1538
Sök

Fiat 126 med Yamaha R1 MC-motor [700% effektökning] [Såld!]

Fiat 126 R1

1 517 791 Visningar
Uppdaterades senast 20 januari 2016
SVK Customs
1 639 Inlägg
13 februari 2011
Kul att det är igång igen!
Du kanske också kan ha nytta av såna lösa skärmbreddae som jag har.

http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/180453_125723450832896_115702491834992_164130_967787_n.jpg

Dock ska dina vara lite mindre och bredare vilket skulle gå att lösa relativt enkelt då jag håller på för fullt nu och fixar en 3D scanner och formfräs, så jag kan relativt enkelt 3D scanna dessa och ändra lite i 3D cad så jag kan fräsa ut formar till större, mindre, smalare, bredare m.m  smile
Senast redigerat av Sportvagnskonsult (13 februari 2011)

this shit's got to go
183 Inlägg
7 mars 2011
Här kommer lite pepp. HEPP HEPP HEPP HEPP HEPP HEPP HEPP HEPP HEPP HEPP HEPP HEPP HEPP. Hoppas det gav nått big_smile

Man får inte va slö för då blir man dö

3 259 Inlägg
7 mars 2011
Trådstartare
Sportvagnskonsult skrev:

Det lät ju inte helt fel det där! Jag har ju egentligen skärmbreddare redan men dom är ju i polsk kvalite så passformen är ju lite sådär (hade lika gärna kunnat vara till en annan bilmodell! big_smile) så jag ska ta mig en funderare på det! Tack för erbjudandet hur som helst! smile

Tyvärr har jag börjat jobba nu, kör för fulla på lagret på en däckfirma med att skicka däck till andra däckverkstäder så fritiden blir mest framför soffan! sad Men oroa er inte, den ska byggas färdig! Premiärdatumet tycks bara hamna längre och längre fram, men jag har absolut inte gett upp den, om jag har några tvivlare som följer tråden! smile

Mvh/Jon

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 585 Inlägg
7 mars 2011
JonR skrev:
Sportvagnskonsult skrev:

Det lät ju inte helt fel det där! Jag har ju egentligen skärmbreddare redan men dom är ju i polsk kvalite så passformen är ju lite sådär (hade lika gärna kunnat vara till en annan bilmodell! big_smile) så jag ska ta mig en funderare på det! Tack för erbjudandet hur som helst! smile

Tyvärr har jag börjat jobba nu, kör för fulla på lagret på en däckfirma med att skicka däck till andra däckverkstäder så fritiden blir mest framför soffan! sad Men oroa er inte, den ska byggas färdig! Premiärdatumet tycks bara hamna längre och längre fram, men jag har absolut inte gett upp den, om jag har några tvivlare som följer tråden! smile

Mvh/Jon

Du får börja säga som jag , "blien blir klar till våren, men vilket år vet jag inte" wink

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet

3 259 Inlägg
7 mars 2011
Trådstartare
farbrorbozze skrev:
Du får börja säga som jag , "blien blir klar till våren, men vilket år vet jag inte" wink

Haha ja jag tror det! Det här blir andra våren som tidsplanen spricker! smile

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

9 141 Inlägg
7 mars 2011
Kom igen nu heja heja heja! Det finns ju 2 dagar i slutet på varje vecka också som man inte har ett arbete att sköta!

Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 585 Inlägg
7 mars 2011
JonR skrev:
farbrorbozze skrev:

Haha ja jag tror det! Det här blir andra våren som tidsplanen spricker! smile

Samma blir det nog med min PV... om inte farten kommer ikapp mig nu på vårkanten wink

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet

Amatör
488 Inlägg
7 mars 2011
Jag vet inte hur ni ser på livet.. Men våren har knappt börjat för mig än wink så det är ju gott om tid fortfarande även i år big_smile *kommer från en som flyttat fram de där med våren i många år nu..*

Gillar det mesta som någon lagt sin själ i...

1 212 Inlägg
7 mars 2011
Putteliten skrev:
Kom igen nu heja heja heja! Det finns ju 2 dagar i slutet på varje vecka också som man inte har ett arbete att sköta!

men va faan! det är ju måndag hela veckan ell har jag missat något.. och då menar jag inte fritid:)

vad fan! hela stolpen behöver inte vara grön, kör....

KHRacing
8 mars 2011
JonR skrev:
Okej! Synd att dom där jäkla vedprocessorerna är så dyra, annars skulle man ju lätt inhandlat en!

Eller varför inte denna? big_smile

Den där är ju rent sagt kung.

kom igen nu.. meka meka :-)

114 Inlägg
13 mars 2011
Har hittat en diff som passar perfekt till mitt bygge nu, för ett jävligt fint pris. Så kommer antagligen bli liknande konstruktion som du byggt, fast med stela raka axlar och oberoende fjädring. Ska bli jävligt kul och tävla emot dig när båda är klara.  Gsx-r VS R1 motor.

100 Inlägg
30 mars 2011
Läst denna tråd nu så fort jag haft tid att sitta vid datorn, fy fan vilken roligt och fränt bygge! big_smile
Prenumerar på tråden och slänger en 5/5 på bilen! big_smile sånt här blir man kär av (A)
Få tillbaka motivation nu så man får se monstret igång, men kan vara svårt med många bollar i luften :S
Håller själv på att "renovera"/laga en krockad merca w123td 240 diesel -80 men väntar på saker som ruta, front osv för att kunna fortsätta, en volvo 244/245 som ska bli cab och direkt efter de ska jag in med en golf II gti som ska renoveras helt och hållet, och fixa en ny bruksbil som lär piffas upp lite, och ska igång med en cross och gud vet vad man kommer på under tiden tongue, och jag som inte ens kan jonglera sad vars ska bollarna ta vägen.....
Förövrigt så verkar du ha ett väldigt smart garage, håller till i ett ungefär likadant dock utan svarv och däckmaskin, litet men mycket saker!
Och färgtips så tycker jag du ska ha laser blå typ som många volvos har, annars lite diskretare som typ röd eller orange! smile

M.V.H. kim4

75 Inlägg
7 april 2011
Måste skriva något efter 48 sidor ren glädje. Riktigt imponerad!
www.fiat126.se

114 Inlägg
28 april 2011
Hur fan gåre alltså? Du hade ju inte mycket kvar alls på den verkade det ju som.

100 Inlägg
29 april 2011
Indeed, väntar spännt på att nått ska hända? :'(

114 Inlägg
29 maj 2011
Kom igen nu!

Och om du inte ska ha dina skärmbreddare köper JAG dom. smile Bara skicka pm.

Ustkaka
506 Inlägg
30 maj 2011
Hallåja? Kör du i en tunnel? xp

ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ก็็็็ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ ก็็็็ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ

81 Inlägg
17 juni 2011
? sad

Funkar det inte med våld, använd lite mer våld, går det sönder var det trasigt från början

this shit's got to go
183 Inlägg
17 juni 2011
g0dis3n skrev:
? sad

Ja Jon jag undrar oxå vad händisch?? Du kan väll skriva att inget händer iaf, eller vad du tänker?

Man får inte va slö för då blir man dö

114 Inlägg
17 juni 2011
Kan ju ha hänt att han byggt klart Fiaten och sen kraschat in i en kaviartub!.

Fast detta är bara spekulationer....
Senast redigerat av _p3mp_ (17 juni 2011)

Sök