1590
Sök

Långtids Projekt: opel omega : nu bilen ute!

5 111 Inlägg
4 januari 2010
Fint, har ju suttit och väntat på update länge, är ju en av mina favorittrådar det här.
Gnäller bilprovningen är det ju bara du skaffar en besiktningshuv... En huv till Omega kan inte kosta många pappersbitar med döda farbröder på... I synnerhet inte eftersom en sån huv kan se hur ful och eländig ut som helst. wink

Tror något diskret luftintag hade kunnat sitta bra ihop med bösen, inte ett direkt scoop då alltså, utan mer nåt i stil med det Lotus Omega har, eller Sierra Cosworth eller liknande, ja, du förstår säkert...

Green Street Elite
676 Inlägg
4 januari 2010
Trådstartare
Saab_Robin skrev:
nice big_smile inge kul att ens hund går bort dock sad

tack smile ne aldrig kul o mista en familje medlem. men han skulle bli 15 år nu i februari o de e bra nog mkt för en tax iaf ^^ men han har det mkt bättre nu smile

Green Street Elite
676 Inlägg
4 januari 2010
Trådstartare
Lajning skrev:
Ser schysst ut. Omega A kan bli riktigt fräna med lite småstyling. Tummen upp!

tackar big_smile aah omegorna kan bli jääävligt fina med lite modifikationer ^^

Green Street Elite
676 Inlägg
4 januari 2010
Trådstartare
Volvo544special65 skrev:
Fint, har ju suttit och väntat på update länge, är ju en av mina favorittrådar det här.
Gnäller bilprovningen är det ju bara du skaffar en besiktningshuv... En huv till Omega kan inte kosta många pappersbitar med döda farbröder på... I synnerhet inte eftersom en sån huv kan se hur ful och eländig ut som helst. wink

Tror något diskret luftintag hade kunnat sitta bra ihop med bösen, inte ett direkt scoop då alltså, utan mer nåt i stil med det Lotus Omega har, eller Sierra Cosworth eller liknande, ja, du förstår säkert...

sry för väntan men måste säga att de har varit fruktansvärt skönt o ta lite ledigt från bilen med ^^ så man kan fundera ut mer roliga saker som skulle kunna göras wink

en liten spoiler...
det kommer bli ett disktret luftintag samt en liten specialare med röd PLEXI ;D
mer säger jag inte ;D

MVH

5 111 Inlägg
-Renoverar och bygger-
563 Inlägg
4 januari 2010
Ser riktigt bra ut! Njöt genom alla 23 sidorna big_smile

Undrar dock hur du lackerade dina fälgar? Jag planerar nämligen att göra samma sak!

//mvh,
Yenza

Green Street Elite
676 Inlägg
4 januari 2010
Trådstartare
Volvo544special65 skrev:
Låter skoj! big_smile

det komme bli rå najs ;D rött plexi o rött neon till en svart/röd bil kommer bli naaajs ;D

Green Street Elite
676 Inlägg
4 januari 2010
Trådstartare
Yenza skrev:
Ser riktigt bra ut! Njöt genom alla 23 sidorna big_smile

Undrar dock hur du lackerade dina fälgar? Jag planerar nämligen att göra samma sak!

//mvh,
Yenza

härligt big_smile tackar big_smile

fälgarna va bara ett oseriöst test o se ifall det vart bra ^^ vanlig mattsvart burkfärg bara ^^
efter en noggrann tvätt på utsidan så vart det 3 lager färg gick åt 4 burkar ^^ bara o testa ^^

-Renoverar och bygger-
563 Inlägg
4 januari 2010
ah men det blev ju bra eller ja.. ser bra ut iaf! big_smile
Ska nog göra något liknande iaf... wink
Senast redigerat av Yenza (4 januari 2010)

Green Street Elite
676 Inlägg
4 januari 2010
Trådstartare
Yenza skrev:

hehe testa du ^^ billigaste om lacken jag nånsin vart med om ^^ gick väl totalt på 340spänn med burkarna eller va det va ^^ och skulle dom bli repiga äre bara o bättra på wink ^^

-Renoverar och bygger-
563 Inlägg
4 januari 2010
paradyne skrev:
Yenza skrev:

hehe testa du ^^ billigaste om lacken jag nånsin vart med om ^^ gick väl totalt på 340spänn med burkarna eller va det va ^^ och skulle dom bli repiga äre bara o bättra på wink ^^

haha så sant så xD

driver with style
800 Inlägg
5 januari 2010
paradyne skrev:
Opel16V skrev:
inga dåliga ideer du få för dig här nej tongue baklampona bli nog snyggt men ögonlocken fram vet jag ej om de är en så bra disigne (vassa kanter) kan blir lite gnällig på besiktningen sen för du vill väl inte behöva plocka ned huven varje år eller? tongue hehe...

men annars tummen upp! denna kommer att bli rååååå!

tackar big_smile slopade ideén med spetsiga böse utan tog raka istället ^^
men kan besiktingingen verkligen klaga när dom sitter så tätt intill lyktorna?tongue

okej okej... javisst kan dem göra det om du råka ut för en gnällig besiktningsman/kvinna

jag va visserligen på bilprovningen när jag hade min och frågade om de skulle gå genom å då sa hon som hade besiktat bilen i våras att de skulle gå bra så som du gjorde nu smile

Vissa falla för grupptryck, Jag föll för laddtryck!
www.hugotraffen.se

9 108 Inlägg
5 januari 2010
https://www1.garaget.org/gallery/archive/65966/812142_yx00cy.jpg

Det ser ut att ha samma form som grillen, något formskuret mönster/text bakom den kanske? smile

Ögonlocken ser superbra ut förresten, nästan identiska till hur jag gjorde mina så det är ju ett vinnande koncept eller? smile Besiktningen säger nada, det är ju inget som sticker ut och det är ju lika vassa kanter som av själva huen så vafan roll Besiktade i alla fall min flera gånger med dom på, det jag var orolig för var att ljusbilden skulle ändras men dom sa som sagt ingenting.

Bra jobbat med fronten också! Älskar denna projekttråden, öka på i garaget smile

26 Inlägg
5 januari 2010
Suttit och läst igenom hela projektet nu, noggrant! Och man blir seriöst stört mecksugen!
Jag har själv en volvo 460 som jag inte ens vill titta åt då jag inte vill lägga ner energi på den för den är allmänt ful men du får mig att tänka om wink. Riktigt grymt bygge! Men undrar bara en sak, när du färgade taket med sprayburk - blev det inte väldigt "frasigt" då?:s  menar, taket kanske inte var så jätte styvt men färgen är väl det?
Och en annan sak, snälla inge nät i grillen!!:p får hela bygget att se amatör ut:o annars - suuuper fiiiint!!!

Green Street Elite
676 Inlägg
5 januari 2010
Trådstartare
Opel16V skrev:
paradyne skrev:
Opel16V skrev:
inga dåliga ideer du få för dig här nej tongue baklampona bli nog snyggt men ögonlocken fram vet jag ej om de är en så bra disigne (vassa kanter) kan blir lite gnällig på besiktningen sen för du vill väl inte behöva plocka ned huven varje år eller? tongue hehe...

men annars tummen upp! denna kommer att bli rååååå!

tackar big_smile slopade ideén med spetsiga böse utan tog raka istället ^^
men kan besiktingingen verkligen klaga när dom sitter så tätt intill lyktorna?tongue

okej okej... javisst kan dem göra det om du råka ut för en gnällig besiktningsman/kvinna

jag va visserligen på bilprovningen när jag hade min och frågade om de skulle gå genom å då sa hon som hade besiktat bilen i våras att de skulle gå bra så som du gjorde nu smile

jo de e ju sant det finns vissa rötägg på besiktningen ^^

Green Street Elite
676 Inlägg
5 januari 2010
Trådstartare
MilleN skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/archive/65966/812142_yx00cy.jpg

Det ser ut att ha samma form som grillen, något formskuret mönster/text bakom den kanske? smile

Ögonlocken ser superbra ut förresten, nästan identiska till hur jag gjorde mina så det är ju ett vinnande koncept eller? smile Besiktningen säger nada, det är ju inget som sticker ut och det är ju lika vassa kanter som av själva huen så vafan roll Besiktade i alla fall min flera gånger med dom på, det jag var orolig för var att ljusbilden skulle ändras men dom sa som sagt ingenting.

Bra jobbat med fronten också! Älskar denna projekttråden, öka på i garaget smile

du ser helt rätt ^^ är en mall till baksidan utav grillen big_smile få se vad som händer där men det kommer troligtvis texten " SleveN" där bakom som kommer lysas upp med neonet sen big_smile^^
fick faktiskt inspiration från ditt bygge när det gällde både böseblicken och huven wink tack big_smile

Green Street Elite
676 Inlägg
5 januari 2010
Trådstartare
krejdn skrev:
Suttit och läst igenom hela projektet nu, noggrant! Och man blir seriöst stört mecksugen!
Jag har själv en volvo 460 som jag inte ens vill titta åt då jag inte vill lägga ner energi på den för den är allmänt ful men du får mig att tänka om wink. Riktigt grymt bygge! Men undrar bara en sak, när du färgade taket med sprayburk - blev det inte väldigt "frasigt" då?:s  menar, taket kanske inte var så jätte styvt men färgen är väl det?
Och en annan sak, snälla inge nät i grillen!!:p får hela bygget att se amatör ut:o annars - suuuper fiiiint!!!

"Jag har själv en volvo 460 som jag inte ens vill titta åt då jag inte vill lägga ner energi på den för den är allmänt ful men du får mig att tänka om wink." menar du att min bil e allmänt ful o att jag lägger energi på den ändå wink? haha big_smile nerå ^^ jo taket vart aningen frasigt men var fortfarande mjuk o så ^^ aningen styvare vart den väl men inge märkvärdigt ^^

nope inget nät i grillen big_smile i promise big_smile

tack big_smile

Green Street Elite
676 Inlägg
5 januari 2010
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/archive/65966/831334_91z51y.jpg
millens lotuskittade omega som jag har fått mkt inspiration från smile
Millen big_smile

som ni ser där på huven dom triangulära hålen.. jag ska göra något liknande fast utan nät o köra plexi istället o neon smile

helt klart den hetaste omegan jag nånsin sett!
Senast redigerat av paradyne (5 januari 2010)

9 108 Inlägg
5 januari 2010
Usch vad små fälgarna ser ut på den bilden wink Tack så mycket Andreas, det är kul att fler bygger på Omegor smile

Nu ska jag ge dig en annan fipplig idé att fundera över, man kan ha plexiglas bakom grillen istället och fräsa ur ordet SleveN, sedan sätter du en eller kanske två dioder på sidorna. Dioderna lyser bara upp det som är urfräst så ser det ut som neontext istället smile Tror det blir svårt att få jämnt ljus ut genom hålet med plåt. Hemligheten med bilden du la in där är låång slutartid i kameran roll

Så här blir det, används ofta till datorchassin: http://img119.imageshack.us/i/p1010017ii5.jpg/

Funderade själv på att göra en Opel-logga på det sättet i bakluckan men det blev aldrig av.

Sök