Seat ibiza, VR6 konvetering, seriöst bygge

malax
6 maj 2009 · 149 Inlägg

_S40_ skrev:
Har planerat bygga ljud ett tag i bilen.. Men efter denna tråd så la jag dem planerna direkt på hyllan..
Ser för jävla bra ut...
Helt klart en 10:

Ha det gott

tack för de smile, klart du ska bygga ljud i din bil big_smile

Senast redigerat av malax (6 maj 2009)

Sm Mästare I Experienced 2007
Medlem i TEAM LJUDBYGGAREN, kallas för Prao`N
malax
7 maj 2009 · 149 Inlägg

Evo-Offer skrev:
Kollade igenom tråden nu..riktigt grymt måste jag säga..ska bygga något liknande hade jag tänkt i evo i bagaget men hade du gjort ngn separat låda för batteriet eller har du ngn bättre bild på de?det alcantara var kan amn få tag i de?kostar?

ha gött

Tjenna och tack för de smile

jag har ett stinger spv70 batteri och där följer det med ett metal hölje det är de som jag har svetsat fast i slutstegsraket där bak. Alcantaran har jag köppt på LJUDBYGGAREN i Helsingborg för typ 150kr/M men min bagage är klädd med vinyl. BMW superstrech riktigt bra att jobba med det kostar runt 250kr/M.

Sm Mästare I Experienced 2007
Medlem i TEAM LJUDBYGGAREN, kallas för Prao`N
malax
9 maj 2009 · 149 Inlägg

ja man får med ett metall hölje som täcker en del av batteriet. tyget tycker jag du ska kolla big_smile

Senast redigerat av malax (9 maj 2009)

Sm Mästare I Experienced 2007
Medlem i TEAM LJUDBYGGAREN, kallas för Prao`N
ToXtreme
9 maj 2009 · 3 627 Inlägg

Blir riktigt seriöst och proffsigt de här! Du kan din grejj helt klart smile

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
Chippen88
9 maj 2009 · 1 309 Inlägg

ser mycket bra ut. kommet bli ruggit najs när det är klart

Kolla gärna in detta projekt som jag är involverad i.
http://www.garaget.org/EdstromRacing
vw67 vw67.se
9 maj 2009 · 237 Inlägg

Underbart projekt, ska följas.

malax
10 maj 2009 · 149 Inlägg

tack för kommentarerna smile har fått anläggningen att spela nu smile så håller på att ställa in ljudet, andvänder en audison bit one för de.

Sm Mästare I Experienced 2007
Medlem i TEAM LJUDBYGGAREN, kallas för Prao`N
malax
10 maj 2009 · 149 Inlägg

Evo-Offer skrev:

malax skrev:
tack för kommentarerna smile har fått anläggningen att spela nu smile så håller på att ställa in ljudet, andvänder en audison bit one för de.

hur verkar det än så länge då?smile

håller på att spela in grejerna men jag e rätt nöjd big_smile ska greja lite idag med lådorna fram. kan lägga ut en bild osså.

Sm Mästare I Experienced 2007
Medlem i TEAM LJUDBYGGAREN, kallas för Prao`N
malax
10 maj 2009 · 149 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/66471/651920_u7ep57.jpg
dålig bild men så ser lådorna ut nu 10 L slutet. dom e lång ifrån klara big_smile

Sm Mästare I Experienced 2007
Medlem i TEAM LJUDBYGGAREN, kallas för Prao`N
malax
10 maj 2009 · 149 Inlägg

Evo-Offer skrev:

malax skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/archive/66471/651920_u7ep57.jpg
dålig bild men så ser lådorna ut nu 10 L slutet. dom e lång ifrån klara big_smile

fan va najs det verkar bli:D kastar du ut värmepaketet och allt de med då eller?

hehe tackar smile värme paketet är om modifierat så att det inte ska ta för mkt plats, baslådan är formgjuten.
man måste ju kunna köra med bilen.

Sm Mästare I Experienced 2007
Medlem i TEAM LJUDBYGGAREN, kallas för Prao`N
henne_svenne
10 maj 2009 · 668 Inlägg

blir riktigt nice. har alltid gillat seat!! smile

Chrysler Crossfire 3,2 "pappas pärla" (2003)
malax
10 maj 2009 · 149 Inlägg

henne_svenne skrev:
blir riktigt nice. har alltid gillat seat!! smile

tack smile, ja det e roliga bilar big_smile

Sm Mästare I Experienced 2007
Medlem i TEAM LJUDBYGGAREN, kallas för Prao`N
malax
10 maj 2009 · 149 Inlägg

Evo-Offer skrev:

malax skrev:

Evo-Offer skrev:

fan va najs det verkar bli:D kastar du ut värmepaketet och allt de med då eller?

hehe tackar smile värme paketet är om modifierat så att det inte ska ta för mkt plats, baslådan är formgjuten.
man måste ju kunna köra med bilen.

okey det låter ju najs=) men hur gör du med mätarhus och allt de då?för du kan la inte använda orginalpanelen nu?

original mätarhuset kommer att användas och kommer att hamna i mitten sen kommer jag regla upp en ny bräda. men kommer inte börja med detta på ett tag ska ha ljudet i ordning först big_smile

Sm Mästare I Experienced 2007
Medlem i TEAM LJUDBYGGAREN, kallas för Prao`N
malax
10 maj 2009 · 149 Inlägg

Evo-Offer skrev:

malax skrev:

Evo-Offer skrev:

okey det låter ju najs=) men hur gör du med mätarhus och allt de då?för du kan la inte använda orginalpanelen nu?

original mätarhuset kommer att användas och kommer att hamna i mitten sen kommer jag regla upp en ny bräda. men kommer inte börja med detta på ett tag ska ha ljudet i ordning först big_smile

åh fan de ska bli riktigt intressant=) så du ska göra en ny panel från scratch då eller?

ja det kommer bli från scratch kommer använda en del från originalet bara. big_smile

Sm Mästare I Experienced 2007
Medlem i TEAM LJUDBYGGAREN, kallas för Prao`N
malax
11 maj 2009 · 149 Inlägg

Evo-Offer skrev:

malax skrev:

Evo-Offer skrev:

åh fan de ska bli riktigt intressant=) så du ska göra en ny panel från scratch då eller?

ja det kommer bli från scratch kommer använda en del från originalet bara. big_smile

det låter ju riktigt najs.kan du inte lägga upp ett smakprov på hur de kommer se ut?wink nyfiken haha

haha har skisserna i huvudet men jag kan slänga upp en bild på hur det ser ut nu.

Sm Mästare I Experienced 2007
Medlem i TEAM LJUDBYGGAREN, kallas för Prao`N
malax
11 maj 2009 · 149 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/66471/654187_lhgvp6.jpg
så här ser det ut idagsläget det är så att jag kan köra med bilen.

jaha så här e det nu, kommer ju inte alls se nu så här när det är färdigt, det är bara så att man kan köra med bilen.

Sm Mästare I Experienced 2007
Medlem i TEAM LJUDBYGGAREN, kallas för Prao`N
malax
12 maj 2009 · 149 Inlägg

Evo-Offer skrev:

malax skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/archive/66471/654187_lhgvp6.jpg
så här ser det ut idagsläget det är så att jag kan köra med bilen.

jaha så här e det nu, kommer ju inte alls se nu så här när det är färdigt, det är bara så att man kan köra med bilen.

det kommer ju bli fett najs alltsåbig_smile men fattar inte riktig thu rdu ska få plats med värmepaketet och de för de tar ju sin lilla plats..sen ser de ut som att ud kör emd en hxbas elelr har jag fel?wink

värme paketet sitter på plats, det som fattas är bara utblåsen på rutan. japp jag kör med hx 250 D basen håller på att spela in basen nu, går dygnet runt smile

Sm Mästare I Experienced 2007
Medlem i TEAM LJUDBYGGAREN, kallas för Prao`N
malax
14 maj 2009 · 149 Inlägg

Evo-Offer skrev:

malax skrev:

Evo-Offer skrev:

det kommer ju bli fett najs alltsåbig_smile men fattar inte riktig thu rdu ska få plats med värmepaketet och de för de tar ju sin lilla plats..sen ser de ut som att ud kör emd en hxbas elelr har jag fel?wink

värme paketet sitter på plats, det som fattas är bara utblåsen på rutan. japp jag kör med hx 250 D basen håller på att spela in basen nu, går dygnet runt smile

okey=) tänkte nästan de..hur verkar den spela då?för har en likadan nämligen hehe

okej jodå det e en trevlig bas 27L med ca 500w. tycker du har gjort ett mkt bra köp big_smile

Sm Mästare I Experienced 2007
Medlem i TEAM LJUDBYGGAREN, kallas för Prao`N
_DamnIt R1 driver!
14 maj 2009 · 5 128 Inlägg

Riktigt trevligt projekt du! smile

Mollllgan
15 maj 2009 ·

Ja man blir ju lagom avis iaf sad) Kommer garanterat bli så sinnessjukt snyggt när det är klart..

10/10

Ha det fint

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang