3661
Sök

Vad gör dig förbannad just nu?

Allmänt envis
12 512 Inlägg
21 januari 2010
RedQueen skrev:
pukan2 skrev:
sebbe666 skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/archive/13379/842703_dxzu0c.jpg
är förbannad på hund fan som bet min son

Ajaj hoppas det gick bra med ungen. fan avrättning på såna hundar.

Ja sånt här får inte hända och tyvärr måste man oftast avliva dessa hundar, MEN det är fanimej inte hundens fel från början för om alla puckon som skaffar djur och i detta fallet då hundar hade skaffat fakta innan de bara skaffa för de e "sött och coolt". Så avrättning på alla idioter därute!!! :@

Nu är jag lite rädd för hur en del kommer tolka det här, men läs två gånger och tänk på att jag inte menar något illa:

1. Bet en hund din son oprovocerat=avrätta hunden som precis som ovanstående sagt inte fått rätt uppfostran.

2. Gick din son (säger definitivt inte att han gjorde så) fram till en hund och tex drog i öron, slog, tog tag i nosen och tittade i ögonen och andra, ur hundars ögon, provocerade saker lägger jag allt skuld på föräldern som inte höll reda på vad dennes unge höll på med.

Ungens fel är det definitivt inte, den kan och bör inte förstå bättre. Och hundens fel är det heller inte, den kan inte heller den förstå bättre. Och den bör inte göra så heller, det är bara en hund för gud skull.

Det är i mina ögon, och jag vet att många inte håller med, inte fel på hunden i sådana här fall. Den kanske kan klassas om olämplig som familjehund i värsta fall. Men att anse att en hund skall kunna stå ut med att någon går fram (hunden förstår inte att barnet inte begriper bättre) och drar, griper tag eller slår.

Om jag skulle gå fram och ta tag i, slå etc en okänd person på stan, skulle denna ge tillbaka "försvara sig". Sedan skulle jag bli polisanmäld, och förmodligen satt i fängelse. Det våld motparten brukat skulle anses som försvar.

Om någon gör detsamma mot en hund, och hunden ger tillbaka. Då är det inte längre försvar, i dagens samhälle anses då den hunden vara tokig, agyressiv och avlivas. Men personen som blev biten skulle anses vara ett offer.

Så när en människa blir attackerad och slår tillbaka är det försvar, när en hund gör detsamma är den tokig. Och det är helfel anser jag, och för att knyta tillbaka till topic är det något som gör mig förbannad tongue

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Roos
21 januari 2010
Trådstartare
Att vattnet frusit sen fleeera dagar tillbaka i huset.

1 079 Inlägg
22 januari 2010
jag är mest förbannad över att jag sitter här med feber och en rejäl förkylning och hade en finmiddag med tjejen inbokad på lördag, skulle även skruva med bilen i helgen, och gå en kurs på söndag, sen att man har massor att göra på jobbet gör inte saken bättre, nu får någon annan slita för att man är borta. Bleh vad surt att vara sjuk lagom till helgen. Men det finns väl värre problem här i världen men det är fan inte kul just nu.

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.

49 Inlägg
22 januari 2010
Att nån Backat på min fina nya bil o smitit sad *cry

De som int Dödar Härdar.
VALKYRIAS.SE

1 482 Inlägg
22 januari 2010
Oavsett hur mycket pengar/energi jag lägger ner på motorn så fortsätter den gå illa på tomgång.. Och att ingen vet vad felet är.

BLT Service
Theracords Music Label

Sanizz
22 januari 2010
Trådstartare
Noxxer skrev:
Oavsett hur mycket pengar/energi jag lägger ner på motorn så fortsätter den gå illa på tomgång.. Och att ingen vet vad felet är.

Har samma shit fel här. Fett störande

711 Inlägg
22 januari 2010
Att jag alltid till 90% missar på bomben tack vare 1 jävla mål...

Japsare
508 Inlägg
22 januari 2010
Ja ä riktigt förbannad på folk som är mörkrädda o envisas med att tända helljusen innan möte mad

samt att min trasiga bil fortfarande bara står >.<
Senast redigerat av GrEEn_NeoN (22 januari 2010)

-My Way - Side Ways!-
En gång Japsare... Alltid Japsare!

?
1 038 Inlägg
23 januari 2010
Alla hund annonser på blocket där man efter 6-7-8 mån inte längre har tid eller helt plöstligt har någon blivit  allergisk för hunden man skaffat, dessa människor skulle med all säkerhet sälja sitt/sina barn oxå när dem tröttna på dem om det var möjligt mad

Mvh Danne
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Can't do the time, don't do the crime!

Girls go fast
893 Inlägg
23 januari 2010
Att bara en torktummlare funkar när man är van att ha 2 och det är skitmycket tvätt. Plus att min dunväst är förstörd efter tvätten trots den tvättades med tennisbollar sad

Japsdämpare på en volvo är som stegrande älgdekaler på en Japsbil.
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=117874

455 Inlägg
23 januari 2010
GrEEn_NeoN skrev:
Ja ä riktigt förbannad på folk som är mörkrädda o envisas med att tända helljusen innan möte mad

samt att min trasiga bil fortfarande bara står >.<

håller med stör mig på det så ini h#¤::*#"¤*!!!!!!!! varje gång någon gör det får jag lust att vända och preja den av vägen!roll

>syns man inte finns man inte<

Forummoderator
26 484 Inlägg
23 januari 2010
...att bilen jag var och tittade på idag inte var vad jag förväntade mig. Rost tamefan överallt och förmodligen värre haveri motormässigt än vad som först troddes.
Fan. 38 mil enkel resa och så är det bara att åka hem tomhänt..mad

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

1 534 Inlägg
23 januari 2010
Jag bjöd på ett m5 3,8 e34 grenrör för ca: 1-1,5vecka sedan och säljaren sa att han skulle ringa till mej senare samma dag som han aldrig gjorde. Så jag ringde han igen dagen efter och då var han inte säker på om han skulle sälja grenröret och bad mej vänta tills den här helgen.
Ringde han förut och då var grenröret hos hans "polare" och han kunde absolut inte hämta det, och att de skulle ta minst 1vecka innan han kunde fixa fram det...
Så jag sket i det eftersom de ändå aldrig lär hända nåt, fyfan vad irriterad jag blir

och jag som köpte 30meter avgasbandage...

Os Difuntos
1 822 Inlägg
24 januari 2010
_Zuperior_ skrev:
Att bara en torktummlare funkar när man är van att ha 2 och det är skitmycket tvätt. Plus att min dunväst är förstörd efter tvätten trots den tvättades med tennisbollar sad

haha den ska ju inte tvättas med tennisbollar, det e när den åker in i torktummlaren du ska serva in bollarna. (har jag hört av min tjej, för man som jag är så kan jag inget om tvätt såklart)

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.

QueenBitch
536 Inlägg
25 januari 2010
Att vara gravid och inte ha ngt stöd alls! Bara bråk med pojkvännen hela tiden och bli så arg att man spyr!

--> Avoid hangover... STAY DRUNK!! <--
http://Daintys.blogg.se
Maneater

No Shame Racing Crew
680 Inlägg
25 januari 2010
Rquired skrev:
RedQueen skrev:
pukan2 skrev:

Ajaj hoppas det gick bra med ungen. fan avrättning på såna hundar.

Ja sånt här får inte hända och tyvärr måste man oftast avliva dessa hundar, MEN det är fanimej inte hundens fel från början för om alla puckon som skaffar djur och i detta fallet då hundar hade skaffat fakta innan de bara skaffa för de e "sött och coolt". Så avrättning på alla idioter därute!!! :@

Nu är jag lite rädd för hur en del kommer tolka det här, men läs två gånger och tänk på att jag inte menar något illa:

1. Bet en hund din son oprovocerat=avrätta hunden som precis som ovanstående sagt inte fått rätt uppfostran.

2. Gick din son (säger definitivt inte att han gjorde så) fram till en hund och tex drog i öron, slog, tog tag i nosen och tittade i ögonen och andra, ur hundars ögon, provocerade saker lägger jag allt skuld på föräldern som inte höll reda på vad dennes unge höll på med.

Ungens fel är det definitivt inte, den kan och bör inte förstå bättre. Och hundens fel är det heller inte, den kan inte heller den förstå bättre. Och den bör inte göra så heller, det är bara en hund för gud skull.

Det är i mina ögon, och jag vet att många inte håller med, inte fel på hunden i sådana här fall. Den kanske kan klassas om olämplig som familjehund i värsta fall. Men att anse att en hund skall kunna stå ut med att någon går fram (hunden förstår inte att barnet inte begriper bättre) och drar, griper tag eller slår.

Om jag skulle gå fram och ta tag i, slå etc en okänd person på stan, skulle denna ge tillbaka "försvara sig". Sedan skulle jag bli polisanmäld, och förmodligen satt i fängelse. Det våld motparten brukat skulle anses som försvar.

Om någon gör detsamma mot en hund, och hunden ger tillbaka. Då är det inte längre försvar, i dagens samhälle anses då den hunden vara tokig, agyressiv och avlivas. Men personen som blev biten skulle anses vara ett offer.

Så när en människa blir attackerad och slår tillbaka är det försvar, när en hund gör detsamma är den tokig. Och det är helfel anser jag, och för att knyta tillbaka till topic är det något som gör mig förbannad tongue

hunden hoppade på helt oprovocerat....hunden kännde min son med så hunden fick ett hjärnsläpp som heter duga...

hunden blev avlivad på ett humant sätt måste jag säga.....
Och jocke mår bra nu...

MVH sebbe

No Shame Racing Crew

1 697 Inlägg
25 januari 2010
sebbe666 skrev:
Rquired skrev:

hunden hoppade på helt oprovocerat....hunden kännde min son med så hunden fick ett hjärnsläpp som heter duga...

hunden blev avlivad på ett humant sätt måste jag säga.....
Och jocke mår bra nu...

MVH sebbe

Håller helt med dig på det. Och det är bra att din son klarade sig bra, hoppas att det inte gjorde honom extremt rädd för hundar bara.

No Shame Racing Crew
680 Inlägg
25 januari 2010
Håller helt med dig på det. Och det är bra att din son klarade sig bra, hoppas att det inte gjorde honom extremt rädd för hundar bara.

2 dagar efter gick vi över till en polare som har en jätte snäll rottis tik...det gick skit bra med jocke,dom busade som vanligt.precis som ingenting hade hänt...så jag är riktigt stolt över jocke.

No Shame Racing Crew

1 697 Inlägg
25 januari 2010
sebbe666 skrev:

2 dagar efter gick vi över till en polare som har en jätte snäll rottis tik...det gick skit bra med jocke,dom busade som vanligt.precis som ingenting hade hänt...så jag är riktigt stolt över jocke.

Det va va ju nästan över förväntan, trodde att han skulle bli rädd. Men jag måste säga att jag är glad för er skull att det gick så relativt bra ändå. Lycka till smile

No Shame Racing Crew
680 Inlägg
25 januari 2010
Juvakka skrev:
sebbe666 skrev:

Det va va ju nästan över förväntan, trodde att han skulle bli rädd. Men jag måste säga att jag är glad för er skull att det gick så relativt bra ändå. Lycka till smile

tackar tackar....mvh sebbe & jocke..

No Shame Racing Crew

Sök