2112
Sök

Fiat 126 med Yamaha R1 MC-motor [700% effektökning] [Såld!]

Fiat 126 R1

1 517 692 Visningar
Uppdaterades senast 20 januari 2016
5 Inlägg
5 november 2010
Sätt fart med bilen nu Jon. vill ju veta hur de blir.. "väntar med spänning"  du får lägga ut på tuben sen när den rullar tongue

Mvh / Exet..

this shit's got to go
183 Inlägg
15 november 2010
Känner du inte hur tillverkarnerverna nu i höstmörkret börjar växa ut igenom kroppen och vill inget annat än att bara bygga klart mint-räsern?tongue

*håller tummarna för att kreativiteten ska flöda inom snart*

Man får inte va slö för då blir man dö

this shit's got to go
183 Inlägg
15 november 2010
Elda skrev:
Den e såld, bara jon som inte har uppdaterat :S

*stum av förvångn*

Synd:/

this shit's got to go
183 Inlägg
15 november 2010
BOBert skrev:
Elda skrev:
Den e såld, bara jon som inte har uppdaterat :S

*stum av förvångn*

Frågade Jon nyss och den är inte såld! Jävla hittepå!

this shit's got to go
183 Inlägg
15 november 2010
Elda skrev:
BOBert skrev:
BOBert skrev:
*stum av förvångn*

Frågade Jon nyss och den är inte såld! Jävla hittepå!

aha okej.. DÅ har jag missuppfattat situationen totalt, ber om ursäkt.

Lugna pucken serru:) Jag är bara glad att han inte sålt den:P

3 259 Inlägg
15 november 2010
Trådstartare
Hej på er! Kul att ni fortfarande är intresserade av bygget! (mer intresserade än mig för tillfället! big_smile)

Nu har jag ingen gård att skylla på längre, den går inte att hålla på med nu med all snö ute! hehe Så nu håller jag på och ska installera lite gratisvärme i garaget så man slipper frysa! Sen är garaget färdigt för lite påhitt!

Synd bara att man råkade snubbla över 2st amazon kombis som det ska plockas ihop en bra av(båda är besiktade och används) men det är lite småprylar som ska flyttas fram och tillbaka bara sen ska den som ska behållas lackas och småfixas lite med, men det är ju snabbt avklarat och kanske blir mer framåt vårkanten då jag hade tänkt ta in fiaten först och greja lite med den! Den ska ju rivas helt och blästras överallt där ytrosten kommit krypande och sen ska den lackas invändigt plockas ihop igen, sen ska den utvändiga lacken tas hand om, bara det är ju nästan 3-4 veckors jobb, så det är sånt som tar emot lite, konstruera och greja är ju det roligaste! wink Ungefär hälften av mina kompisar har hotat mig med stryk om  jag säljer fiaten innan den är färdigbyggd så det är bara att bita ihop! big_smile

Mvh/Jon
Senast redigerat av JonR (15 november 2010)

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

1 212 Inlägg
15 november 2010
JonR skrev:
Hej på er! Kul att ni fortfarande är intresserade av bygget! (mer intresserade än mig för tillfället! big_smile)

Nu har jag ingen gård att skylla på längre, den går inte att hålla på med nu med all snö ute! hehe Så nu håller jag på och ska installera lite gratisvärme i garaget så man slipper frysa! Sen är garaget färdigt för lite påhitt!

Synd bara att man råkade snubbla över 2st amazon kombis som det ska plockas ihop en bra av(båda är besiktade och används) men det är lite småprylar som ska flyttas fram och tillbaka bara sen ska den som ska behållas lackas och småfixas lite med, men det är ju snabbt avklarat och kanske blir mer framåt vårkanten då jag hade tänkt ta in fiaten först och greja lite med den! Den ska ju rivas helt och blästras överallt där ytrosten kommit krypande och sen ska den lackas invändigt plockas ihop igen, sen ska den utvändiga lacken tas hand om, bara det är ju nästan 3-4 veckors jobb, så det är sånt som tar emot lite, konstruera och greja är ju det roligaste! wink Ungefär hälften av mina kompisar har hotat mig med stryk om  jag säljer fiaten innan den är färdigbyggd så det är bara att bita ihop! big_smile

Mvh/Jon

goooood working jon, du skulle haft röda tårar i ögonen om du sålt racern. jobba på bilen när du känner lust och motivation, vi finns ju här ute....
mvh kenth

vad fan! hela stolpen behöver inte vara grön, kör....

170 Inlägg
15 november 2010
fan vad glad jag blev nu då big_smile trodde den var såld! sad

235 Inlägg
15 november 2010
JonR skrev:
Ungefär hälften av mina kompisar har hotat mig med stryk om  jag säljer fiaten innan den är färdigbyggd så det är bara att bita ihop! big_smile

Mvh/Jon

Vilka jävla bra kompis du har big_smile Bra att dom peppar dig!

Bmw, när du älskar att köra!

Ford fantast
1 607 Inlägg
16 november 2010
Mrfleur skrev:
JonR skrev:
Ungefär hälften av mina kompisar har hotat mig med stryk om  jag säljer fiaten innan den är färdigbyggd så det är bara att bita ihop! big_smile

Mvh/Jon

Vilka jävla bra kompis du har big_smile Bra att dom peppar dig!

det gör jag med då smile

mitt projekt http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=260519
spacers.se
katt åt lampa lös i magen
en volvo är som aids när man fått den blir man aldrig av med den

3 259 Inlägg
16 november 2010
Trådstartare
Tack för all peppning! smile

Haha ja man törs ju fan inte göra så mycket annat än att skruva ihop den! big_smile

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

Med lem
768 Inlägg
Ford fantast
1 607 Inlägg
16 november 2010
JonR skrev:
Tack för all peppning! smile

Haha ja man törs ju fan inte göra så mycket annat än att skruva ihop den! big_smile

kan du ge dig F**n på madrolltonguebig_smile

mitt projekt http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=260519
spacers.se
katt åt lampa lös i magen
en volvo är som aids när man fått den blir man aldrig av med den

16 Inlägg
18 november 2010
Ja du får inte sälja den, inte utan att jag fått en chans att vara med i budgivningen iallafall.

490 Inlägg
18 november 2010
Nu har jag precis läst igenom 43 sidor av REN PORR! Helt otroligt sjukt bygge du gjort!

Motivationen kommer! Och ja tycker att alla ska hjälpa till att peppa dig! För detta är ett projekt som otroligt många vill se färdigt!

Jag tror att så fort du börjar med fiaten så kommer det ta emot första timmen. Sen när du gjort framsteg på bygget så byggs motivationen upp långsamt men säkert!

Bara en sån grej att montera det du lämnade till svetsning kan ju få din motivation att gå upp. Ett steg närmare provkörning. Efter provkörningen lär motivationen inte vara något problem! Speciellt inte om du filmar det hela och slänger upp här! Då är nog dem flesta i denna tråden peppande!!! big_smile

Babysteps!

Får jag fråga vad man får betala för en Fiat 126a? Eller liknande modell? inte så hajj på de där hehe men jävligt intresserad! Alltså original eller bara ett skal så man kan bygga bus!

/UniCross

170 Inlägg
18 november 2010
tycker som ovanstående! smile Se till att få igång motivationen nu.

490 Inlägg
18 november 2010
Elda skrev:
unicross gav min humor en liten nytändning;

öka farta sista kvarta!

Haha hur menar du nu? tongue hehe

490 Inlägg
18 november 2010
Putteliten skrev:
Öka takta sista kvarta, TIIIIDAAAHOOLM!

KUNG! big_smile

490 Inlägg
18 november 2010
Elda skrev:
Förstår du hur jag menade efter putte la te tidaholm? wink

Haha ÖKA FARTA SISTA KVARTA TIIIIIIIDAAAAAAAAAAHÖÖÖÖÖÖÖÖLM!

Sök