Inför: södertälje träff 19/4

Jungmar
19 april 2009 · 847 Inlägg

Första gången jag besökte träffen idag, Allt annat än imponerad. Dålig stämmning, tråkig och rörig.

Brukar dom vara bättre vanligtvis?

Mvh
Emil

Boston
19 april 2009 · 183 Inlägg

Volvo_Emil skrev:
Första gången jag besökte träffen idag, Allt annat än imponerad. Dålig stämmning, tråkig och rörig.

Brukar dom vara bättre vanligtvis?

Mvh
Emil

fan va synd att du tycker så!!

får hoppas att nästa blir bättre!!

tyskt ska d va!
r3zz1 mulle mek
19 april 2009 · 679 Inlägg

Volvo_Emil skrev:
Första gången jag besökte träffen idag, Allt annat än imponerad. Dålig stämmning, tråkig och rörig.

Brukar dom vara bättre vanligtvis?

Mvh
Emil

jaa jag själv tycker som du , har vart där 3-4 ggr förra året och det va inte  riktigt som andra bilträffar.
vissa gillar det andra gör det inte.

Gasar tills det Rasar !!!
Saab 9-5 2.3 T "One of a kind" (2006)
evilaudio
19 april 2009 · 16 195 Inlägg

ja var på två av dessa träffar förra året å tycker dom va helt kass... bara jävligt rörigt, å folk drog typ direkt för att ut å brumma.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Boston
19 april 2009 · 183 Inlägg

hur ska vi göra för att få dom bättre?

tyskt ska d va!
BMWMicke
19 april 2009 · 22 Inlägg

stillooking skrev:
hur ska vi göra för att få dom bättre?

Håller helt och hållet med där.
Sluta gnälla och nämn vad det är som saknas eller vad ni vill ha på träffarna.

Jag hade kul hur som helst.
Skulle väl vart roligare om inte alla hade så bråttom med att parkera och titta på bara.
Fanns ju väldigt måna potentiella bilar som inte körde vilket jag tycker är tråkigt.

evilaudio
19 april 2009 · 16 195 Inlägg

BMWMicke skrev:

stillooking skrev:
hur ska vi göra för att få dom bättre?

Håller helt och hållet med där.
Sluta gnälla och nämn vad det är som saknas eller vad ni vill ha på träffarna.

Jag hade kul hur som helst.
Skulle väl vart roligare om inte alla hade så bråttom med att parkera och titta på bara.
Fanns ju väldigt måna potentiella bilar som inte körde vilket jag tycker är tråkigt.

men de e väl en bilträff?? å inte PRE-race....


sista "träffen" va ja på i tälje vara i typ 30 min den drog alla iväg för att köra... å då e de ingen träff anser ja..


på en bilträff samlar man en massa coola bilar å står/går å snacka me folk som har samma intressen.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
CDJ
19 april 2009 · 15 Inlägg

Jag vet inte om det var för att jag tycker det är så kul att träffarna startat igen. Men jag tyckte det var rätt okej.
Jag kunde då inte komma på något roligare att hitta på en söndagskväll..Dock mitt första Södertälje meet, men..

CDJ
19 april 2009 · 15 Inlägg

evilaudio skrev:

BMWMicke skrev:

stillooking skrev:
hur ska vi göra för att få dom bättre?

Håller helt och hållet med där.
Sluta gnälla och nämn vad det är som saknas eller vad ni vill ha på träffarna.

Jag hade kul hur som helst.
Skulle väl vart roligare om inte alla hade så bråttom med att parkera och titta på bara.
Fanns ju väldigt måna potentiella bilar som inte körde vilket jag tycker är tråkigt.

men de e väl en bilträff?? å inte PRE-race....


sista "träffen" va ja på i tälje vara i typ 30 min den drog alla iväg för att köra... å då e de ingen träff anser ja..


på en bilträff samlar man en massa coola bilar å står/går å snacka me folk som har samma intressen.

Kan ha fel, men jag förstod det som att han tyckte det var synd att många kompetenta bilar parkerade istället för att köra?

Turbo_Erik
19 april 2009 · 526 Inlägg

Jag kommer framöver när bilen är klar smile

Jungmar
19 april 2009 · 847 Inlägg

Har kommer mina förslag på förbättringar:

Bättre line upp av bilarna, inte stå utspridda lite här och där. Hur kul är det igentligen?
Träffen borde ju hålla på minst 2 timmar innan alla kör iväg på race, jag åker iallafall på bilträffar för att prata bilar med andra bilintresserade och kolla in bilarna.

Som det såg ut idag skulle ni ju lika gärna kunna ha egna träffar i era kompisgäng istället, står och trycker vid era bilar med ryggarna mot alla andra.
Gick fram till några och sa "hej" och fick bara ett kort hej tillbaka och konstiga blickar, som att "vem är han som tror han bara kan gå fram och prata med oss"
På dom träffarna jag besöker regelbundet (Torsdagsträffarna vid sjöhistoriska och vegabaren kl 12 sista söndagen varje månad) så är det istället dom som bara står i sitt lilla gäng och inte pratar med alla andra som folk undrar va de e med.  Raka motsatserna alltså.

Men får väl göra ett nytt försök att dyka upp om två veckor och se om någon förbättring skett.

Ha de gött allihopa

Mvh
Emil med grågrön V70N och mörkblå Nordiska X40 Klubben jacka

evilaudio
19 april 2009 · 16 195 Inlägg

CDJ skrev:

evilaudio skrev:

BMWMicke skrev:

Håller helt och hållet med där.
Sluta gnälla och nämn vad det är som saknas eller vad ni vill ha på träffarna.

Jag hade kul hur som helst.
Skulle väl vart roligare om inte alla hade så bråttom med att parkera och titta på bara.
Fanns ju väldigt måna potentiella bilar som inte körde vilket jag tycker är tråkigt.

men de e väl en bilträff?? å inte PRE-race....


sista "träffen" va ja på i tälje vara i typ 30 min den drog alla iväg för att köra... å då e de ingen träff anser ja..


på en bilträff samlar man en massa coola bilar å står/går å snacka me folk som har samma intressen.

Kan ha fel, men jag förstod det som att han tyckte det var synd att många kompetenta bilar parkerade istället för att köra?

jo men de e väl ändå en BILTRÄFF å ingen PRE-race uppsammling.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Andreas-
19 april 2009 · 247 Inlägg

Va på ett gäng av träffarna förra året. Tyckte de va bättre nu. Tyckte de funkade ganska smidigt, lagom länge i Moraberg och lite bus efteråt. Förra året va de lite länge i Moraberg,men de är smaksak kanske...
Synd att vissa av dom bilar som underhöll mest inte körde så många repor men underhållande var de..  smile

CDJ
19 april 2009 · 15 Inlägg

evilaudio skrev:

CDJ skrev:

evilaudio skrev:

men de e väl en bilträff?? å inte PRE-race....


sista "träffen" va ja på i tälje vara i typ 30 min den drog alla iväg för att köra... å då e de ingen träff anser ja..


på en bilträff samlar man en massa coola bilar å står/går å snacka me folk som har samma intressen.

Kan ha fel, men jag förstod det som att han tyckte det var synd att många kompetenta bilar parkerade istället för att köra?

jo men de e väl ändå en BILTRÄFF å ingen PRE-race uppsammling.

Hehe förvisso sant..Såg oavsett flera bilar man gärna skulle kunna tänka mig att äga.

ZyclonE
19 april 2009 · 366 Inlägg

Tyckte det var en helt okej träff. Det ända dåliga var väl min burnis när jag skulle dra. Glömde koppla ur anti spinnen. Lite klantigt men det bjuder jag på big_smile . Så nu var det bara att beställa nya däck också

Ford Mustang GT "Kompressor" (2005)
-Zeus- BMW
19 april 2009 · 183 Inlägg

Jag tyckte det var en sjysst träff, min första S-tälje träff dock. men det var några sköna bilar där! big_smile

Born in the reacetrack to live in the street- BMW M3 GTS
Turbo-Danne
19 april 2009 · 157 Inlägg

Nu är det ju så att träffarna brukar hålla längre än kanske en halv timme. men med tanke på att det blir mörkt så fort fortfarande så får man sticka lite tidigare. Förra året så va samlingen kl 19:00 och man åkte vidare mellan 20:30-21:00, men det va oxå när det va sommar och det kanske va ljust fram till 23:00 kanske. Men även då va det folk som sa att "måste ni vara kvar i moraberg så länge. Blir tråkigt att gå runt och glo i flera timmar."

Men det är ju alltid så. Svårt att göra alla nöjda. man måste hitta en balans i det hela. När är det vettigt och dra vidare. Vid det här årstiden är det nog svårt.

Hade alla varit kvar till 21:00 tex i moraberg och sen dragit vidare hade vi läst i tråden så istället.
"Varför väntade ni så länge blev ju mörkt och kallt att stå så vi åkte hem eller nåt i den stilen."

Det är jag helt säker på.

Senast redigerat av Turbo-Danne (19 april 2009)

Boston
19 april 2009 · 183 Inlägg

Turbo-Danne skrev:
Nu är det ju så att träffarna brukar hålla längre än kanske en halv timme. men med tanke på att det blir mörkt så fort fortfarande så får man sticka lite tidigare. Förra året så va samlingen kl 19:00 och man åkte vidare mellan 20:30-21:00, men det va oxå när det va sommar och det kanske va ljust fram till 23:00 kanske. Men även då va det folk som sa att "måste ni vara kvar i moraberg så länge. Blir tråkigt att gå runt och glo i flera timmar."

Men det är ju alltid så. Svårt att göra alla nöjda. man måste hitta en balans i det hela. När är det vettigt och dra vidare. Vid det här årstiden är det nog svårt.

Hade alla varit kvar till 21:00 tex i moraberg och sen dragit vidare hade vi läst i tråden så istället.
"Varför väntade ni så länge blev ju mörkt och kallt att stå så vi åkte hem eller nåt i den stilen."

Det är jag helt säker på.

så sant så sant!!

nästa träff ska bli bättre jag lovar!!

tyskt ska d va!
TLO
19 april 2009 · 1 062 Inlägg

r3zz1 skrev:

Volvo_Emil skrev:
Första gången jag besökte träffen idag, Allt annat än imponerad. Dålig stämmning, tråkig och rörig.

Brukar dom vara bättre vanligtvis?

Mvh
Emil

jaa jag själv tycker som du , har vart där 3-4 ggr förra året och det va inte  riktigt som andra bilträffar.
vissa gillar det andra gör det inte.

Instämmer tyvärr.....åkte ett par gånger förra sommaren, men kändes mest som man inkräktade hos nåt kompisgäng tyvärr.

"You Go, we go!"
_Tony_ ???
19 april 2009 · 661 Inlägg

r3zz1 skrev:

Volvo_Emil skrev:
Första gången jag besökte träffen idag, Allt annat än imponerad. Dålig stämmning, tråkig och rörig.

Brukar dom vara bättre vanligtvis?

Mvh
Emil

jaa jag själv tycker som du , har vart där 3-4 ggr förra året och det va inte  riktigt som andra bilträffar.
vissa gillar det andra gör det inte.

på vilket sätt är denna träff inte som alla andra?
lämna gärna synpunkter på förbättrning. va du här ikväll??

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang