Andreas79 skrev:
Jag var på Elgiganten i fredags innan träffen, och pratade lite allmänt om träffen med dem där [...]
Vem är 'de'? Elgiganten? Boende? Kunder? Kvittar, men det är intressanat att veta speciellt om man som jag samtalar med diverse folk och det förekommer olika information.
Andreas79 skrev:
Sen var jag på en mack i Ystad [...]
Inte helt oväntat men ändå konstigt om det inte går ut och säger det rakt ut (t.ex. till er två som pratade med dem sist). Dessutom inte den bilden av det hela jag fått av dem när jag ringt och snackat med dem.

Andreas79 skrev:
En sak till: Jag upptäckte att det stod tilläggsskyltar under "P-skylten" [...]
Har ingen betydelse om träffarna är godkända av ägarna till marken, vilket det
varit för det väl inte någon som frågat markägarna på sista tiden. Sist jag pratade med bägge affärernas föreståndare så var det iallafall godkänt. (Ägarna till marken är f.ö. ett dansk företag.) Antingen är detta ändrat eller så har nån kört en 'fuling', vilket händer. Kanske inget att spekulera i, men ElGiganten fick mitt nummer vill jag minnas så...
- - -
Vidare; Att polisen inte dykt upp än, kan ha med att;
a) de inte känner till flytten, vilket dock skulle förvåna mig...
b) de faktiskt är 'hederliga' på det sättet att '
you scratch my back, we'll scratch yours...' fungerar...
c) Ingen som klagar på VÄ = ingen inringd polis som
måste dyka upp...
d)
EViL PLANS™, som tar ett par helger att planera in...
Oavsett vilket av ovanstående, så kommer de nog att dyka upp och jag hoppas de gör de så att vi får tillfälle att
fråga vad de anser. Man kan ju nämna lite försiktigt att passar det inte, vill inte de hjälpa till, så finns det ingen skylt på ElGiganten som säger att det är förbjudet att köra runt, runt, runt på deras parkeringen. Oavsett parkeringsförbud.

Ang. färg i vändplatsen så är det inte omöjligt att ordna. Bara det går att vända (se den blå cirklen i min ofantligt skalenliga bild, som illustrerar detta) så kan det även kallas 'utsiktsplats med parkering'.
(Mycket text, sorry. J_vla skitdag på jobbet, skönt att tänka på annat och skriva av sig...)