5356
Sök

Hur pluggade ni till teorin?

1 722 Inlägg
9 april 2009
Trådstartare
nu är det dags för mig snart...

skulle vara kul o höra hur ni gjorde:P

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer

typ..eh..va?
582 Inlägg
9 april 2009
Jag tror att dom flesta...läste teorin smile tongue
Senast redigerat av Roz-104 (9 april 2009)

Beer - Now cheaper than gas! - Drink, don't drive!

Pekabow i can see u
644 Inlägg
9 april 2009
bonnies trafikskola 2009 , har ett öppet konto som alla kan använda,,,
riktig bra program

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
9 april 2009
Fick godkännd teorin för BE genom att läsa boken i läng, höjd och tvär, läsa på dator och svara på frågor under 3 veckors tid.wink

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

2 337 Inlägg
9 april 2009
Jag öppnade inte boken, gjorde ett prov på datorn, tyckte att det verkade lätt och gick och skrev 62/65. Man får mycket gratis av att övningsköra mycket och ställa lite frågor under tiden, för mycket läsande rör bara till det i huvudet. Så funkar iaf jag.

DFFL
9 020 Inlägg
9 april 2009
Gjorde testproven typ 100 gånger på skolan, kunde alla frågor, fick alla rätt (Det räknades inte bort några frågor där) och sen var det bara uppkörning kvar.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

...!!!???
257 Inlägg
9 april 2009
Jag började läsa körkortsboken c:a 3 månader innan uppskrivning. Sen gjorde jag även en massa tester hemma på datorn.

Detta funkade kanon, var inte ens nervös vid provet och visste redan innan jag klickade på "rätta prov" att jag klarat det. Så det är precis som dom säger, kom väl förberedd så är det inga problem.

998 Inlägg
9 april 2009
gjorde några prov på skolan sen skrev jag upp utan problem, öppnade aldrig min teoribok.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted&#65279; for the sake of wanteness.

3 714 Inlägg
9 april 2009
Läste läste och läste :9

Tror jag gick igenom boken 5 ggr

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

373 Inlägg
9 april 2009
läste boken, körde med bonniers dataprog. , även VV slumpade frågor ifrån det riktiga teoriprovet, terori lektioner på körskola + körskolans dator prog.

Skogsmålare
630 Inlägg
9 april 2009
för min del så ingick det 4st 1h lektioner på skolan, gick på dessa behövde faktiskt inte läsa i boken.

1 814 Inlägg
9 april 2009
Intensivkurs för teori, lättare/roligare kan det inte bli big_smile, satte 65/65 big_smile

956 Inlägg
9 april 2009
läste boken ett par gånger..sen gjorde jag lite prov hemma på datorn

eldus veldus

343 Inlägg
9 april 2009
Läste boken en gång, nötte Trafikskolan TEO 2008 veckan innan mitt teoriprov och jag satte det med 56/65 så jag vart nöjd.

1 926 Inlägg
9 april 2009
Har inte skrivit upp ännu.

Men jag har läst boken en gång, och gjorde uppskrivningen i bonniers och trafiksolan TEO, klarade båda på första försöket, så jag är nöjd. Ska läsa boken minst en gång till innan riktiga uppskrivningen för säkerhetens skull.

4 005 Inlägg
10 april 2009
För B kortet så var jag med på lektionerna, läst boken flitigt och försökte ta till mig så mycket som möjligt.
Vissa frågor fattade jag inte (datumparkering med alla roliga tilläggsskyltar och utformningar) så då lärde jag mig dem med överinlärning.

För de högre behörigheterna på kortet (som jag tog förra året) så insåg jag att jag måste göra flera prov för alla behörigheter samt ett tyngre prov, yrkeskompetensbevis. Så det var bara att vara ultraduktig och lära sig VARFÖR alla regler finns, med exempel på det.

Överinlärning = går fort att ta in, men kunskapen fastnar inte i längden då man inte förstår VARFÖR det är som det är.
Djupinlärning = går långsammare att ta in men kunskapen stannar bättre då när man förstår VARFÖR det är som det är.

Satsa på djupinlärning så klarar du dig.

Den här attityden att "men jag har ju redan tagit körkort, jag behöver inte kunna alla regler" i sverige är rätt tröttsam.
Man ska alltid hålla sig uppdaterad.

876 Inlägg
10 april 2009
Läste boken en gång och gick på dem fyra teorilektionerna som ingick. Och sen också datatesterna som man var tvungen att klara innan man bokade teoriprov. smile

Gödseldräng
4 529 Inlägg
10 april 2009
läste hela boken kvällen innan teorin ^^
fick alla rätt

Med lem
624 Inlägg
10 april 2009
Glodde igenom boken lite kvällen innan, åk dit och skrev. Bokade uppkörning direkt efter smile

Somliga kallar det lyx, Lexus kallar det för standard. &#9824;
LexusOwnersClub.se

1 722 Inlägg
12 april 2009
Trådstartare
Vissa har då tur o klara provet...! yikes

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer

Sök