Fast and Furiuos filmen

KimVsWorld Mästare
5 april 2009 · 2 947 Inlägg

Ingen som kan förklara det om Nitrometan-brännmärkena? hmm

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)
Bjare
5 april 2009 · 945 Inlägg

Jag tyckte att den var värdelös, tur att bion var gratis för mig.
Slutet kommer precis när man är full av förväntan och vill veta hur det går och vilka banor dom sen tar i livet.
Men, då är den slut! Kommer givetvis en uppföljare kan jag lugnt påstå med detta slutet.
Bilarna var mer budget än tidigare samt att det var alldeles för lite bilar man fick se, inga vidare race heller.
Vin Diesel var även allmänt less på livet och var ungefär som Rambo i hans senaste film, sinnesslö.

Sen hade jag en neger framför mig på bion som skrek till sin polare under hela bion, som satt längst bak.
Givetvis pratade dom inte svenska heller ...

TokyoDrift var också ett stort nerslag samt att alla var sneögon.
Nej ska vi uppleva filmerna som bäst, då är det dom första som gäller!

Volkswagen Passat 1.8t "Höghus-edition" (2000)
IMPRAZERN Intresseklubben
5 april 2009 · 673 Inlägg

Rallyhalle skrev:

CarpeDiem skrev:
Har inte sett filmen än, ska se den ikväll på bio smile

//CarpeDiem wink

Varför inte vänta till ikväll med att kommentera tråden dårå??

Frågan va vilka som sett den och vad dom tycker. Inte vilka som inte sett den ännu...

orka bry sig? kan inte folk bara sluta klaga på varandra..

/Mvh Andreas
Seat Leon FR "Sotis" (2016)
Pi Just another freak in the freak kingdom
5 april 2009 · 378 Inlägg

KimVsWorld skrev:
Ingen som kan förklara det om Nitrometan-brännmärkena? hmm

Är väl som i 1:an när dom kollar under huven och konstaterar att han har mycket NOS i bilen (eclipsen) wink

If everything seems under control, you’re just not going fast enough.
Mycket ljud är lagomt.
KimVsWorld Mästare
5 april 2009 · 2 947 Inlägg

Bjare skrev:
Jag tyckte att den var värdelös, tur att bion var gratis för mig.
Slutet kommer precis när man är full av förväntan och vill veta hur det går och vilka banor dom sen tar i livet.
Men, då är den slut! Kommer givetvis en uppföljare kan jag lugnt påstå med detta slutet.
Bilarna var mer budget än tidigare samt att det var alldeles för lite bilar man fick se, inga vidare race heller.
Vin Diesel var även allmänt less på livet och var ungefär som Rambo i hans senaste film, sinnesslö.

Sen hade jag en neger framför mig på bion som skrek till sin polare under hela bion, som satt längst bak.
Givetvis pratade dom inte svenska heller ...

TokyoDrift var också ett stort nerslag samt att alla var sneögon.
Nej ska vi uppleva filmerna som bäst, då är det dom första som gäller!

Haha, Halv åtta på balkongen? big_smile lol

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)
Wikstromm Ett riktigt sprut de enda rätta
5 april 2009 · 2 252 Inlägg

beemern skrev:

The_Mechanic skrev:
Den var riktigt bra delar av filmen, men typ när tankbilen kom rullande kunde dom ju gjort lite annars...
hoppas det kommer en 5e också så man får veta vad som hände med Brian och Dom efter att han stack till japan och dog där.., tycker att man nu bara fick se vad dom roade sig med just när Han stuckit..

nu fattar jag ingenting, ingen av dom har väl ändå dött :S...

Han(HAN)tongue dog ju i tokyo drift

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -
Takashi Got VTEC?
5 april 2009 · 1 593 Inlägg

Såg filmen i fredags, tyckte den var väldigt bra faktiskt, synd bara att det var för mycket overkliga stunts o så, annars kul med handling igen.

Jag tror inte att de kommer o göra en till F&F film då de i stort sett har hela storyn avslutad nu, det ända de kan bygga vidare på är slutet på Tokyo Drift, men jag tror inte att de vill lägga ner mer pengar på F&F.

JDM - can't beat that with a baseball bat
http://www.hondaklubben.com/forum/
Honda Civic Type R "Function over Form" (2003)
LoFET Almännt tokig
5 april 2009 · 481 Inlägg

Såg den igår. trodde inte den skulle vara såpass bra smile näst bäst efter 1.an enl mig.

Inline sixes ist sie scheisse.......
Hedning Fd Bannad
5 april 2009 · 657 Inlägg

Grym film, toppen var ju återuppståndelsen av Dom`s kompressormatade -70 Charger....!

men det var för lite Race, och toppen av löjlighet var ju camaron som kunde kliva upp på bakhjulen fullfart på grus eftersom han hade "NOS"...

9/10!

Märkesbög
Lardi SQ
5 april 2009 · 1 343 Inlägg

positivt överaskad vart ja iaf.. såg den igår..  7,5/10

Ljudnörd!
Kallebengtsson
5 april 2009 · 15 Inlägg

Helt okej enligt mig, dock saknade jag lite fler bilar i filmen som alla andra har skrivit.

camaro67 Meister
5 april 2009 · 6 763 Inlägg

Den var väll bra som film men sen är det ju som sagt väldigt mycket man stör sig på om man är bilintresserad. Vem som helst förstår väll att en bil som gör hjullyft inte kan åka lika fort i kurvorna som en r34 gtr? Men som sagt så var den en av de bättre

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
NitrousOxideSystem Zoom Zoom
5 april 2009 · 381 Inlägg

Helt klart sevärd, Men hade förväntat mig att Nissan GTR skulle vara med.. vilket blev en liten besvikelse när den bara var med på en bild. Men en bra film allt som allt

Power is Nothing Without Control
Bjare
5 april 2009 · 945 Inlägg

KimVsWorld skrev:

Bjare skrev:
Jag tyckte att den var värdelös, tur att bion var gratis för mig.
Slutet kommer precis när man är full av förväntan och vill veta hur det går och vilka banor dom sen tar i livet.
Men, då är den slut! Kommer givetvis en uppföljare kan jag lugnt påstå med detta slutet.
Bilarna var mer budget än tidigare samt att det var alldeles för lite bilar man fick se, inga vidare race heller.
Vin Diesel var även allmänt less på livet och var ungefär som Rambo i hans senaste film, sinnesslö.

Sen hade jag en neger framför mig på bion som skrek till sin polare under hela bion, som satt längst bak.
Givetvis pratade dom inte svenska heller ...

TokyoDrift var också ett stort nerslag samt att alla var sneögon.
Nej ska vi uppleva filmerna som bäst, då är det dom första som gäller!

Haha, Halv åtta på balkongen? big_smile lol

Japp! Där satt personen som han skrek till. Huvudnegern som satt höger-framför-mig var längst fram till höger.
Antingen blir jag större för varje år eller så krymper stolarna efter varje år därför det var då fan...

Volkswagen Passat 1.8t "Höghus-edition" (2000)
Xeizz
5 april 2009 · 25 Inlägg

lite förmycket offroad för min del, rätt bra race scener i början med r34 gtr`en, fina 4hjuls ställ mm. o sen att man kan göra hjullyft på GRUS i redan full fart, njae de är bilnördar som tittar på dessa filmer, så varför göra en sån miss?!

allmänt så va filmen ok, fina scener, bra drag, men jag gillade inte handlingen. 

sen var det kanske 5-6 pers framför mig som undrade vilket nummer av fast & furiuos detta skulle vara, HAN var med osv, lite otydligt kan även jag tycka, men men, man fattade efter ett tag.

o på polisstationen väljer han ut tre bilar, två skyline r34 o en r35, men r35 visas aldrig mer i filmen, många i biosalen öppnade ögonen stort när denna bilen kom upp på skärmen, men blev sen besvikna när den inte användes.


betyg, 8/10

Senast redigerat av Xeizz (5 april 2009)

beemern .......
6 april 2009 · 2 655 Inlägg

The_Mechanic skrev:

beemern skrev:

The_Mechanic skrev:
Den var riktigt bra delar av filmen, men typ när tankbilen kom rullande kunde dom ju gjort lite annars...
hoppas det kommer en 5e också så man får veta vad som hände med Brian och Dom efter att han stack till japan och dog där.., tycker att man nu bara fick se vad dom roade sig med just när Han stuckit..

nu fattar jag ingenting, ingen av dom har väl ändå dött :S...

Han(HAN)tongue dog ju i tokyo drift

nu fattade jag, var namnet han och inte ordet han tongue, tänkte inte på de...

AudiZack Living the good Life!
6 april 2009 · 585 Inlägg

Såg den nyss, tyckte den va häftig faktisktt.....ska köpa alla 4 så fort jag hittar boxen, klart sevärd...

When the flag drops, the Bullshit stops.
Lohman wtf.
6 april 2009 · 85 Inlägg

Gillade den! klart sevärd och var bra mycket bättre än trean, visst, mer race hade inte kunnat skada.
Men det är lätt till att holywood får för sig att överdriva en massa desto fler race det blir.
var nog överdrivet som den var nu. (på sina ställen)

Spec när tanken kom voltandes mot Dom och Letty. tjena studsarn!

manus och handling var mycket bättre genomarbetad den här gången ocskå.

bättre än trean bättre än tvåan men sämre än ettan. 1,4,2,3 om man ska rangordna.

"Måste vara garagets vanligaste fråga? Använd sökfunktionen och håll tummarna för att inte datan krashar pga alla träffar."
supraz
6 april 2009 · 95 Inlägg

såg filmen i fredags, tyckte den var se värd men inte mer. 1:an är klart bäst enligt mig,

Ang tokyo drift, var ju klart att HAN skulle komma tillbaka, man fick ju inte se att han dog. det enda man fick se var ju krocken och att hans bil fattade eld..

varför bromsa när man kan gasa
DJchaoz
6 april 2009 · 181 Inlägg

Jag tolkade det mer som att detta var innan tokyo drift. Efter de splittades skulle ju HAN till tokyo, de gjorde galna saker där sa han.. O i slutet på drift så var ju diesel där o sa att han var gammal polare till HAN.. smile

Nissan 200sx S14A "Reaper" (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang