2277
Sök

Långtids Projekt: opel omega : nu bilen ute!

Green Street Elite
676 Inlägg
27 juli 2009
Trådstartare
mina skills i pant slåt photoshop skillsen wink ^^ hmm vi får se hur det hela slutar, kanske slutar med att det är en bubbla on opel  ^^ ;P härligt du får pma mig hur det vart sen då big_smile

SpikeHead
27 juli 2009
hehe.. ja grymma paint skills, tänk om man va lika vass själv wink
haha.. en bubbla on opel.. skulle se kul ut tongue
ja de ska jag göra.. fan e grymt taggad inför imorgon kan du tro wink

9 108 Inlägg
27 juli 2009
Är det 3000-bromsar du skaffat dig? Lagom storlek på dom smile

EVO 500-kitet går allt att köpa men bara fronten går lös på 10.000 drygt vill jag minnas så det är nog inte att tänka på tror jag big_smile

Green Street Elite
676 Inlägg
27 juli 2009
Trådstartare
SpikeHead - hehe ^^ det skulle allt se lite mysko ut tror jag :p ^^ det skulle jag oxå vara ^^

MilleN - jajjemensan smile 3000 bromsar är det smile åfan då vare jag som satt på fel info ändå  ^^ njae 10 lök e nog lite väl tongue ^^

SpikeHead
27 juli 2009
hehe.. du får dra ihop en bild i paint, bubbla on opel.. haha tongue

Bonntrimmare
620 Inlägg
27 juli 2009
paradyne skrev:
D_Carlsson - har köpt ekonomiplåt så jag kommer fortfarande ha raka skärmkanter bak smile lite ballare, lite snyggare wink jo en 3000 vinge skulle inte sitta helt fel samt evo500 kittet skulle man vilja ha ;P jo jag har varit sugen på en saab motor bra länge, men pengarna räcker inte till en sådan tyvär hmm de e ju inte lite pengar som går åt till motor och turbokit samt det elektriska till.. tyvär hmm men om någon har en saab ståendes med fungerande motor så hojta till med bilder o riktpris så kanske man kan lösa något wink ^^ eller det kanske rent av finns någon som vill skänka bort en hel saab (A) * doggey eyes * ^^ inga krav på att bilen ska vara fräsh så länge motorn är det ;P ^^

MVH

ja just det glömde att saab kostar pengar i andra delar av sverige, jag bor ju typ 2 mil ifrån trollhättan
så här omkring är det tjokt med saabar. men köp en röten eller smälld saab ta motorn sälj resten i delar typ växellådan får du ju bra betalt för inredningen brukar la vara lite extra i turbon osv.
kolla tex www.lowbudgetrides.com där finns mycket saab+opel.

MVH Daniel

Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till
StreetPerformance
SpecialSvarv

9 108 Inlägg
27 juli 2009
Angående SAAB-motor bolton osv, är inte bara att slänga i precis, lär vara ett jäkla slit med styrsystem osv. Men det låter ju enkelt i alla fall wink Ta en sak i taget, motor kan du greja med när bilen är klar i övrigt tycker jag big_smile

Tycker för övrigt du ska satsa på en clean look med nerlackade 3000-kjolar (som min gamle vita), dom kan gå att hitta billigt, 1000-lapp kanske. sedan att jag är skadad och gillar original bakskärmar är ju en smaksak smile Du fixar med så mycket detaljer att det kan bli ruskigt fränt helhetsbygge utan några hej-kom-och-hjälp-mig-kjolpaket!

Green Street Elite
676 Inlägg
27 juli 2009
Trådstartare
SpikeHead - ah jag får nog fan ta o göra det nångång när man har tråkigt ^^

D_Carlsson - får tacka så hjärtligt för tipset den där sidav ar sjukt bra! smile

milleN - jo det lär ju ta ett tag innan en ny motor trillar ner men det hade varit bra om man redan hade en motor innan det ens börjar närma sig " i skjut " ^^  jo man vill ju ha det cleant men ändå det där XXX-tra big_smile ^^ tack ska du ha smile man får mycket mer sug till att bara fortsätta när man får riktigt hyggliga kommentarer smile

tackar o bugar

MVH

Green Street Elite
676 Inlägg
28 juli 2009
Trådstartare
fan liten update om dagens händelser då ^^ inte mycket men lite iaf ;P

https://www1.garaget.org/gallery/archive/65966/721197_k3l1ii.jpg
testade nya slipmaskinen på mitt konsolen big_smile dryga 4 minuters slipande smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/65966/721200_wldrqq.jpg
halva överdelen o halva vä sidan slipad smile dock för grovt sli ppapper så måste slipas igen smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/65966/721208_bicwxg.jpg
cirka 1 o timmes slipande med3 olika slip storlekar smile först 80 sen 120 sen 240 smile len som en barn rumpa överallt innan grundlacken lades på smile vem fan vill ha en grå mittkonsol?! ( inte jag iaf (A) ska bli matt svart big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/65966/721218_kahxq7.jpg
oj så fin den vart big_smile ska kanske försöka ta fram en bild på mittkonsolen ur den andra omegan som står så får ni se skillnad smile

4 663 Inlägg
28 juli 2009
nice big_smile ser skit fint ut big_smile varför inte blank svart?  matchar det inte övriga inredningen?

SpikeHead
28 juli 2009
Ser bra ut de där du mannen smile
men varför inte göra som alla andra och köra i silver eller i bilens färg tongue

Green Street Elite
676 Inlägg
28 juli 2009
Trådstartare
Saab_Robin - hela inredningen ska ju göras om o " temat " på bilen är röd/mattsvart smile

SpikeHead - just för att alla andra gör det wink man kan inte vara unik om alla gör likadant wink ^^

SpikeHead
28 juli 2009
Haha.. ja de e ju sant smile
kommer hela panelen att bli mattsvart eller bara vissa delar?

Green Street Elite
676 Inlägg
28 juli 2009
Trådstartare
vet inte säkert än ^^ det får bli lite utav en överaskning för mig med ^^ tongue kanske ska köra camo lack wink i rött o svart ;P haha ^^ fyfan va fult det skulle bli tongue

150 Inlägg
29 juli 2009
ser bra ut det här!

SpikeHead
29 juli 2009
haha... ja jo de skulle nog inte va billigt som sagt tongue
Ska du korta av växelspaken något eller ska du ha den orginal?

5 111 Inlägg
29 juli 2009
Gör inte som på en Omega jag såg en gång bara, runda skärmkanter bak tillverkade av bitar från ett gammalt cykelhjul... Vidrigaste jag sett...

Green Street Elite
676 Inlägg
29 juli 2009
Trådstartare
some_people - tackar!  smile

SpikeHead -  hehe ne det skulle det nit inte bli ^^ växelspaken e igentligen kalr, ska bara byta ut knoppen mot något finare smile o lackera ( ? )  smile

Volvo544special65 - haha fyfan! cykelhjul på en bil hmm ne det ska jag nog inte göra ^^ tongue

Green Street Elite
676 Inlägg
29 juli 2009
Trådstartare
drog en sväng till uppsala idag big_smile wink

https://www1.garaget.org/gallery/archive/65966/721890_z653ww.jpg
mums prylar till tryckluften big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/65966/721891_s3f5h4.jpg
1 mini kap big_smile med 10 3" skivor smile sen 1 slip maskin som man använder till typ " gran toppar " big_smile skit smidiga big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/65966/721892_mbtmvf.jpg
köpte mig även 1 pack med slip stift till slipmaskin och en avfuktare till tryckluften smile man vill ju inte att maskinerna sak rosta innefrån big_smile

SpikeHead
29 juli 2009
hehe.. okej smile
varför inte lacka den i rött om du ska ha panelen runtom i mattsvart smile
kan ju bli en liten kul brytning wink

Sök