Bilar & Brudar

drazen_gti
15 april 2009 · 807 Inlägg

Speed-devil skrev:
All credit åt Arcangelus.. bra skrivet !

Det är en jävla skillnad på att vara riktig fotomodell och glamourmodell, på elmia var bara wannabe slitz glamourmodeller som aldrig skulle platsa i ett seriöst modemagasin eller likande forum.. jag har inga moraliska betänkligheter för nakenhet och inget emot porr för den delen heller.. MEN jag vill själv kunna välja när och om jag vill se det.. Att gå med fru och barn på mässan och behöva se skabbiga "tonnårstjejer" med celluliter strutta omkring i trasig underkläder är inget roligt, jag var där för bilarnas skull inte tjejernas, det var ju en bilmässa trots allt.

Tjejerna på bilmässorna i Detroit eller Frakfurt är "något" mer smakligt klädda och håller "några" snäpp högre klass eller hur ??

Detta kan diskuteras fram och tilbaka hur länge som helst och två "läger" kommer alltid uppstå.. för och emot!

Jag är emot och står för det..

Detroit och Frankfurt är riktiga bilmässor, dvs för biltillverkare. Elmia kan inte jämnföras med dessa. I så fall Stockholmsbilmässa... Du kanske borde tagit reda på detta innan du åkte till Elmia?

I'd rather die like a man, than live like a coward
kaptenroed
15 april 2009 · 120 Inlägg

Tjejer och bilar går hand i hand som många redan har skrivit och varför det är så är väl ganska uppenbart? Majoriteten av bilintresserade själar är och kommer förmodligen alltid vara killar och därav drar vi lite extra på smilbanden när någon vacker brud poserar framför. Jag hade gärna haft en galant dam sittandes på min huv om bilen min platsat på utställning... Om vissa sedan mår dåligt av detta beklagar jag. Människan är när det väl kommer till kritan ännu ett djur och våra instinkter gör att vi naturligtvis attraheras av det motsatta könet... särskilt då kläderna sitter tajt eller är i det närmaste obefintliga. Jag tycker varjefall att det är helt okej med lättklädda damer på en bilmässa då jag är ett djur och anser detta vara en livsnödvändighet, ni som ogillar lättklätt är i mina ögon onaturliga.

Släpp loss lite och var inte så tråkiga, lite ögongodis mår ingen dåligt av oavsett vilken form det kommer i. Tjejerna utför ett jobb som dom förhoppningsvis får bra betalt för, om säljaren eller utställaren sedan kan marknadsföra sig bättre är ju bara ett stort plus. Smart marknadsföring kallas det. Ni som inte vill se sådant här på mässor kan välja att titta bort eller att inte åka dit från första början, hade allt varit utformat för att passa alla i världen hade vi inte haft några bilmässor från första början.

Ford Galaxie 500 LTD 4dr H/T "Sapphire Blue" (1966)
sand3rs
15 april 2009 · 182 Inlägg

Det är en grym objektifiering av tjejer som bedöms helt och hållet för deras utseende.

Alla ni som säger att detta är helt ok och att det inte skadar någon... Skulle ni verkligen vilja att era små döttrar eller syrror har dessa som sina förebilder och en dag står där. Om inte, har ni en jäkla dubbelmoral!

För vad ni än säger om fri vilja och att ingen tvingar dem så kan ni inte förneka att detta normaliserar ett beteende för flickorna. Flickorna ser att de blir uppmärksammade och får uppskattning genom att klä sig och se vackra ut. De får ju all uppmärksamhet från killarna.

evilaudio
15 april 2009 · 16 195 Inlägg

sand3rs skrev:
Det är en grym objektifiering av tjejer som bedöms helt och hållet för deras utseende.

Alla ni som säger att detta är helt ok och att det inte skadar någon... Skulle ni verkligen vilja att era små döttrar eller syrror har dessa som sina förebilder och en dag står där. Om inte, har ni en jäkla dubbelmoral!

För vad ni än säger om fri vilja och att ingen tvingar dem så kan ni inte förneka att detta normaliserar ett beteende för flickorna. Flickorna ser att de blir uppmärksammade och får uppskattning genom att klä sig och se vackra ut. De får ju all uppmärksamhet från killarna.

liksom att killar får uppmärksamhet av att dom har coola bilar..tongue


har haft fler flickvänner som varit "plåtluder" å de e inget som stör mig alls.  så länge brudarna på mässor e snygga så får dom visa upp sig hur mycke dom vill för mig big_smile

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
mulleri
15 april 2009 · 508 Inlägg

snälla folk åker inte dit för att se tjejer som inte ens har en lindning på sig, sånt finns på andra sidor man kan se hemma, man åker väl dit för att se bilarna... sen om det kanske är att dra dit folk till sin monter osv, det hör inte dit för 5öre...

sand3rs
15 april 2009 · 182 Inlägg

evilaudio skrev:

sand3rs skrev:
Det är en grym objektifiering av tjejer som bedöms helt och hållet för deras utseende.

Alla ni som säger att detta är helt ok och att det inte skadar någon... Skulle ni verkligen vilja att era små döttrar eller syrror har dessa som sina förebilder och en dag står där. Om inte, har ni en jäkla dubbelmoral!

För vad ni än säger om fri vilja och att ingen tvingar dem så kan ni inte förneka att detta normaliserar ett beteende för flickorna. Flickorna ser att de blir uppmärksammade och får uppskattning genom att klä sig och se vackra ut. De får ju all uppmärksamhet från killarna.

liksom att killar får uppmärksamhet av att dom har coola bilar..tongue


har haft fler flickvänner som varit "plåtluder" å de e inget som stör mig alls.  så länge brudarna på mässor e snygga så får dom visa upp sig hur mycke dom vill för mig big_smile

Jag tycker att du undviker mina fråga! Är det ok för dig att din dotter har dessa som förebilder och står där en vacker dag och objektifieras av massa killar enbart för sitt utseende?

evilaudio
15 april 2009 · 16 195 Inlägg

sand3rs skrev:

evilaudio skrev:

sand3rs skrev:
Det är en grym objektifiering av tjejer som bedöms helt och hållet för deras utseende.

Alla ni som säger att detta är helt ok och att det inte skadar någon... Skulle ni verkligen vilja att era små döttrar eller syrror har dessa som sina förebilder och en dag står där. Om inte, har ni en jäkla dubbelmoral!

För vad ni än säger om fri vilja och att ingen tvingar dem så kan ni inte förneka att detta normaliserar ett beteende för flickorna. Flickorna ser att de blir uppmärksammade och får uppskattning genom att klä sig och se vackra ut. De får ju all uppmärksamhet från killarna.

liksom att killar får uppmärksamhet av att dom har coola bilar..tongue


har haft fler flickvänner som varit "plåtluder" å de e inget som stör mig alls.  så länge brudarna på mässor e snygga så får dom visa upp sig hur mycke dom vill för mig big_smile

Jag tycker att du undviker mina fråga! Är det ok för dig att din dotter har dessa som förebilder och står där en vacker dag och objektifieras av massa killar enbart för sitt utseende?

om de e OK att min flickvän gör de så varför skulle de inte va ok att min dotter gör de? (om ja nu hade haft nån)

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
sand3rs
15 april 2009 · 182 Inlägg

evilaudio skrev:

sand3rs skrev:

evilaudio skrev:

liksom att killar får uppmärksamhet av att dom har coola bilar..tongue


har haft fler flickvänner som varit "plåtluder" å de e inget som stör mig alls.  så länge brudarna på mässor e snygga så får dom visa upp sig hur mycke dom vill för mig big_smile

Jag tycker att du undviker mina fråga! Är det ok för dig att din dotter har dessa som förebilder och står där en vacker dag och objektifieras av massa killar enbart för sitt utseende?

om de e OK att min flickvän gör de så varför skulle de inte va ok att min dotter gör de? (om ja nu hade haft nån)

Ok.... Mållös!

Hoppas inte alla har samma inställning som du.

evilaudio
15 april 2009 · 16 195 Inlägg

sand3rs skrev:

evilaudio skrev:

sand3rs skrev:

Jag tycker att du undviker mina fråga! Är det ok för dig att din dotter har dessa som förebilder och står där en vacker dag och objektifieras av massa killar enbart för sitt utseende?

om de e OK att min flickvän gör de så varför skulle de inte va ok att min dotter gör de? (om ja nu hade haft nån)

Ok.... Mållös!

Hoppas inte alla har samma inställning som du.

nee världen ska ju va helt jämlik å fri från krig å bara full me kärlek å rosa moln..

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Arcangelus <3 Japs
15 april 2009 · 680 Inlägg

Kanske borde påpeka att syftet med inlägget var inte pga. avundsjuka, förnedring eller att man skall klaga.  Varför är man "gnällig" så fort man har en åsikt? Jag har en väldigt neutral åsikt om sexhandeln,
striptease och andra liknande branscher - så länge folk inte blir tvingade till något, gör de som de själva vill, givetvis!

Tycker det är ganska intressant att man drar en parallell emellan Slitz-brudar (eller porrstjärnor, prostituerade och dyl) och brudarna som svansar runt inne på Elmia. Det är en ganska klar skillnad.
Vad är då denna skillnaden?

Som jag påpekade i mitt inlägg; Åker jag till Elmia för att se på bilar, träffa andra bilintresserade människor och för att ta del av diverse bil-relaterade saker och ting som finns på Elmia, så anser jag att det bör hålla sig inom ramarna om motorsport. Detta påstående kan ju förvisso diskuteras, då halvnakna fruntimmer verkar vara en del av nutidens (och dåtidens / framtidens?) motorintresse - i flera sammanhang.

Vill jag se halvnakna brudar köper jag en Slitz tidning.
Vill jag veta mer om historia går jag till ett museum.
Vill jag lära mig mer om matlagning ser jag på Mat-Tina.
Vill jag åka och se bilar åker jag på en bilmässa.
Get my point?

GIVETVIS är jag inte någon j*vla moralpräst som kan allt vad moral, etik och respekt heter. Men jag har en åsikt som jag står för. Flickebarnen gör givetvis vad de vill, helt upp till dem.

MEN....Klär jag mig som hårdrockare, blir jag tagen för hårdrockare. Klär jag mig som sjuksköterska, blir jag tagen för sjuksköterska. Klär jag mig "oanständigt" (vart man nu vill sätta gränsen, det avgör inte jag), då blir jag tagen för oanständig.  Sen att det är OK att det är så, det är en annan diskussion.

Jag tycker iaf att det borde vara mer fokus på bilar än på brudar (även om de ser bra ut) smile

Kärlek växer inte på träd, den tillverkas i Japan
Toyota Supra MKIV "Clean and Raw" (1994)
AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
15 april 2009 · 1 948 Inlägg

oj! typ 5 brudar på HELA Elmia jättekatastrof eller hur? ni beskriver det som nån jävla porrmässa.. några lättklädda damer och alla får panik!

ni som klagar över detta hela tiden ni om några borde inte använda argument som "kvinnoförnedring" osv. för ni är värst! det är NI som förnedrar det kvinnliga könet genom att klaga så fort de klär sig "lätt/snyggt/sexigt" det måste väl gå så långt att dem måste ha slöja o skit på sig för att få gå ut innan ni är nöjda...

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
Rushman Evolution Garage
15 april 2009 · 1 299 Inlägg

jag har fortfarande svårt att släppa luxury wheels tjejen....

Sky´s the limit...
Rushman Evolution Garage
15 april 2009 · 1 299 Inlägg

Arcangelus skrev:
Kanske borde påpeka att syftet med inlägget var inte pga. avundsjuka, förnedring eller att man skall klaga.  Varför är man "gnällig" så fort man har en åsikt? Jag har en väldigt neutral åsikt om sexhandeln,
striptease och andra liknande branscher - så länge folk inte blir tvingade till något, gör de som de själva vill, givetvis!

Tycker det är ganska intressant att man drar en parallell emellan Slitz-brudar (eller porrstjärnor, prostituerade och dyl) och brudarna som svansar runt inne på Elmia. Det är en ganska klar skillnad.
Vad är då denna skillnaden?

Som jag påpekade i mitt inlägg; Åker jag till Elmia för att se på bilar, träffa andra bilintresserade människor och för att ta del av diverse bil-relaterade saker och ting som finns på Elmia, så anser jag att det bör hålla sig inom ramarna om motorsport. Detta påstående kan ju förvisso diskuteras, då halvnakna fruntimmer verkar vara en del av nutidens (och dåtidens / framtidens?) motorintresse - i flera sammanhang.

Vill jag se halvnakna brudar köper jag en Slitz tidning.
Vill jag veta mer om historia går jag till ett museum.
Vill jag lära mig mer om matlagning ser jag på Mat-Tina.
Vill jag åka och se bilar åker jag på en bilmässa.
Get my point?

GIVETVIS är jag inte någon j*vla moralpräst som kan allt vad moral, etik och respekt heter. Men jag har en åsikt som jag står för. Flickebarnen gör givetvis vad de vill, helt upp till dem.

MEN....Klär jag mig som hårdrockare, blir jag tagen för hårdrockare. Klär jag mig som sjuksköterska, blir jag tagen för sjuksköterska. Klär jag mig "oanständigt" (vart man nu vill sätta gränsen, det avgör inte jag), då blir jag tagen för oanständig.  Sen att det är OK att det är så, det är en annan diskussion.

Jag tycker iaf att det borde vara mer fokus på bilar än på brudar (även om de ser bra ut) smile

Fan du skriver riktigt bra! Ge ut en bok!

Sky´s the limit...
kolvas
15 april 2009 · 4 001 Inlägg

sand3rs skrev:
Det är en grym objektifiering av tjejer som bedöms helt och hållet för deras utseende.

Alla ni som säger att detta är helt ok och att det inte skadar någon... Skulle ni verkligen vilja att era små döttrar eller syrror har dessa som sina förebilder och en dag står där. Om inte, har ni en jäkla dubbelmoral!

För vad ni än säger om fri vilja och att ingen tvingar dem så kan ni inte förneka att detta normaliserar ett beteende för flickorna. Flickorna ser att de blir uppmärksammade och får uppskattning genom att klä sig och se vackra ut. De får ju all uppmärksamhet från killarna.

Och den objektifiering som finns av killar i alla möjliga olika medier/forum, är den rätt då?
Dom här debatterna är så jävla vinklade så det liknar ingenting!

J*vla moraltanter, så länge inte någon av de "objektifierade" personerna blir utnyttjade eller mår dåligt av det dom håller på med så är det okej.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
drazen_gti
15 april 2009 · 807 Inlägg

evilaudio skrev:

sand3rs skrev:

evilaudio skrev:

om de e OK att min flickvän gör de så varför skulle de inte va ok att min dotter gör de? (om ja nu hade haft nån)

Ok.... Mållös!

Hoppas inte alla har samma inställning som du.

nee världen ska ju va helt jämlik å fri från krig å bara full me kärlek å rosa moln..

haha smile enda sättet att bemöta såna inlägg:) vissa har ingen koll på verkligheten, dom drömmer sig genom livet...

I'd rather die like a man, than live like a coward
_tedde88_ LaddtrycksMissbrukare
15 april 2009 · 355 Inlägg

det var väldigt vad folk har börjat tycvka illa om lättklädda tjejer nu då? tongue
hallå eller, väx upp. jag tror ju knappast att det är så att dem står med en pistol i ryggen. dem gör det för att dem vill det. och finns det något bättre ställe för en tjej att visa att hon ser bra ut än på en bilutställning där 85% av besökarna är pojkar/killar/män? jag tror ju knappast att dem skulle bli lika uppmärksammade på...... vad det nu finns för tillställningar som drar mer flickor/tjejer/kvinnor? tongue
sluta gnälla och vänt bort blicken om det inte passar, det är ju jag tvungen att göra när det dyker upp någon ful bil som jag inte tycker hör hemma på en bilutställning.
om det nu skulle vara så att man måste flytta allting som varje enskilld person tycker illa om på en bilutställning, då skulle det ju inte finnas några utställningar. för liksom ni tycker att det är fel med lättklädda tjejer, så tycker jag att det är fel med 22" fälgar på en honda civic. get my point?
man kan inte få allt upplagt på silverfat.

mitt tips: dyker det upp en lättklädd tjej framför er, vänd bort blicken. för hon lägger inte ens märke till att ni finns och då slipper ni henne

Den Som Syns Är Aldrig Snabbast
drazen_gti
15 april 2009 · 807 Inlägg

Kul att man fick en 1:a på bilen bara för att man säger vad man tycker sad hade 26st 5or o 5st fyror, sen kommer ett efterblivet miffo o förstör allt... Fan va trött jag blir!

I'd rather die like a man, than live like a coward
Arcangelus <3 Japs
15 april 2009 · 680 Inlägg

Klart man kan "vända bort blicken" om man inte är intresserad. Bara att ignorera och sedan gå vidare.
Dock inte det detta handlar om.

Poängen är - varför skall det behövas?

Det jag menar är, varför ska det EGENTLIGEN behövas halvnakna damer i bikini-underdel och Linda Rosing-läppar för att en mässa (i detta fallet - bilmässa) skall bli intressant?

Är det ett måste att blodet skall rusa ner i bananen och skapa jeans-båge så fort vi (oftast män då) skall bli intresserade av något? Om en företagares produkter suger, så tycker jag att det är sjukt (ja..nästan!) att
de måste ha modeller vid montern för att skapa intresse. Jag hade hellre skapat en produkt (bara som exempel) som lockat kunder i sig, inte för att jag haft kvinnor iklädda utmanande plagg.

Sen är det inte antalet som var den bidragande orsaken till mitt inlägg. Om det så varit 1st eller 100st - handlar om deras presentation av sig själva och anledningen till varför de är där. Sen hur många de är, det är inte relevant.

Sen har Bilsportmässan på Elmia en väldigt bred publik - kvinnor, män, barn,vuxna etc etc.
Jag vill personligen inte att mina barn (när jag får dem) skall se kvinnor på det sättet, på det
"sättet" de framstår .

En barnfamilj som har ett intresse av bilar, motorcyklar och lastbilar får oundvikligen beskåda
lättklädda kvinnor på Elmia - vare sig de vill eller inte. De är trots allt ändå närvarande...

Kärlek växer inte på träd, den tillverkas i Japan
Toyota Supra MKIV "Clean and Raw" (1994)
Bluepower
15 april 2009 · 13 Inlägg

Arcangelus skrev:
Klart man kan "vända bort blicken" om man inte är intresserad. Bara att ignorera och sedan gå vidare.
Dock inte det detta handlar om.

Poängen är - varför skall det behövas?

Det jag menar är, varför ska det EGENTLIGEN behövas halvnakna damer i bikini-underdel och Linda Rosing-läppar för att en mässa (i detta fallet - bilmässa) skall bli intressant?

Är det ett måste att blodet skall rusa ner i bananen och skapa jeans-båge så fort vi (oftast män då) skall bli intresserade av något? Om en företagares produkter suger, så tycker jag att det är sjukt (ja..nästan!) att
de måste ha modeller vid montern för att skapa intresse. Jag hade hellre skapat en produkt (bara som exempel) som lockat kunder i sig, inte för att jag haft kvinnor iklädda utmanande plagg.

Sen är det inte antalet som var den bidragande orsaken till mitt inlägg. Om det så varit 1st eller 100st - handlar om deras presentation av sig själva och anledningen till varför de är där. Sen hur många de är, det är inte relevant.

Sen har Bilsportmässan på Elmia en väldigt bred publik - kvinnor, män, barn,vuxna etc etc.
Jag vill personligen inte att mina barn (när jag får dem) skall se kvinnor på det sättet, på det
"sättet" de framstår .

En barnfamilj som har ett intresse av bilar, motorcyklar och lastbilar får oundvikligen beskåda
lättklädda kvinnor på Elmia - vare sig de vill eller inte. De är trots allt ändå närvarande...

Annandag påsk är en dag för barnfamiljer, inga lättklädda kvinnor då :-)

BLUEPOWER BILSTYLING | TUNING l LJUD l BILD
Montering & Lackering
Volvo S60 (2000)
Volvo S60 "BLP CAR" (2005)
sand3rs
15 april 2009 · 182 Inlägg

_tedde88_ skrev:
det var väldigt vad folk har börjat tycvka illa om lättklädda tjejer nu då? tongue
hallå eller, väx upp. jag tror ju knappast att det är så att dem står med en pistol i ryggen. dem gör det för att dem vill det. och finns det något bättre ställe för en tjej att visa att hon ser bra ut än på en bilutställning där 85% av besökarna är pojkar/killar/män? jag tror ju knappast att dem skulle bli lika uppmärksammade på...... vad det nu finns för tillställningar som drar mer flickor/tjejer/kvinnor? tongue
sluta gnälla och vänt bort blicken om det inte passar, det är ju jag tvungen att göra när det dyker upp någon ful bil som jag inte tycker hör hemma på en bilutställning.
om det nu skulle vara så att man måste flytta allting som varje enskilld person tycker illa om på en bilutställning, då skulle det ju inte finnas några utställningar. för liksom ni tycker att det är fel med lättklädda tjejer, så tycker jag att det är fel med 22" fälgar på en honda civic. get my point?
man kan inte få allt upplagt på silverfat.

mitt tips: dyker det upp en lättklädd tjej framför er, vänd bort blicken. för hon lägger inte ens märke till att ni finns och då slipper ni henne

Din förmåga att förstå vart jag vill dra diskussionen är på samma nivå som högstadieelever, högst.
Ingen har väl sagt att tjejerna mår dåligt rent fysiskt, eller?

Jag ville bara poängtera att tjejer lätt kan få intrycket att de blir populära om de klär av sig. Dessa tjejer blir tyvärr förebilder för andra tjejer som kan välja samma väg med vetskapen om att de får uppmärksamhet.

Jag kan vända bort blicken men det hjälper ju knappast alla flickor och pojkar som ser och lär hur samhället fungerar och vad som förväntas av dem.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang