1557
Sök

Mäki´s A4 Projekt "MPT", Nu: Nytt!

1 997 Inlägg
18 oktober 2007
Känner att ja måste skriva något här nu!

Har kollat in i din tråd några gånger förut... Men nu läste jag iaf dom sista 10-12 sidorna typ.
Å de ser ju riktigt bra ut de här!
Ska ta mej i kragen nån da å läsa alla 81 hehe ^^

Fronten blev ju riktigt fräck måste ja säga! Vingen var också snygg, passar bra på bilen...
Hmm, Baken såg lite småknepig ut, men du sa att du skulle ändra på den så vi får se va som händer! smile Allt ser Bra ut! haha smile

Kämpa på nu Mäki! Du inspirerar inte bara mej tror jag, men även andra att bygga på våra bilar.

Som sagt, det ser bra ut såhär långt! Jag längtar till lacken så man får lite mer helhet över den... Lycka till!!

/Jonte!

255 Inlägg
18 oktober 2007
Mäki, du har verkligen lyckats bra med bilen hittils..big_smile
Riktigt snyggt koncept på kjolpaketet, gillar speciellt bakstötan..smile
Lycka till i fortsättningen..smile

Audi A4 Quattro

TeamWCR.se
533 Inlägg
20 oktober 2007
var oxå allergisk mot japsdämpare förut, men efter en tid med golfen som hade fett avgassystem osv så lät det rätt bra i skuffen.
sattsade på japsdämpare på min nya bil (2 st) och kan säga att det är ett sånt gått ljud i japsdämparna. Men det finast med dom är att om man ska åka långt, så är d bara att skruva på insattsen så brummar d mindre och du har d tyst å fint i skuffen.

Så. det posetiva med japs är att du kan växla mellan tyst å fint och brummit och brutalt.

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
20 oktober 2007
Trådstartare
Galad8 skrev:
Känner att ja måste skriva något här nu!

Har kollat in i din tråd några gånger förut... Men nu läste jag iaf dom sista 10-12 sidorna typ.
Å de ser ju riktigt bra ut de här!
Ska ta mej i kragen nån da å läsa alla 81 hehe ^^

Fronten blev ju riktigt fräck måste ja säga! Vingen var också snygg, passar bra på bilen...
Hmm, Baken såg lite småknepig ut, men du sa att du skulle ändra på den så vi får se va som händer! smile Allt ser Bra ut! haha smile

Kämpa på nu Mäki! Du inspirerar inte bara mej tror jag, men även andra att bygga på våra bilar.

Som sagt, det ser bra ut såhär långt! Jag längtar till lacken så man får lite mer helhet över den... Lycka till!!

/Jonte!

Ja du, vill du läsa alla 81 sidorna så är det ju upp till dig hehe wink Men tack så vädligt mycket det är riktigt roligt att höra (läsa? smile ) att du gillar det. Och jag är bara glad om det inspirerar andra att börja med något som är så roligt som bilbyggande wink

JolliW skrev:
Mäki, du har verkligen lyckats bra med bilen hittils..big_smile
Riktigt snyggt koncept på kjolpaketet, gillar speciellt bakstötan..smile
Lycka till i fortsättningen..smile

Tack ska du ha, hoppas att fler kommer att falla för bilen sen smile

spraYcanE skrev:
var oxå allergisk mot japsdämpare förut, men efter en tid med golfen som hade fett avgassystem osv så lät det rätt bra i skuffen.
sattsade på japsdämpare på min nya bil (2 st) och kan säga att det är ett sånt gått ljud i japsdämparna. Men det finast med dom är att om man ska åka långt, så är d bara att skruva på insattsen så brummar d mindre och du har d tyst å fint i skuffen.

Så. det posetiva med japs är att du kan växla mellan tyst å fint och brummit och brutalt.

Jag gillar inte japsdämpare så länge dom sitter på en bil som inte är japansk. Det ända bra är väl att man kan montera insats i dom, men den smällen tar jag då jag tycker att DTM-ljuddämparen hör hemma på en bilmodell som vart med på banan i DTM wink Det känns som att den här diskussionen kan hålla på hur länge som helst haha smile

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

1 997 Inlägg
20 oktober 2007
Hehe, jaa läsa är nog mer rätt ord. big_smile

Jaa, har blivit inspirerad å bygga eget kjolpaket! hehe smile
Behöver få tag på bonocell, antar att de är bäst å bygga "Från ingenting med?"

Tack för de! big_smile

Hehe, jaa vi får se hur de blir med det tongue dom 10-12 ja läste tog typ en halv timme.. så de blir ju 4 timmar för allt isåfall Haha, aja. tongue
Lycka till i fortsättningen nu som sagt! ser riktigt bra ut! smile

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
20 oktober 2007
Trådstartare
Jo jag har hört att Bonocell ska vara bra att bygga med. Fick en länk tidigare där någon visade hur han byggde en S60 front med bonocell, ska försöka hitta på den åt dig så du ser hur du kan göra. smile

275 Inlägg
20 oktober 2007
Mäki skrev:
Jo jag har hört att Bonocell ska vara bra att bygga med. Fick en länk tidigare där någon visade hur han byggde en S60 front med bonocell, ska försöka hitta på den åt dig så du ser hur du kan göra. smile

gissar att du menar den här sidan:
http://student.educ.umu.se/~loekul98/S6 … Bygget.htm
sparade den som favoritsida för länge sedan.
jag har jobbat med glasfiber i två år, och det är ändå ett klart imponerande bygge...
kanske inte blev den snyggaste front jag sett(men det är ju en smaksak bara), men han gör allt på rätt sätt och har många riktigt smarta lösningar...

några sanningar som tål att tänkas på:
1.Winning an internet discussion is just like the special olympics, even though you win, you're still a retard.
2.Vi slutar inte leka för att vi blir gamla utan
Vi blir gamla för att vi slutar leka.

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
20 oktober 2007
Trådstartare
Det var den jag menade! En riktigt bra guide för den som vill bygga från scratch! smile

1 997 Inlägg
20 oktober 2007
mo_tattoo skrev:
Mäki skrev:

gissar att du menar den här sidan:
http://student.educ.umu.se/~loekul98/S6 … Bygget.htm
sparade den som favoritsida för länge sedan.
jag har jobbat med glasfiber i två år, och det är ändå ett klart imponerande bygge...
kanske inte blev den snyggaste front jag sett(men det är ju en smaksak bara), men han gör allt på rätt sätt och har många riktigt smarta lösningar...

Ska kika in den! Den är nog bra om ni säger de big_smile
Återkommer när ja läst wink

1 997 Inlägg
20 oktober 2007
Okej nu har ja läst länken du lade upp...

Men han modda ju en orginal front, den blev ju inte ful men.. big_smile
Ja hade ju tänkt börja helt från början. Hehe, kanske inte går? roll
Tänkte att de kan ju va bra å ha kvar orginalet...

Hänger du me hur ja tänker?

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
20 oktober 2007
Trådstartare
Galad8 skrev:

Jo vi hänger med. Men man måste ju ha fästen att gå ifrån smile Är nog lättare om du får tag på en skabbig original på skroten smile

1 997 Inlägg
20 oktober 2007
Mäki skrev:
Galad8 skrev:

Jo vi hänger med. Men man måste ju ha fästen att gå ifrån smile Är nog lättare om du får tag på en skabbig original på skroten smile

Jo i och för sig...

Tur att Xr4i är så vanliga *Harkel* roll

De som är de svåra... hmm Sen är väl dom här inte så mega lätt å modda om också? hmm

http://www.garaget.org/gallery/archive/40450/174513_hpa1dm.jpg
Baken.

http://www.garaget.org/gallery/archive/40450/174519_hp2c3e.jpg
Fronten.

Eller va säger du, kan dom gå å modda om? smile

7 Inlägg
20 oktober 2007
Hur gick det med bilderna mäki?

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
20 oktober 2007
Trådstartare
agazza skrev:
Hur gick det med bilderna mäki?

Ska springa ut å fota fronten å sånt senare, så jag skickar upp de andra då också smile

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
21 oktober 2007
Trådstartare
Arbetade med fronten idag. Har kommit en bit på den nu tycker jag så lägger in lite bilder nu.

Lägger igen det undre hålet här, behövs lite med glasfiber innan det blir fint men det börjar ta sig. Och för att det inte ska bli så tomt här nere så ska ett par dimljus monteras wink
http://www.garaget.org/gallery/archive/23022/174985_znbj5u.jpg

Titta, här börjar "Min front" kika fram smile
http://www.garaget.org/gallery/archive/23022/174986_nodagy.jpg

Slipade en massa glasfiber. Ganska roligt när man får fram lite resultat mitt i allt slipande.
http://www.garaget.org/gallery/archive/23022/174987_t5a6bl.jpg

Och nu ska det andra hålet läggas igen. Då tar vi och tejpar igen hålet från utsidan med maskeringstejp, efter maskeringstejpen använder vi silvertejp. Det blir ganska hårt om man sträcker ut tejpen.
http://www.garaget.org/gallery/archive/23022/174988_5skwh8.jpg

Och sen lägger vi ner fronten och plastar från insidan. smile
http://www.garaget.org/gallery/archive/23022/174989_lvemij.jpg

Sideways.nu
873 Inlägg
21 oktober 2007
det kommer bli skitbra när det blir klart!

www.sideways.nu - Nytt svensk driftingforum
Besök oss gärna, det kostar inget.

23 Inlägg
21 oktober 2007
Kul med en update! Nu börjar fronten ta form, jättebra hittills! smile Lycka till.

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
21 oktober 2007
Trådstartare
Tack båda 2. smile Skönt att ni gillar arbetet.

1 997 Inlägg
21 oktober 2007
aah. ser riktigt bra ut!! smile
Kör hårt! tvivlar inte en sekund på att de blir bra smile
Lycka till i fortsättningen också big_smile

Edit:Tycker de är riktigt fränt att du "vågar" göra eget också! smile
        Typ.. sätter egen prägel på grejerna smile
Senast redigerat av Galad8 (21 oktober 2007)

413 Inlägg
21 oktober 2007
ser grymt bra ut gillar det du har gjort med fronten;)lycka till!

Sök