Långtids Projekt: opel omega : nu bilen ute!

Supra-Alex
26 maj 2009 · 449 Inlägg

Väntar på update..... wink

paradyne Green Street Elite
27 maj 2009 · 676 Inlägg

Evo_Alex - Hallå vännen! big_smile
det har blivit dåligt med update jag vet hmm men diodremsans lödning påbörjades inte fören igår hmm
så idag eller imorgon då får jag hem den igen å då blir det fart igen smile

MVH P

Hiroschi
9 juni 2009 · 53 Inlägg

Verkar vara helt dött här nu.. Riktigt najjs med diodslingan och lite andra idéer smile
jobba på nu och uppdatera nå,för jag tror jag inte är den enda som är inne och väntar på updates någon gång om dagen ^^
Kommer att bli en fin bil..smile

Opel Tigra (1996)
TERTIO
9 juni 2009 · 34 Inlägg

trevligt projekt! nice med dioderna!

//Tertio//
matheus
21 juni 2009 · 181 Inlägg

slöa inte nu muppunge!!
går att göra allt möjligt fast man itne har pengar!! lovar tongue

plastae itne svårt alls.. gå in på pains projekttråd så ser du hur man gör.. fast du får typ gå fram 700 sidor tongue men därfinns bilder på hur man gör..så har ja lärt mig..

ska ja komma upp å hjälpa dig gossen min ? tongue

Volvo 945 T5 "MyToy" (1991)
CalibraDanne
21 juni 2009 ·

Tjena! Kolla in min calibra. Säg till om du behöver hjälp med nåt. Bor också i norrtälje

MilleN
21 juni 2009 · 9 108 Inlägg

Bakluckan ser ut att bli riktigt bra!

Lotusvinge är det som är snyggast på en Omega, går aldrig att komma ifrån wink
Rätt svåra att komma över numera verkar det som. Kika Ebay.

https://www1.garaget.org/archive/1/736/93179/93179-935261.jpg

paradyne Green Street Elite
21 juni 2009 · 676 Inlägg

matheus - det har tagit tvär stopp i viljan o orken hmm men har varit ute o pillat lite med instrument brädan, försöker få den tillbaka på plats smile dock lite svårt när minnet är som en skrutten alzeimers(stavning) snubbe... så man kommer knappt ihåg vart all el ska ta vägen big_smile klart du ska ta o komma upp från norrköping o mecka med mig big_smile mycket roligare med sällskap än o slöa där själv med några bira som vänner sad

CalibraDanne -  ska kika så fort jag skrivit klart big_smile

MilleN - jo Lotus kittet överlag är ju totalt läckrast! ska kika lite där big_smile




BTW! fick tips om en rå nice sida till styling dock tysk sida men om de e någon som förstår eller hittar en översätt knapp så här finnes nog bra grejjer för er big_smile   

http://www.duw.de/shop/index.aspx


återigen ledsen över att det vart så att man tappade suget sad ska återgäldas big_smile  btw har köpt in cromade k3 ( fördetta M3 ) speglar till rackarn med big_smile så nu väntas bara lite cashier så ska man beställa hem adapterplatta till dom oxå big_smile sen blire fett me grejer nu när man har tagit studenten och har blivit " vuxen" om man nu vågar påstå det utan att skämmas för mycket big_smile (A)

dock arbetslös men så fort stålarna ramlar in så blire mycket nytt o fräscht big_smile


MVH Paradyne aka Sleven

Evil_90 +Uppfinnare+
21 juni 2009 · 643 Inlägg

vad var de röda verktygen för?? big_smile

ommanstruntariatthamellanrummellan
ordensåspararmannågonsekundnärmanskriversinsignatur
Olssonz
21 juni 2009 · 815 Inlägg

Denna sidan kan du använda dig av för att översätta hemsidor och text, snabbt och enkelt:

http://se.babelfish.yahoo.com/

Jag vill göra en ny gissning på dom röda verktygen, kan det vara skrapverktyg av komposit?

Senast redigerat av Olssonz (21 juni 2009)

paradyne Green Street Elite
21 juni 2009 · 676 Inlägg

Evil_90 - verktygen används för att " slå/knacka " bort dörrlister och sådant så att inte lacken ska skadas smile används oxå till att hjälpa till att få bort dörr sidor som sitter med " pop clips " big_smile
bara att knacka in verktyget o sen bända lite så är problemet löst big_smile

paradyne Green Street Elite
21 juni 2009 · 676 Inlägg

Olssonz - thanx m8 big_smile

paradyne Green Street Elite
25 juni 2009 · 676 Inlägg

CalibraDanne va över en sväng idag o vi kikade på vad han skulle hjälpa mig med smile det blir nya skärmkanter i bak, båda sidor. vad tycker ni om rundade skärmkanter? eller ska jag bara skaffa ekonomiplåt o köra original? smile

på sparklådan finns det ett rosthål oxå som ska fixas...
och under batteriet där det va fruktansvärt dålig plåt smile

vad tycker ni om priset 2lök smile de är det väl värt smile?

MVH Paradyne aka Sleven

paradyne Green Street Elite
26 juni 2009 · 676 Inlägg

vart en tidig födelsedags present nu i år.. fick 1 kompressor, 1 domkraft, 2 pallbockar, 1 mutterslags maskin med tillbehör, sjysta tillbehören till kompressorn som lackspruta, bodyspruta och en del annat smile SOFT big_smile

Chaise Tysken
27 juni 2009 · 11 Inlägg

men gubben lilla, har du supit bort luren eller tongue. nu får du uppdatera med lite bilder, har ju ingen chans att se din bil i skolan längre nu när vi har slutat för gott cool

paradyne Green Street Elite
28 juni 2009 · 676 Inlägg

Chaise - tjenare tysk jäkel big_smile hur äre med dig ^^ fabn jag väntar på cashen nu när man har jobbat så ska jag beställa lite stuff! big_smile sen letar jag fast jobb med så man har en kontinuerlig inkomst då kommer det hända mer saker smile

det som har hänt som jag inte har tagit bilder på är inte mycket, men jag har fått in taket, dock utan främre diodslingan så nu åker man på backjobb med att få tag på ett nytt tak och göra om hela diodpaketet på den då detta tak vart lite för dåligt :7

MVH Paradyne aka Sleven

Chaise Tysken
30 juni 2009 · 11 Inlägg

klart att det är bra med mig big_smile
jasså, vad ska du beställa för fint då? det med stålarna kan jag också förstå, nu är det ganska dammigt i plånboken här med xD

haha, försöker du fortfarande lösa det med dioderna, du borde vart klar för länge sen om det inte hade gått av. tongue

paradyne Green Street Elite
30 juni 2009 · 676 Inlägg

Chaise - jag sket i främre diodremsan då snubben som skulle fixa den, ja man kan säga att man är inne på 5e veckan o han har inte ens börjar -.- så man tröttnade o limade fast tyget o satte in taket i bilen, vart fruktansvärt bra iaf, dock måste taket göras om vid ett senare tillfälle... tråkigt men sant...

det jag ska beställa är adapterplattor till crome (stavning?) speglarna, möjligtvis en supra vinge, spackel, färg  ja listan kan göras lång. bara det att cashen saknas o man har semester på långsikt ( utan jobb )

paradyne Green Street Elite
3 juli 2009 · 676 Inlägg

nu är spegel adapterplattor beställda samt elektrisk baklucke öppnare smile så när grejerna kommer så tar jag kort o låter er se hur de ser ut wink

Chaise Tysken
4 juli 2009 · 11 Inlägg

fan vad spänande, när ska du få de då? wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang