Tänkte höra med er vad ni tror om att lacka kylarn, jag menar flensarna om man säger. Kommer färgen lossna ? Ska man han någon speciell färg som tex Hot Paint eller liknande ?
Jag gasade upp den till 100 och slog i 2:an ..
Kolla in mitt projekt på mitt Galleri! www.garaget.org/Triton
Man ska nog undvika att lacka en kylare tror jag. Har för mig att de är lackade med en speciell färg från början som är värmeavledande,
En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D
När jag har fått mina gamla kylare renoverade så är dom alltid svartlackade när jag hämtar dom, tyvärr vet jag inte vilken färg dom använder men får du inget vettigt svar här så kan du ringa kylarservice i mantorp o fråga.
jag har lackat mina kylare med en färg som tål 1300 grader... Tror det inte spelar någon roll vad du har för färg...Är ju bra om den tål lite temp..1300 är ju överdrivet men vanlig biltema 600gradig färg fungerar ju... Jag har aldrig förlorat något på att lacka den...Tempmätaren står där den ska=) Kör hårt
Vill du snygga till under bilen? Lacka bakaxel eller länkarm?Prata med mig, älskar att lack