1962
Sök

EFTERSNACK: SÄSONGSAVSLUT YSTAträffen 18 September KLOCKAN 19:00 !!

Bilvårdstekniker & Fotograf
4 418 Inlägg
25 juli 2009
Trådstartare
JDMCRAZE skrev:
1. Ja men jag har inte påstått jag har en räcer direkt wink finns ett fåtal fina ska jag säga,din impreza inräknad,elias S14A + en del till men dem vet jag inte namn på ^^
kommer ändå dit för och träffa alla som e där..

Sant .. men att sitta o klaga på andra det kan du ...
Min är "pretty" original ... men men ... Som sagt, vi är där för att umgås och fina bilar är en bonus!

JDMCRAZE skrev:
2. Du,för förra gången så körde jag FÖRST av alla med just det, saaben wink mot en S80 T6 och loosade, men lik förbannat körde jag då, va 2-3 helger sen minns inte exakt men kört har jag wink !! Du kan ju fråga Danne med den gråa Type R'n han som var starter då wink kan tillägga det e mer än jag som tycker så här, men dem e väl för fega för och säga det? jag säger det iaf.. det e ju kul när folk kör wink

Grattis att du har kört en repa. Jag har tappat räkningen på mina...
Klart det är skoj när folk kör, men min erfarenhet säger att det brukar lossa efter ett tag .. som igår var där cossie, nissan silvia, nissan 200, EVO,  supra, 2 Skyline R32 GTR, Musse med över 400hk wink, små snabba civicar, flertalet saabar och ett par original bilar... bland annat som körde!

Jag är skit nöjd, klart att man alltid vill ha mer ... men att gnälla är fel, för det är en bra lineup vi har!

JDMCRAZE skrev:
3. Ja visste att jag skulle få skit för detta, men ändå,.. bara sa som det va, tycker Ystad e bra.. men d finns bättre wink
4. Nej vår raka duger men ur säkerhetspunkt är den inte så bra, det kan du inte säga emot?

Jo, det hjälper inte att skapa ett nytt "nick" och tro att folk inte ska känna igen ditt gnäll .. Gnäller du inte på folket så är det vädret, så är det bilarna, så är det rakan...

Är det så dåligt så kom inte då(o sluta gnäll)...
Jag diggar Ystad stenhårt, trevligt folk, härlig blandning av bilar och trevliga Poliser !! coolbig_smile haha

Detta är vad jag tycker! Åter till handlingarna...

Ser framemot bilder från igår, är ju många med kameror nu för tiden big_smile big_smile big_smile

4 418 Inlägg
25 juli 2009
Trådstartare
Arkaj skrev:
Folkmässigt så är ju ystadträffen mindre än t.ex. lödde och helsingborg. Men helt ärligt så tycker jag kvalitén _över lag_ är riktigt riktigt bra. Fina bilar som kör.
Kommer fler fredagar, iaf till efterträffen.

Kan du inte komma en gång iaf när det är ljust så man får fota bilen big_smile wink
Så sjukt vacker!!

Äppelodlare
305 Inlägg
25 juli 2009
Jill skrev:
Ser framemot bilder från igår, är ju många med kameror nu för tiden big_smile big_smile big_smile

Glömde minneskort så inget från mig för denna gången mer än de 3 längre upp tongue
Fota inte du något? Dina bilder hör ju till de bästa från träffarna wink
Senast redigerat av Haakanzon (25 juli 2009)

2 077 Inlägg
25 juli 2009
Jill skrev:
JDMCRAZE skrev:
1. Ja men jag har inte påstått jag har en räcer direkt wink finns ett fåtal fina ska jag säga,din impreza inräknad,elias S14A + en del till men dem vet jag inte namn på ^^
kommer ändå dit för och träffa alla som e där..

Sant .. men att sitta o klaga på andra det kan du ...
Min är "pretty" original ... men men ... Som sagt, vi är där för att umgås och fina bilar är en bonus!

JDMCRAZE skrev:
2. Du,för förra gången så körde jag FÖRST av alla med just det, saaben wink mot en S80 T6 och loosade, men lik förbannat körde jag då, va 2-3 helger sen minns inte exakt men kört har jag wink !! Du kan ju fråga Danne med den gråa Type R'n han som var starter då wink kan tillägga det e mer än jag som tycker så här, men dem e väl för fega för och säga det? jag säger det iaf.. det e ju kul när folk kör wink

Grattis att du har kört en repa. Jag har tappat räkningen på mina...
Klart det är skoj när folk kör, men min erfarenhet säger att det brukar lossa efter ett tag .. som igår var där cossie, nissan silvia, nissan 200, EVO,  supra, 2 Skyline R32 GTR, Musse med över 400hk wink, små snabba civicar, flertalet saabar och ett par original bilar... bland annat som körde!

Jag är skit nöjd, klart att man alltid vill ha mer ... men att gnälla är fel, för det är en bra lineup vi har!

JDMCRAZE skrev:
3. Ja visste att jag skulle få skit för detta, men ändå,.. bara sa som det va, tycker Ystad e bra.. men d finns bättre wink
4. Nej vår raka duger men ur säkerhetspunkt är den inte så bra, det kan du inte säga emot?

Jo, det hjälper inte att skapa ett nytt "nick" och tro att folk inte ska känna igen ditt gnäll .. Gnäller du inte på folket så är det vädret, så är det bilarna, så är det rakan...

Är det så dåligt så kom inte då(o sluta gnäll)...
Jag diggar Ystad stenhårt, trevligt folk, härlig blandning av bilar och trevliga Poliser !! coolbig_smile haha

Detta är vad jag tycker! Åter till handlingarna...

1. Jag är också där för och umgås, har inget emot bilarna som är där..tyckte bara markaryd var bättre... lite kritik måste du kunna tåla?

2. Sen är ju inte ens Saaben byggd för race, så därför.. tycker inte ens den är värdig på träffarna egentligen när man ser dem andra.. men e ju där för folket..
Ska man köra race ska man ha bil för det.. haha och då är inte ens saaben i närheten ^^

3. Har inget emot bilarna som jag sa, men alla tog detta som jag hatade Ystad vilket inte e sant..

Men som du säger, du kan ju gissa varför jag inte kom på 1 månad innan?
Jag kände också att den va helt jävla missplacerad där, innan jag inte var där så ofta så var jag ALLTID där..

Gnäller annars inte.. detta är första gången jag tycker vad det är..
Och nej jag gjorde inte ett nytt nick för o gnälla utan för ville ha en nystart på garaget då det är så sjukt mycket bullshit på denna sidan.. 
Men jag älskar garaget, bästa bilsidan oavsett smile

Wheel hoe and proud of it.
Rays/Work/SSR/HRE/BBS/Enkei - Stay legit and don't buy shit!

4 418 Inlägg
25 juli 2009
Trådstartare
Haakanzon skrev:
Jill skrev:

Glömde minneskort så inget från mig för denna gången mer än de 3 längre upp tongue
Fota inte du något? De hör ju till de bästa från träffarna wink

Synd .. hade du sagt till hade du fått låna mitt! smile

Äppelodlare
305 Inlägg
25 juli 2009
JDMCRAZE skrev:
Ystad kan slänga sig i väggen,vill ni se feta bilar och rediga race så e markaryd the place to be

JDMCRAZE skrev:
men alla tog detta som jag hatade Ystad vilket inte e sant..

Undrar varför man tar det som ett hat mot ystad tongue

4 418 Inlägg
25 juli 2009
Trådstartare
JDMCRAZE skrev:
1. Jag är också där för och umgås, har inget emot bilarna som är där..tyckte bara markaryd var bättre... lite kritik måste du kunna tåla?

2. Sen är ju inte ens Saaben byggd för race, så därför.. tycker inte ens den är värdig på träffarna egentligen när man ser dem andra.. men e ju där för folket..
Ska man köra race ska man ha bil för det.. haha och då är inte ens saaben i närheten ^^

3. Har inget emot bilarna som jag sa, men alla tog detta som jag hatade Ystad vilket inte e sant..

Men som du säger, du kan ju gissa varför jag inte kom på 1 månad innan?
Jag kände också att den va helt jävla missplacerad där, innan jag inte var där så ofta så var jag ALLTID där..

Gnäller annars inte.. detta är första gången jag tycker vad det är..
Och nej jag gjorde inte ett nytt nick för o gnälla utan för ville ha en nystart på garaget då det är så sjukt mycket bullshit på denna sidan.. 
Men jag älskar garaget, bästa bilsidan oavsett smile

Konstruktiv kritik är alltid välkommet, men ditt gnäll kan du bespara oss och åka till markaryd istället!

Äppelodlare
305 Inlägg
25 juli 2009
Jill skrev:
Haakanzon skrev:
Jill skrev:

Har du Memorystick Pro Duo då tongue ?

4 418 Inlägg
25 juli 2009
Trådstartare
Haakanzon skrev:
JDMCRAZE skrev:
Ystad kan slänga sig i väggen,vill ni se feta bilar och rediga race så e markaryd the place to be

JDMCRAZE skrev:
men alla tog detta som jag hatade Ystad vilket inte e sant..

Undrar varför man tar det som ett hat mot ystad tongue

Samma inställning som han hade innan när han hette Terazzi....

2 077 Inlägg
25 juli 2009
Konstruktiv kritik va ju det till racen..
DÅ man kan råka köra mot mötande trafik ^^
Det jag menade..

Edit: Men som du säger, är man inte välkommen så kommer man ju inte dyka upp tongue
Senast redigerat av JDMCRAZE (25 juli 2009)

Wheel hoe and proud of it.
Rays/Work/SSR/HRE/BBS/Enkei - Stay legit and don't buy shit!

4 418 Inlägg
25 juli 2009
Trådstartare
Haakanzon skrev:
Jill skrev:
Haakanzon skrev:

Ajdå, nä de hade jag ju inte tongue
Har såna fyrkantiga CompactFlash smile

45 Inlägg
25 juli 2009
Jahapp skrindan ihopa! ser fram emot nästa fredag då man tänkte titta förbi!

Mvh Johan

Ps:(vissa kanske ska lugna sig om sina uttalanden)

4 418 Inlägg
25 juli 2009
Trådstartare
H_effe skrev:
Jahapp skrindan ihopa! ser fram emot nästa fredag då man tänkte titta förbi!

Mvh Johan

Ps:(vissa kanske ska lugna sig om sina uttalanden)

Låter fint det !! big_smile

45 Inlägg
25 juli 2009
JDMCRAZE skrev:

Men om det nu inte är en bil att köra race med, varför gör andra det då?
en volvo 850 är väl inte heller byggd för att köra race med men folk gör det ändå... för att ha kul! kvittar väl om du har en vråltrimmad häst och vagn eller en slö volvo 360 gls.
man gör det för skojs skull.

Fotograf
114 Inlägg
25 juli 2009
Inga bilder från dig Jill? Nästan lite besviken, kunde inte komma igår eftersom jag numera jobbar på ett bageri, med andra ord, jag går upp när ni andra går och lägger er tongue

4 418 Inlägg
25 juli 2009
Trådstartare
Henkezd skrev:
Inga bilder från dig Jill? Nästan lite besviken, kunde inte komma igår eftersom jag numera jobbar på ett bageri, med andra ord, jag går upp när ni andra går och lägger er tongue

Näe, jag vet inte .. men har fått en lite dipp i fotograferandet, försöker att hitta motivationen ...

Jag har två bilder från Peter iaf, tog bilderna i mörkret m blixtar när alla stod på "rakan" big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/64278/717550_khkjik.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/64278/717553_5pdxgn.jpg

207 Inlägg
25 juli 2009
Arkaj skrev:
Du kan ju inte bara ha en bil som är all show and no go tongue
Du har ju tillräckligt med pulver för att köra smile

Haha, nä det har du jäkligt rätt i..
Men jag använder min bil, tro mig wink Men jag föredrar att leka på bredden än att köra rakt fram..
Men tro mig att jag e sugen på att köra när jag står där men saken är den att jag har lite små problem med mappningen och bilen är därför fruktansvärt laggig.. Jag har 90-120hk upp till 4000rpm o sen vid 4500 så har laddet äntligen vaknat o den börjar hända saker.. Sen samma sak igen när man lägger i tvåan men sen rullar det på smile Allt jag tappar i början på den här korta sträckan innan min bil fattat att den är i ett race tongue hinner jag aldrig ta ifatt.. Oavsett om jag möter en supra på 600hk eller min brukis på 116 smile haha...
Men mycket ligger i starten, måste slira med kopplingen genom hela 1:an för att den inte ska dö för mig..

Hamster
817 Inlägg
25 juli 2009
Haakanzon skrev:
Jill skrev:
Haakanzon skrev:

Påminn mig till nästa fredag. Har för mig jag har liggandes här hemma som du kan få (ja få, gratis tongue)
Senast redigerat av Keller (25 juli 2009)

Industridesigner
324 Inlägg
89 Inlägg
25 juli 2009
turbo_jewhan skrev:
JDMCRAZE skrev:

Men om det nu inte är en bil att köra race med, varför gör andra det då?
en volvo 850 är väl inte heller byggd för att köra race med men folk gör det ändå... för att ha kul! kvittar väl om du har en vråltrimmad häst och vagn eller en slö volvo 360 gls.
man gör det för skojs skull.

GOOD POINT...

Sök