Bilbatteri - Billigt men samtidigt bra

Makemehappy
25 mars 2009 · 256 Inlägg

Alltså vad världen har ändrats, jag kommer ihåg för några år sen att man lätt kunde hitta ett bilbatteri för 500-800kr. Alltså nytt och med bra märke.

Idag är det omöjligt, har ringt runt jätte mycket. Från 1200- 2500kr!! Spelar ingen roll om det är micro batteri eller optima.

Vet ni något acceptabelt bilbatteri för 600-800kr?

Drönirettab
25 mars 2009 · 21 761 Inlägg

Hur stort?
Hur ska det användas, bara för att starta bilen eller en hel del billjud/andra strömslukare?

Sarge
25 mars 2009 · 2 337 Inlägg

Biltema har rätt billiga batterier, beror iofs på vilken bil det är till. Men kolla där.

Makemehappy
25 mars 2009 · 256 Inlägg

Till en RX-8 ett vanligt startbatteri.

Biltemas batteri verkar inte såbra, har läst lite på forum.

Drönirettab
25 mars 2009 · 21 761 Inlägg

Det sägs ofta så om deras batterier, men jag tror inte att de är så dåliga som folk verkar tro. smile

Har dock inte testat deras batterier så jag kan inte annat än spekulera förstås.

mrbuggy Entreprenör
25 mars 2009 · 1 784 Inlägg

Makemehappy skrev:
Till en RX-8 ett vanligt startbatteri.

Biltemas batteri verkar inte såbra, har läst lite på forum.

Du har ju samma garanti som nån annanstans på dom... :-)

Wanegardh Asgammal medlem.
25 mars 2009 · 2 246 Inlägg

Jag har haft biltemas batteri på min 200:a i snart tre år..
Startade bilen i söndags efter att den har varit avställd sen november..
Laddade inte batteriet och har heller inte haft det på laddning under avställningen..
Det tycker jag är bra efter drygt fyra månader..

Senast redigerat av maximus (25 mars 2009)

Makemehappy
25 mars 2009 · 256 Inlägg

Kollade på biltemas hemsida nyss. Kan ni fatta att till och med biltema batteri kostar 1000kr. Finns det verkligen inget billigare

Andreas 940 -utan 940
26 mars 2009 · 1 728 Inlägg

Jag köpte ett vanligt 55Ah-batteri på OKQ8 som kostade runt 700kr för över tre år sedan och det har fungerat jättebra, trots att jag nästan bara kör korta sträckor (under en mil) har jag aldrig behövt ladda det.

Ekis!
26 mars 2009 · 1 210 Inlägg

Makemehappy skrev:
Kollade på biltemas hemsida nyss. Kan ni fatta att till och med biltema batteri kostar 1000kr. Finns det verkligen inget billigare

news flash!! tongue de är inte gratis att äga bil big_smile

bara att inse och kosta på dig ett batteri för tusingen ca...

lycka till. wink

http://www.batterilagret.se/index.html

Senast redigerat av Ekis! (26 mars 2009)

Soderqvist
26 mars 2009 · 660 Inlägg

Vet att rusta säljer batterier ett snäpp billigare än biltema, dock ser dessa B-iga ut men samtidigt, hur många tillverkare av bilbatterier finns det i världen då? Säkert same shit different name på många olika batterier...

Garanti får man juh också! Det är bara gasa till det rasar wink

//Soderqvist

Livets stora gåta, hur kan ett företag som MDS hålla sig kvar i branschen?
nosferato
26 mars 2009 · 439 Inlägg

Makemehappy skrev:
Alltså vad världen har ändrats, jag kommer ihåg för några år sen att man lätt kunde hitta ett bilbatteri för 500-800kr. Alltså nytt och med bra märke.

Idag är det omöjligt, har ringt runt jätte mycket. Från 1200- 2500kr!! Spelar ingen roll om det är micro batteri eller optima.

Vet ni något acceptabelt bilbatteri för 600-800kr?

gå till din lokala batterisäljare,här i k-stad har vi batteridepån.
köper alla mina batteri där för cirka en 500,alltid kvalitetsbatteri.

old,low and slow....
CTR-Jante
26 mars 2009 · 301 Inlägg

kolla på preem.
Dom säljer billigare batterier än mekonomen till min bil å då var det Varta dom hade..

Volkswagen Passat "Sportscombi" (2020)
Lincoln Trucker
26 mars 2009 · 234 Inlägg

Köpte ett batteri på RUSTA för 399 kr förra året till min gamla 242 och det funkade hur bra som helst.

SMART ARAB...läs det baklänges, det ligger något i det
expect1991
26 mars 2009 · 1 814 Inlägg

Soderqvist skrev:
Vet att rusta säljer batterier ett snäpp billigare än biltema, dock ser dessa B-iga ut men samtidigt, hur många tillverkare av bilbatterier finns det i världen då? Säkert same shit different name på många olika batterier...

Garanti får man juh också! Det är bara gasa till det rasar wink

//Soderqvist

Är det inte som datorvärlden där det finns ett litet antal stora tillverkare som säljer till mindre som säljer udner sina egna namn med adnra garantier? (spekulerar vilt)

till TS: köp ett bra batteri o slipp huvudvärken, Biltema verkar ju ändå ok (har ingen erfarenhet av just de dock)

Soderqvist
26 mars 2009 · 660 Inlägg

expect1991 skrev:
till TS: köp ett bra batteri o slipp huvudvärken, Biltema verkar ju ändå ok (har ingen erfarenhet av just de dock)

Biltemas batterier ÄR helt OK, vet av erfarenhet, Johansson här på garaget har 3 st i sin bil, tänkte om du ville fråga nått så vänd dig till han.

//Soderqvist

Livets stora gåta, hur kan ett företag som MDS hålla sig kvar i branschen?
tonimakaroni
26 mars 2009 · 747 Inlägg

Lite o läsa om det hjälper valet..

http://www.testfakta.se/img/2007/4/10/6183.pdf

Mvh Toni

/ Toni Larsson
kenyaboss
26 mars 2009 · 196 Inlägg

Biltemas nya Silver kalcium batterier (de gråa) är kanon bra. Bara att fynda på ett sånt

Tjulin
31 mars 2009 · 242 Inlägg

har ett biltema batteri i 745an, bilen har vart i familjens ägo ca 6år och batteriet satt i när bilen köptes, har funkat klockrent, har dragit ur strömmen flera ggr men det har bara vart och ladda så har det funkat bra igen, så det rekommenderar jag iaf smile

BMW 535I (1991)
Hybriden
31 mars 2009 · 677 Inlägg

själv kör jag biltemas Grå.. 1200 spänn 4 års garanti kan det bli bättre?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang