders använde mc däck på sina hotrods på race lr nå liknande.. tongue lär finns en del olika historier om tyskstuk
Senast redigerat av Kesler (19 maj 2009)

Sök