Ett företag vid namn Microsoft som har världens sämsta mailklient (Hotmail) och därtill världens absolut sämsta kundtjänst-avdelning. Kul när ens mail (där jag vet att jag har viktiga mail som jag måste komma åt i mitt arbete) inte har fungerat på 5 - 6 timmar nu.
Bland deras kundtjänstmaterial finns det information om att det aldrig ska ta mer än fyra timmar för dom att åtgärda problemet. Om det ändå har tagit längre tid kan man rapportera det via att klicka på en länk. Och vad händer när man klickar där? Jo, man får samma felmeddelande som när man ska logga in; att dom arbetar på att lösa problemet.
Det går även att få en lista med ämnen där man vill kontakta kundtjänst om. Vad händer när man klickar på sitt ämne? Jo, "vi arbetar fortfarande på att lösa problemet". Det finns även ett forum där man kan gå in och skriva för att få snabbare svar. Där får jag meddelandet att jag inte är inloggad - Men vad händer när jag ska logga in? Jo, "vi arbetar fortfarande på att lösa problemet".
Nu har jag, som tur är bytt mailleverantör och kommer aldrig någonsin att använda hotmail igen. Det enda är att jag vet att jag har nya viktiga mail i min hotmail-inkorg, samt att jag vill ställa in så att hotmail vidarebefodrar till min nya mail. Men det går ju såklart inte, eftersom att Microsoft aldrig håller vad dom lovar.
Jag är så jävla glad över att köra OSX hemma, med en fristående mailklient! Aldrig mer Windows.