jo de e lite tråkigt jajjamen det är nog överanvänt lite grann oxå ^^ fan man bankar så hela bilen rör sig tycker man, men ändå släpper det inte. ska försöka få tag på en riktig gas svets så ska jag glödda upp plåten så släpper det nog böseblick kommer det bilder på är jag börjar med det
SpikeHead - jo det sitter så inåtfanskapet! men nu har jag trött nat på att försöka bryta loss det så nu sitte jag med kapen på fälghelvetet! det ska väck NU! ^^ ska ut o ta någar bilder oxå
fälg helvetet satt så jävligt att man fick kassera den
kap e fan bra o ha ^^
se på faan nu ären loss
kanske skulle svetsa på det så här istället:) satan vilken offset ^^ fet fälgkant me ^^ fram med putset så blänker det nog snart
o en 15cm breddning så skulle de bli fett
2 timmar in i leken ! handbromsbeläggen satt så inåt fanskapet att man inte visste hur man skulle göra ^^ men tillslut så ^^ om inte våld löser problemet. använt mer våld!
ser ju inte så pjåkigt ut, men jag ska nog få det att se finare ut OBSERVERA nästan inge rost alls! o de som ser ut som rost e nog bara skit!
nope ingen rost! bara jag som pillade bort lite underredesmassa o smuts för att kika ifall de va nå rost ^^
Haha.. Fy fan vad den värkade sitta :S Jag gillar ditt sätt att resonera på! Går de inte med lite våld, använd mer Haha.. Snacka om fet fälgbana XD Den såg ju ganska fin ut inunder
Vad man KAN göra med en plåtfälg är att skära ur centrumet där det sitter ihop med banan, och vända banan åt andra hållet och svetsa ihop igen. Givetvis med största noggrannhet då och inte dra fem punkter med flusstråd med centrum inknackat på måfå .
Det blir rätt fett det med... Fast kanske inte det stuket du eftersträvar? Men bara så du vet att du inte tänker SÅ fel.
jag fick häller inte loss fäljarna bak på omegan satt som fan till slut släpte jag bultarna och sänkte ner bilen och la av en burnis då släppte båda sidorna bak
Volvo544special65 - haha hade ingen aning att man kunde göra det måste ju bli en ohygglig jäkla obalans ? ^^
Det beror helt på hur noggrann man är. Plåtfälgar är från fabrik egentligen rena skrotet också, kastar flera mm ibland och är ändå inom toleranserna... Men som sagt, noggrann kontrollmätning är A och O... Men det är ingen vetenskap och inget hokus pokus att göra en fälg...
imorgon hämtas opel vectra kjolar som ska modifieras dit på opelskrället jag vet att jag har varit dålig på att uppdatera o så men ibland så finns inte orken tyvär men nu vart man så jävla sugen på att fortsätta nu när lite nytt är på väg OCH för det förnämliga priset 150 riksdaler!
ny har det tagit fart med bygget har kapat i orginal stötfångarn och så har jag delat på nya fronten som var sisådär 7 cm för smal men det e bara roligt me utmaningar så nu måste jag lära mig o plasta
Det är förresten riktigt kul att nån har stake att lägga ned tid och pengar på en Omega och inte bara köra ner den med resonemanget "det är bara en gammal bil". Heder åt dig!
det är ju det att det är en gammal bil som e roligt det ska inte bara vara o åka o hämta saker så det passar! det ska ju modifieras lite så det blir en helt unik bil om man skulle ta en nyare bil där det finns 10tusentls saker o köpa som passar rätt av e ju inte ens kul! för man vet att det finns ju minst 100 bilar till runt om denna glob som har liknande setup..