Inför: Bilträff nr 2 i Söderhamn 23/5 Nu med vägbeskrivning. Cirka 45 anmälda!

NikkeSiekas Audis in Scandinavia
27 april 2009 · 1 342 Inlägg

#1 NIKKELICIOUS! Bil: Det ser vi då

Audis in Scandinavia Crew
vullen Mr White
27 april 2009 · 1 072 Inlägg

Kommer i vanlig ordning wink

Senast redigerat av Robban 245 (27 april 2009)

Volvo 945 LTT "Smink by Hällsjö Styling" (1997)
Chevrolet impala ss cab "no kebab tuning" (1965)
TMW-Performance Avstängd
2 maj 2009 · 914 Inlägg

-Lego- skrev:
Kanon Chrizz!

Jag har mailat kuriren idag som har skrivit fel i sin lilla notis om att www.garaget.org INTE har nåt med den träff som var i helgen!!!

kuriren?

Vissa faller för grupptryck, jag faller för laddtryck!
T_jansson
2 maj 2009 · 114 Inlägg

kommer självklart smile

Norde fotointresserad
2 maj 2009 · 2 307 Inlägg

Saab900Racing skrev:

-Lego- skrev:
Kanon Chrizz!

Jag har mailat kuriren idag som har skrivit fel i sin lilla notis om att www.garaget.org INTE har nåt med den träff som var i helgen!!!

kuriren?

Söderhamns Kuriren, lokaltidningen. De hade en liten bild med text till där det stog att det var Garaget.org som arrangerade träffen

MrLego Volvonörd
4 maj 2009 · 1 187 Inlägg

Jag ska under dagen fixa en lista på första sidan, men jag har en annan fundering... Platsen på Lidl kanske är lite uttjatad samt lite liten, vad tror ni om Stugsunds kajen? Kan det vara nå? E-center känns lite stort och vissa affärer stänger ju kl 21.

Iaf så var vi ner och kollade på kajen igår å man kan få in bra med bilar där oxå....

Bara ett förslag att vi kör nästa träff där.... Vilka tycker det?

Sponsorer 2013:
SBS Reklam Söderhamn, Nordqvist Bilvård Söderhamn, Meca Söderhamn, Lindkvist & Söner Billackering AB, Skruvat.se, Pinass Fastfood, BDS-Bilakuten Bollnäs, Vågbro Glas Söderhamn, Kajakshoppen Söderhamn
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=194391
Volvo V70 2,4D "Evil Pain Garage Taxi" (2008)
Mpgod
4 maj 2009 · 138 Inlägg

Låter som en bra plats smile  Lidl parkeringen är ju lite liten som sagt. cool

MrLego Volvonörd
4 maj 2009 · 1 187 Inlägg

Nu är en lista skapad och platsen ändrad!!! För vägbeskrivning så kommer det en bild senare, måste ta hand om min sjuka son med...

Sponsorer 2013:
SBS Reklam Söderhamn, Nordqvist Bilvård Söderhamn, Meca Söderhamn, Lindkvist & Söner Billackering AB, Skruvat.se, Pinass Fastfood, BDS-Bilakuten Bollnäs, Vågbro Glas Söderhamn, Kajakshoppen Söderhamn
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=194391
Volvo V70 2,4D "Evil Pain Garage Taxi" (2008)
Martin 9-3 Fisketokig
4 maj 2009 · 2 997 Inlägg

Ska planera lite bättre denna gången smile

Är det inget annat så dyker man väl upp med kameran i VETTIG tid.

Inför förra träffen blev det ju bilbrand för sambon kvällen innan, fick leta ny bil tidigt på morgonen och drog ut på tiden.
Min bil var nytvättad och körklar men efter den dagens alla körningar och letande var den i stort behov av en ny tvätt. Skulle bara vila en snabbis innan.
Vaknade väldigt sent och han inte tvätta bilen och komma i tid. Var då mörkt och fotografering var inte aktuellt längre.

Kommer med Aeron eller med RR:en

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
Skapligt
4 maj 2009 · 799 Inlägg

Nice med Stugsundskajen. Hemmaplan på riktigt smile

Förmodligen så åker jag Evon då. Ska börja riva ur motorn nu i veckan. Mycket roligare när man har en deadline o rätta sig efter.

Någon mer än jag som gissar på att jag hissar ner motorn i bilen igen den 22:a ungefär? smile

Senast redigerat av Skapligt (4 maj 2009)

Ford Mondeo Titanium S "Ceracoat" (2013)
Peugeot 206 RC "Basstard" (2004)
Miche
4 maj 2009 · 16 Inlägg

Kommer förbi med saaben jag också smile

Tompak
4 maj 2009 · 218 Inlägg

bra att de blev en annan plats, för "grus" parkerigen ovanför var ju som ett krossat berg tongue
och blir det sopsäckar uppsatta denna gång?
poliser som förbjuder fylla vore underbart. då jag inte tänker köpa nya däck för en ölflaska på en bilträff. mvh

//"Sprit ger män kvinnliga hormoner, efter några groggar kan vi varken köra bil eller hålla käften" :)
MrLego Volvonörd
5 maj 2009 · 1 187 Inlägg

Tompak skrev:
bra att de blev en annan plats, för "grus" parkerigen ovanför var ju som ett krossat berg tongue
och blir det sopsäckar uppsatta denna gång?
poliser som förbjuder fylla vore underbart. då jag inte tänker köpa nya däck för en ölflaska på en bilträff. mvh

Skapligt har lovat att hålla sig "nykter" och hjälpa mig med denna, efter förra träffen orkade jag inte att städa själv.
Hoppas att nån mer än jag å skapligt har lite vett å hjälper till att hålla lite ordning nu.

Jag kommer även att kontakta polisen igen nu i veckan och tala om att vi kommer att hålla till på kajen så att dem vet om det och att dem kommer som sist. Verkade vara ett omtyckt initiativ av polisen som deltagare verkade tycka om!

Jag mailade polisen sist och tackade och dem vart glada över den positiva respons dem fått, dem tyckte även att det var en trevlig tillställning fastän det kastades glasflaskor.

Spånar även på att ha en liten tävling, ska surra med Mekonomen om att dem kanske kan sponsra med nån "vinst" för nånting som bästa puts, snyggast fälg eller skitigast bil tex. Vad tror ni om det?

Ska även försöka få dit MDS ifrån Edsbyn, om intresse finns för det!?!?!

Maila mej gärna förslag på vad som man kan göra för att förbättra träffarna här omkring.

Sponsorer 2013:
SBS Reklam Söderhamn, Nordqvist Bilvård Söderhamn, Meca Söderhamn, Lindkvist & Söner Billackering AB, Skruvat.se, Pinass Fastfood, BDS-Bilakuten Bollnäs, Vågbro Glas Söderhamn, Kajakshoppen Söderhamn
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=194391
Volvo V70 2,4D "Evil Pain Garage Taxi" (2008)
Fricke
5 maj 2009 · 140 Inlägg

Ja självfallet kommer man smile, hoppas de blir bättre ordning på denna träff då, är ju så jäkla onödigt med fylla på motor relaterade tillstälningar tycker då ja, har inget med det att göra, he he ha en blås kontrol vid infarten och den som inter blåser grön gubbe får avlägsna sig wink.

Toyota GT86 "GT86 ACE Muffler number one" (2014)
Berna Mr s13 of Sweden
5 maj 2009 · 180 Inlägg

Jag och familjen kommer troligen i cressidan.

Lite för mkt är precis lagom.
bmx
5 maj 2009 · 7 100 Inlägg

blir inte 145:an för min del,den ska säljas så ja åker mazdan ist smile

parkerar man med förnuft så lär man nog få in en massa bilar vid kajen.ja kan vara med och städa ja med smile

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
Martin 9-3 Fisketokig
5 maj 2009 · 2 997 Inlägg

Kan ju bli riktigt spännande om det kommer dit drickglada personer med tanke på öppen kajkant efter hela området. tongue

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
Mpgod
5 maj 2009 · 138 Inlägg

Jag kommer även att kontakta polisen igen nu i veckan och tala om att vi kommer att hålla till på kajen så att dem vet om det och att dem kommer som sist. Verkade vara ett omtyckt initiativ av polisen som deltagare verkade tycka om!

Jag mailade polisen sist och tackade och dem vart glada över den positiva respons dem fått, dem tyckte även att det var en trevlig tillställning fastän det kastades glasflaskor.

Spånar även på att ha en liten tävling, ska surra med Mekonomen om att dem kanske kan sponsra med nån "vinst" för nånting som bästa puts, snyggast fälg eller skitigast bil tex. Vad tror ni om det?

Ska även försöka få dit MDS ifrån Edsbyn, om intresse finns för det!?!?!

Det låter kanon det där big_smile  Bra att du tar kontakt med polisen så dom vet vart och när träffen kommer ske.
Då blir det mer ordning. Så mycket bra initiativ. Tummen upp!

Bra att ha polisen på plats tycker jag smile  Få dom se lite fina bilar också menar jag  wink

Och en liten tävling låter också spännande. Och det kanske lockar fler att komma också.

Kan även ställa upp och städa om det skulle behövas smile  Bara kul att få hjälpa till.

Senast redigerat av Mpgod (5 maj 2009)

burken73
5 maj 2009 · 18 Inlägg

Självklart så kommer jag upp

KingWS6 TACS Medlem
5 maj 2009 · 457 Inlägg

MrLego skrev:
Spånar även på att ha en liten tävling, ska surra med Mekonomen om att dem kanske kan sponsra med nån "vinst" för nånting som bästa puts, snyggast fälg eller skitigast bil tex. Vad tror ni om det?

Vore roligt med lite okonventionella grenar tycker jag.
Som:

Skitigast bil
Största hålet i ljuddmparen
Högsta avgasvärden
Mest rost i hjulhusen
Mest ölflaskor/mcdonaldsskräp i baksätet
Djupaste repan i fälgen
Längsta bromsträckan. 50 km/h - 0 (givetvis helt nedtryckt pedal)
cool

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang