1770
Sök

EFTERSNACK: SÄSONGSAVSLUT YSTAträffen 18 September KLOCKAN 19:00 !!

239 Inlägg
25 juli 2009
Whacker skrev:
Arkaj skrev:
Du kan ju inte bara ha en bil som är all show and no go tongue
Du har ju tillräckligt med pulver för att köra smile

Haha, nä det har du jäkligt rätt i..
Men jag använder min bil, tro mig wink Men jag föredrar att leka på bredden än att köra rakt fram..
Men tro mig att jag e sugen på att köra när jag står där men saken är den att jag har lite små problem med mappningen och bilen är därför fruktansvärt laggig.. Jag har 90-120hk upp till 4000rpm o sen vid 4500 så har laddet äntligen vaknat o den börjar hända saker.. Sen samma sak igen när man lägger i tvåan men sen rullar det på smile Allt jag tappar i början på den här korta sträckan innan min bil fattat att den är i ett race tongue hinner jag aldrig ta ifatt.. Oavsett om jag möter en supra på 600hk eller min brukis på 116 smile haha...
Men mycket ligger i starten, måste slira med kopplingen genom hela 1:an för att den inte ska dö för mig..

Såg på din specc att du har 0.86 i A/R på ditt avgashus. Det är jävligt stor för en 2-liters tycker jag..
På med ett 0.68 eller liknande och en ny mapp så sänker du nog laddet lätt 1000 varv.
T.om. Jag har 0.68 på mitt avgashus och då har jag ändå 1 liter större motorvolym än dig.

Problemet jag har med det avgashuset är att jag har lite problem med avgastemp vid segdragningar på dom högsta växlarna. Så jag behöver nog upp ett snäpp, vilket är lite synd för jag gillar när laddet kommer tidigt. Jag har _fullt_ ladd runt 3500 varv.

207 Inlägg
25 juli 2009
Arkaj skrev:
Såg på din specc att du har 0.86 i A/R på ditt avgashus. Det är jävligt stor för en 2-liters tycker jag..
På med ett 0.68 eller liknande och en ny mapp så sänker du nog laddet lätt 1000 varv.
T.om. Jag har 0.68 på mitt avgashus och då har jag ändå 1 liter större motorvolym än dig.

Problemet jag har med det avgashuset är att jag har lite problem med avgastemp vid segdragningar på dom högsta växlarna. Så jag behöver nog upp ett snäpp, vilket är lite synd för jag gillar när laddet kommer tidigt. Jag har _fullt_ ladd runt 3500 varv.

Jo jag stod o valde länge mellan de två olika avgashusen.. Men .64 kör slut vid runt 380hk o jag ville ha möjligheten att passera 400hk gränsen o närma mig 450.. Men har problem med mina spridare och de går inte att justera mer just nu men ska fixa det.. Så bilen går äckligt fett.. AFR 12 vid låglaster och AFR 10,5 när laddet kommer.. Så där är betydligt mer att hämta om man bar afår ordning på det..
Jag har liksom fullt ladd vid 4500 o det är inte riktigt rätt.. Även om det är a/r .86 så är ju inte turbon så gigantisk...

Ja d e sant.. Inte bra när de pumpar varmluft.. Var landar du då om du byter upp dig?
Men måste ju ändå vara sjukt nice o köra 600hk o fullt ladd vid 3500 smile
Men så har du ju som sagt 2 cylindrar till som hjälper till att få snurr på eländet wink
Senast redigerat av Whacker (25 juli 2009)

Bilvårdstekniker & Fotograf
4 418 Inlägg
25 juli 2009
Trådstartare
Lassing skrev:
http://www.garaget.org/mypage/gallery.php?user=Lassing&cat=87806

Hoppas att det blev rätt nu tongue

Riktigt nice!! big_smile

Gilla dessa, dom förmedlar mycket känsla o stämning smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/68177/717589_h6yrr6.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/68177/717598_336b5d.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/68177/717613_xydl7o.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/68177/717617_g7o9ph.jpg

239 Inlägg
25 juli 2009
Jill skrev:
Arkaj skrev:
Folkmässigt så är ju ystadträffen mindre än t.ex. lödde och helsingborg. Men helt ärligt så tycker jag kvalitén _över lag_ är riktigt riktigt bra. Fina bilar som kör.
Kommer fler fredagar, iaf till efterträffen.

Kan du inte komma en gång iaf när det är ljust så man får fota bilen big_smile wink
Så sjukt vacker!!

Lacken på min kärra är riktigt skabbig, men av nån konstig anledning så ser man aldrig det på nån bild tongue
Till nästa säsong blir det ny front, nya kjolar och hel lack. (samma färg dock då jag gillar den)

Men vill du fota så ska det nog gå att ordna.. smile

4 418 Inlägg
25 juli 2009
Trådstartare
Arkaj skrev:
Jill skrev:
Arkaj skrev:
Folkmässigt så är ju ystadträffen mindre än t.ex. lödde och helsingborg. Men helt ärligt så tycker jag kvalitén _över lag_ är riktigt riktigt bra. Fina bilar som kör.

Kan du inte komma en gång iaf när det är ljust så man får fota bilen big_smile wink
Så sjukt vacker!!

Lacken på min kärra är riktigt skabbig, men av nån konstig anledning så ser man aldrig det på nån bild tongue
Till nästa säsong blir det ny front, nya kjolar och hel lack. (samma färg dock då jag gillar den)

Perfekt !! Bara säg var & när så...
Kör man tillräckligt for så synd inte skicket på lacken wink

Hamster
817 Inlägg
25 juli 2009
Lassing skrev:

Fina bilder! Många bilder på mitt framhjul smile

36 Inlägg
25 juli 2009
Arkaj skrev:
Jill skrev:
Arkaj skrev:

Så sjukt vacker!!

då ska du se min lack, den é nog värre.... jag får ta mig tid på fredag o köra till ystad, var alldeles för längesen jag va där

Mopack Production Crew
39 Inlägg
25 juli 2009
Jill skrev:
Mrc30 skrev:
är inte polisen på besök där längre ?

Näe, inte på samma sätt. Igår var först gången dom titta in, men åkte lika fort som de kom. Dök förbi 3ggr väldigt snabbt... Så det är kanon bra !! big_smile

Precis innan/när regnet kom och alla stack, gick ett par civilare och rabblade bilplåtar i en mikrofon!!!

/Nema

Jag kör inte fort, jag flyger lågt!

3 968 Inlägg
25 juli 2009
Då denna tråden rör YSTAD-träffen uppskattas det om endast detta diskuteras och
inte vilken träff som är bäst o.s.v... man väljer själv vart man vill åka dessutom.

Inget vidare kul med mer skitsnack i tråden, och det tror jag fler håller med mig om.

Annars kommer jag be moderatorn att rensa onödiga inlägg som rör annat.

Tack! smile
Senast redigerat av Andreas79 (25 juli 2009)

1 517 Inlägg
25 juli 2009
Lassing skrev:

Snygga bilder! wink)

▂ ▃ ▅ ▆ ▇ ▉ 100%

1 517 Inlägg
25 juli 2009
Andreas79 skrev:
inte vilken träff som är bäst o.s.v... man väljer själv vart man vill åka dessutom.

Inget vidare kul med mer skitsnack i tråden, och det tror jag fler håller med mig om.

Tack! smile

Håller med dej hehe, vi är där för träffas o snacka skit & kolla in bilar wink

▂ ▃ ▅ ▆ ▇ ▉ 100%

45 Inlägg
26 juli 2009
Andreas79 skrev:

Tack! smile

tycker det är ganska mycket skitsnack från dig också.

Fotograf
114 Inlägg
26 juli 2009
turbo_jewhan skrev:
Andreas79 skrev:

Tack! smile

Och från dig.

45 Inlägg
26 juli 2009
Henkezd skrev:
turbo_jewhan skrev:
Andreas79 skrev:

Tack! smile

Och från dig.

absolut grappen!

2 077 Inlägg
26 juli 2009
turbo_jewhan skrev:
JDMCRAZE skrev:
2. Sen är ju inte ens Saaben byggd för race, så därför.. tycker inte ens den är värdig på träffarna egentligen när man ser dem andra.. men e ju där för folket..
Ska man köra race ska man ha bil för det.. haha och då är inte ens saaben i närheten ^^

Men om det nu inte är en bil att köra race med, varför gör andra det då?
en volvo 850 är väl inte heller byggd för att köra race med men folk gör det ändå... för att ha kul! kvittar väl om du har en vråltrimmad häst och vagn eller en slö volvo 360 gls.
man gör det för skojs skull.

Jag tycker inte att den saaben jag kör e det..
Ja folk får köra med vad fan dem vill..
Tycker lik förbannat inte saaben passar som race bil ^^

Det är ju en personlig åsikt med så tongue vad man själv tycker är värt och köra med?
Ja klart det e kul.. upp till var och en vad dem kör med..

Wheel hoe and proud of it.
Rays/Work/SSR/HRE/BBS/Enkei - Stay legit and don't buy shit!

13 Inlägg
26 juli 2009
Nematod skrev:
Jill skrev:
Mrc30 skrev:
är inte polisen på besök där längre ?

Näe, inte på samma sätt. Igår var först gången dom titta in, men åkte lika fort som de kom. Dök förbi 3ggr väldigt snabbt... Så det är kanon bra !! big_smile

Precis innan/när regnet kom och alla stack, gick ett par civilare och rabblade bilplåtar i en mikrofon!!!

/Nema

va det civilare? såg också det, men frågan är va dom kan göra?

Ted Hansson
Mazda Rx7 -94
Skåne/Ystad

4 418 Inlägg
26 juli 2009
Trådstartare
micro_ted skrev:
Nematod skrev:
Jill skrev:

/Nema

va det civilare? såg också det, men frågan är va dom kan göra?

har svårt att tro att man skickar ut civilare då det var trafipaxer på plats ..

räcermicra
41 Inlägg
26 juli 2009
JDMCRAZE skrev:
Jag tycker inte att den saaben jag kör e det..
Ja folk får köra med vad fan dem vill..
Tycker lik förbannat inte saaben passar som race bil ^^

Det är ju en personlig åsikt med så tongue vad man själv tycker är värt och köra med?
Ja klart det e kul.. upp till var och en vad dem kör med..

skit i om bilen är byggd för race eller inte?
där är ingen bil som är mer eller mindre värd att vara på en träff/racea.. man är där för att man har ett intresse och då är det skit samma vilken bil man har.

det måste inte vara VM för att man ska ha roligt, har man så höga förväntningar får man väl åka till EDPS o liknande.

åter till i fredags.. riktigt nice var det big_smile synd att folk är så känsliga för regn, det slutade ju efter nån minut smile fast i och för sig mötte vi polisen när vi stack, typ sist av alla..

212 Inlägg
26 juli 2009
JDMCRAZE skrev:
Gnäller annars inte.. detta är första gången jag tycker vad det är..
Och nej jag gjorde inte ett nytt nick för o gnälla utan för ville ha en nystart på garaget då det är så sjukt mycket bullshit på denna sidan.. 
Men jag älskar garaget, bästa bilsidan oavsett smile

haha allvarligt alltså?! håller på att avlida av skratt snart! vad jag har hört dig säga om mig till hur många som helst här på garaget kanske vi inte ska ta upp i så fall?! du är ju riktigt snabb på att snacka skit om folk som du inte ens vet något om själv! alltså shit att du orkar! håll dig därifrån istället så slipper du gnälla om det i alla fall! så kan vi som uppskattar träffen få njuta av den!

NO PAIN NO GAIN!
Kan man gasa för mycket?

3 968 Inlägg
26 juli 2009
Bilder från i fredags 24/7 2009 finns i följande tråd; (kommentera där)
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 7#p1793947

Sök