3243
Sök

Varför hatar alla polisen så mycket!?

178 Inlägg
23 april 2009
det finns dem poliser som är otrevliga med... sen finns dem som är schyssta.. dem gillar vi..men inte dem som är otrevliga

http://www.garaget.org/PeTTa
ALLT UNDER 19" ÄR VINTERDÄCK

158 Inlägg
23 april 2009
hatar poliser, har träffat vissa som är trevliga men fan dom flesta vill bara jävlas med en, bara för dom har lagen på sin sida, har slutat räkna hur många gånger jag blivit stannat, dom följer efter en vart man än kört. dom gör allt för att få stopp på race men RIKTIGA brott gör dom fan inget.

min polares supra blev snodd, hans grannar såg en konstig bil köra runt så dom tog reg nummret.
gav det till polisen, dom kollade aldrig upp det. 1 år senare så hittade han sin supra omreggad
och samma person ägde den bilen som körde runt utanflr hans lägenhet.
så hade polisen gjort sitt jobb hade han haft sin bil veckan efter och inte 1 år senare, så poliser gillas inte!

Meister
6 763 Inlägg
23 april 2009
Ajfa skrev:
hatar poliser, har träffat vissa som är trevliga men fan dom flesta vill bara jävlas med en, bara för dom har lagen på sin sida, har slutat räkna hur många gånger jag blivit stannat, dom följer efter en vart man än kört. dom gör allt för att få stopp på race men RIKTIGA brott gör dom fan inget.

min polares supra blev snodd, hans grannar såg en konstig bil köra runt så dom tog reg nummret.
gav det till polisen, dom kollade aldrig upp det. 1 år senare så hittade han sin supra omreggad
och samma person ägde den bilen som körde runt utanflr hans lägenhet.
så hade polisen gjort sitt jobb hade han haft sin bil veckan efter och inte 1 år senare, så poliser gillas inte!

Du skriver att du hatar poliser men du har träffat endel som är trevliga. Hatar du dom trots att de var trevliga? Sen är det som jag tidigare har sagt att de är inte varje enskild polisman som bestämmer om han ska utreda ett inbrott eller åka på ett larm om att de är race. Man tycker ju att folk borde tänka till och fatta något själva..

V-Power
1 186 Inlägg
23 april 2009
camaro67 skrev:
R1kard skrev:
Varför hatar alla polisen? Jag börjar med att ställa en motfråga, hur i helvete kan man tycka om dem?

Känns som dem lägger all sin kraft på trafikbrott, kanske för att det inte är lika farligt som att jaga en mördare? Eller kanske för att dem behöver lite pengar. För det första är det skattebetalarna som betalar deras löner och ska man då bara kunna känna sig trygg inom trafiken? Sen när det behövs pengar ställer dem sig o skjuter lite med sin laser, är det någon som vågar tänka på hur mycket dem kan tjäna under en dag på sina fartkontroller?

När någon stod och fotade min bil från alla vinklar, även inuti, ringde jag polisen och sade att jag misstänkte planering till stöld. "Ok, vi skickar ut en ledig bil". Jag väntade ungefär 3 timmar sedan körde jag en runda istället.

När min kompis hade haft inbrott i sitt garaget och tjuvarna precis hade stuckit, dem var alltså i närheten, ringde han polisen och meddelade det. Ok dem kom efter 2 timmar.

När min brorsa ringde och anmälde en misshandel kom dem ungefär efter 1,5-2 timmar. Med andra ord hade dem hunnit döda killen och begrava honom om dem hade velat.

Under 2007 klarades 5,8% av de vanligaste brotten upp, vilket innebär våldsbrott, sexbrott, rån och skadegörelse.
http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/409 … uppklarade

Under 2008 klarades 6% upp.
http://www.dn.se/nyheter/sverige/94-pro … e-1.598420

Synd där inte finns siffror på hur många som säljer knark i skåne-området. Kanske dags att börja prioritera lite annorlunda?

På senaste tiden har dem även börjat dyka upp riktigt ofta på strippen runt om i skåne + börjat med en hel del fartkontroller. Igår hade dem kontroll i malmö på 4 olika ställen, hallå är det normalt? Sen på strippen skickar dem ut 2-3-4 polisbilar till ett industriområde för att stoppa våra race. Bara jag som har märkt att racen stoppas lika bra med 1 polisbil på plats? Dem börjar med hårdare tag mot Helsingborg, ett argument är att det har skett dödsolyckor, Ok det hände EN gång på 90-talet... Gå vidare för helvete!! Föresten kan Thomas Finnborg (M) ta och hoppa och skita, beslagta bilarna ja ok lycka till.
http://www.sr.se/cgi-bin/malmo/nyheter/ … el=2765138
Snart samlar jag ihop några kompisar så börjar vi kör race mitt inne i stan istället så ska vi se hur roligt det är jämfört med när vi står avskilt i ett industriområde.

För att inte nämna hur ofta jag har blivit stannad när man kör en lite skabbigare bil. När jag körde min gamla Saab blev jag stoppad minst en gång i månaden bara för att kolla körkort och alkotest helt utan misstankar om det. Poliserna var till och med på väg åt ett annat håll ibland, såg dem mig och körde efter och stoppade mig istället. Ok bra jobbat kan ni försöka registrera någonstans att jag fortfarande inte har knark i bilen, kör utan körkort eller kör påverkad? Som tur är blir man inte stoppad lika ofta i CTR:en.

Min motfråga till dig blir: är du dum i huvet?

Hur fan kan man sitta och säga så som du gör? Du drar alla över samma kam. Anledningen till att de jagar fartsyndare är inte för att de har kommit överäns om det i fikarummet utan att någon högre uppsatt chef har gett order om det.

Nä men tack för den informationen, nu förstår jag hur allt fungerar!

Kanske är så att när polismannen står bredvid mig och jävlas så sitter jag inte och fantiserar mig upp bland dem högre cheferna och tänker att dem har gett ut ordern. Jag blir förbannad på den fysiska polisen som står bredvid mig såklart och jag nämnde inte någonstans att poliserna väljer själva vad dem ska jobba med under dagen.

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

Meister
6 763 Inlägg
23 april 2009
R1kard skrev:
camaro67 skrev:
R1kard skrev:
Varför hatar alla polisen? Jag börjar med att ställa en motfråga, hur i helvete kan man tycka om dem?

Känns som dem lägger all sin kraft på trafikbrott, kanske för att det inte är lika farligt som att jaga en mördare? Eller kanske för att dem behöver lite pengar. För det första är det skattebetalarna som betalar deras löner och ska man då bara kunna känna sig trygg inom trafiken? Sen när det behövs pengar ställer dem sig o skjuter lite med sin laser, är det någon som vågar tänka på hur mycket dem kan tjäna under en dag på sina fartkontroller?

När någon stod och fotade min bil från alla vinklar, även inuti, ringde jag polisen och sade att jag misstänkte planering till stöld. "Ok, vi skickar ut en ledig bil". Jag väntade ungefär 3 timmar sedan körde jag en runda istället.

När min kompis hade haft inbrott i sitt garaget och tjuvarna precis hade stuckit, dem var alltså i närheten, ringde han polisen och meddelade det. Ok dem kom efter 2 timmar.

När min brorsa ringde och anmälde en misshandel kom dem ungefär efter 1,5-2 timmar. Med andra ord hade dem hunnit döda killen och begrava honom om dem hade velat.

Under 2007 klarades 5,8% av de vanligaste brotten upp, vilket innebär våldsbrott, sexbrott, rån och skadegörelse.

Under 2008 klarades 6% upp.
http://www.dn.se/nyheter/sverige/94-pro … e-1.598420

Synd där inte finns siffror på hur många som säljer knark i skåne-området. Kanske dags att börja prioritera lite annorlunda?

På senaste tiden har dem även börjat dyka upp riktigt ofta på strippen runt om i skåne + börjat med en hel del fartkontroller. Igår hade dem kontroll i malmö på 4 olika ställen, hallå är det normalt? Sen på strippen skickar dem ut 2-3-4 polisbilar till ett industriområde för att stoppa våra race. Bara jag som har märkt att racen stoppas lika bra med 1 polisbil på plats? Dem börjar med hårdare tag mot Helsingborg, ett argument är att det har skett dödsolyckor, Ok det hände EN gång på 90-talet... Gå vidare för helvete!! Föresten kan Thomas Finnborg (M) ta och hoppa och skita, beslagta bilarna ja ok lycka till.
http://www.sr.se/cgi-bin/malmo/nyheter/ … el=2765138
Snart samlar jag ihop några kompisar så börjar vi kör race mitt inne i stan istället så ska vi se hur roligt det är jämfört med när vi står avskilt i ett industriområde.

För att inte nämna hur ofta jag har blivit stannad när man kör en lite skabbigare bil. När jag körde min gamla Saab blev jag stoppad minst en gång i månaden bara för att kolla körkort och alkotest helt utan misstankar om det. Poliserna var till och med på väg åt ett annat håll ibland, såg dem mig och körde efter och stoppade mig istället. Ok bra jobbat kan ni försöka registrera någonstans att jag fortfarande inte har knark i bilen, kör utan körkort eller kör påverkad? Som tur är blir man inte stoppad lika ofta i CTR:en.

Min motfråga till dig blir: är du dum i huvet?

Hur fan kan man sitta och säga så som du gör? Du drar alla över samma kam. Anledningen till att de jagar fartsyndare är inte för att de har kommit överäns om det i fikarummet utan att någon högre uppsatt chef har gett order om det.

Nä men tack för den informationen, nu förstår jag hur allt fungerar!

Kanske är så att när polismannen står bredvid mig och jävlas så sitter jag inte och fantiserar mig upp bland dem högre cheferna och tänker att dem har gett ut ordern. Jag blir förbannad på den fysiska polisen som står bredvid mig såklart och jag nämnde inte någonstans att poliserna väljer själva vad dem ska jobba med under dagen.

Nej men likförbannat så skriver du att de prioriterar fel saker och de kan jag delvis hålla med om men det är ju som sagt inte upp till en vanlig polisman att göra. Men vad menar du med att de jävlas med dig? Ber dig att blåsa för att se om du har druckit?

Gödseldräng
4 529 Inlägg
23 april 2009
hatade polisen gorde man ju när man var 14 år å körde moppe olagligt lol
vissa växer aldrig upp lol

Byggare Behm
562 Inlägg
23 april 2009
blacken skrev:
Så det är helt okej enligt dig att bryta mot alla gängse normer och moraliska begrepp. Bara för att det är skrivet så i en lagbok??. Samt att man inte kan hållas skyldig för ens gärningar vare sig moraliskt, juridiskt eller etiskt på grund av det?..

Skulle SS finnas idag så skulle dom hamna i EU-domstolen, solklart.
Och därmed kan man hållas skyldig för sina gärningar även om ett viss lands lagar säger något annat.

Men det problemet är inte aktuellt, polisen här skjuter inte ihjäl folk bara för att dom känner för det.
Skulle det komma en sådan självförsvars lag för polisen, ja då ligger vi illa till men det verkar helt orimligt
och skulle aldrig godkännas av EU, FN osv..

Sen att jag råkar vara på polisens sida i det här gör att det inte spelar någon som helst roll vad jag skriver, du blir ändå inte nöjd. Lycka till med ett laglöst samhälle.. 

Hoegwall : Jag lär få skit för detta också, men kollar man i boken så får dimmljus bara användas vid dimma och då ihop med parkering eller helljus. Inte annars.
Så du hade tur och fick polisen osäker. Grattis.

R1kard : Stölder är nedprioriterade, liv är det som prioriteras, stölder är ersättningsbara, inte liv.
Problemet ligger i att för få polispatruller har fått för mycket att göra och för stora områden att täcka.
Är ett jävla liv om detta på Polisförbundet, alltså facket.

Ser att det är folk här som ändå tycker att polisen sköter sig, må det vara dom äldre medlemmarna här tro ?

Långt ifrån proffs men gör det jag kan.
Sköter man saker snyggt så klarar man sig bättre, alltid.

Forummoderator
26 544 Inlägg
24 april 2009
_Jonex_ skrev:
Ser att det är folk här som ändå tycker att polisen sköter sig, må det vara dom äldre medlemmarna här tro ?

Själv är jag 24 år och tycker de sköter sig..tror inte iaf jag tillhör den äldre generationen..
Det här med att de stoppar en och kollar nykterheten tycker i alla fall jag är toppen. Personligen gnäller jag hellre på dessa fartkameror för de kan inte göra en Polismans arbete, dvs kolla tex nykterheten.

Jag har hellre en nykter person på vägen som råkade köra lite för fort, än en onykter som kör laglig hastighet men vinglar över vägen i stället..
Senast redigerat av AirOne (24 april 2009)

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Byggare Behm
562 Inlägg
24 april 2009
AirOne skrev:
_Jonex_ skrev:

Själv är jag 24 år och tycker de sköter sig..tror inte iaf jag tillhör den äldre generationen..

Hehe nej, själv är jag 21, stor skillnad på personligheter här också men känns ändå som att det är större stöd för polisen i den äldre kretsen.
Senast redigerat av _Jonex_ (24 april 2009)

Långt ifrån proffs men gör det jag kan.
Sköter man saker snyggt så klarar man sig bättre, alltid.

Forummoderator
26 544 Inlägg
24 april 2009
_Jonex_ skrev:
AirOne skrev:
_Jonex_ skrev:

Hehe nej, själv är jag 21, stor skillnad på personligheter här också men känns ändå som att det är större stöd för polisen i den äldre kretsen.

Jo jag förstår vad du menar.
Folk får väl säga åt mig att hålla käften men jag tycker man ska vara glad att de få
som finns faktiskt finns. Visst att det kan ta lång tid för den att komma - och ibland kommer de
inte alls - men hur vet den "nödställde" att de inte var tvungna att prioritera?
Jisses..

5 198 Inlägg
24 april 2009
Ut med fler poliser på fältet. Så avskummet inte törs vara ute överhuvudtaget.

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
24 april 2009
de e bra att de finns poliser å dom gör sitt jobb

Nissan Silvia

blacken
24 april 2009
Skulle SS finnas idag så skulle dom hamna i EU-domstolen, solklart.
Och därmed kan man hållas skyldig för sina gärningar även om ett viss lands lagar säger något annat.

Då så vill jag att du definierar den PRINCIPIELLA skillnaden i detta fall. Eller går du på den berömda devisen ifrån "Djurfarmen"  "Vi är alla jämlika, men en del av oss är mera jämlika än andra"..

Så då kan jag lugnt utgå ifrån att du tycker att det är helt okej att länsman gör vad han vill i detta land och har inga som helst moraliska implikationer i sitt handlande och aldrig kan dömas oavsett vad vederbörande gör/har gjort..

Sen att jag råkar vara på polisens sida i det här gör att det inte spelar någon som helst roll vad jag skriver, du blir ändå inte nöjd. Lycka till med ett laglöst samhälle..

Och vad vem säger/har sagt att jag INTE är på länsmans "sida" jag har bara krävt att dom ska acceptera att även dom måste följa spelreglerna i ett demokratiskt samhälle. Och inte köra sitt eget "race" som en del länsman kan göra ibland. Och när dom gör så så ska dom nitas stenhårt för sina tilltag..

Skulle det komma en sådan självförsvars lag för polisen, ja då ligger vi illa till men det verkar helt orimligt
och skulle aldrig godkännas av EU, FN osv..

Och med sitt val av tjänsteammunition/tjänstevapen så bevisar det att vad FN,EU, osv tycker i frågan, så skiter Svenska staten i vad dom säger och kör sitt eget "race" i frågan. Och där så har du en fingervisning om hur mycket deras åsikt väger hos Svenska staten, typ nada..

blacken
24 april 2009
s12 skrev:

Med en uppklaringsprocent av brotten på 6% så kan man undra..

Senast redigerat av blacken (24 april 2009)

Avstängd
962 Inlägg
24 april 2009
Jag är 19 och hatar inga poliser, men nä jag ser sånt här så känner jag ett enormt hat: http://bbs.impreza.nu/dc/dcboard.php?az … &page=

Som tur är är ju inte alla så extremt äckligt dumma i huvudet...

16 197 Inlägg
24 april 2009
prodrive skrev:
Jag är 19 och hatar inga poliser, men nä jag ser sånt här så känner jag ett enormt hat: http://bbs.impreza.nu/dc/dcboard.php?az … &page=

bilen e ju olaglig så va e problemet??

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Forummoderator
26 544 Inlägg
24 april 2009
evilaudio skrev:
prodrive skrev:

bilen e ju olaglig så va e problemet??

Precis. Han har ju själv satt sig med skägget i brevlådan, så vad är problemet?

V-Power
1 186 Inlägg
24 april 2009
blacken skrev:
s12 skrev:

Sätt dig då in i tanken av att känna någon kvinna eller tjej som har blivit våldtagen, deras liv vänds upp och ner, och sedan se på dessa siffror. 6% det är fan sjukt!

Då tror jag inte alla trångsynta personer på garaget sitter och slänger ur sig kommentarer som:
"de e bra att de finns poliser å dom gör sitt jobb" eller
"Hatar inte poliser, dem gör ju bara sitt jobb"

Har ni tänkt efter vad det är ni sitter och skriver när ni berömmer poliserna som ni gör? Eller ni har bara noll koll på läget?

Sedan är poliserna ansiktet utåt mot samhället i rättsystemet och det positiva gillar dem, man ser vilken respekt dem tror dem har. Men när vi snackar om de negativa sakerna så "ska man inte skylla på poliserna", tycker dem ska få ta kritiken också.

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

247 Inlägg
24 april 2009
Zwudda skrev:
KAN INGEN FÖRKLARA FÖR MIG VARFÖR ALLA HATAR POLISEN SÅ MYCKET!?!?!?!?!
Jag menar, jag har själv ingen vidare laglig bil, och det vet jag om. Och jag antar att 99% av personerna på Garaget.org vet om deras fordon är lagligt eller inte. Visst, en hel hög av polisens regler är barnsliga, men är ni så irriterade och sura på att polisen uppmärksammar "olagliga" bilar, gör bil j*velen laglig då, eller ge f*n i att klaga om polisen kommer och diskuterar nått på eran bil och eventuellt ger er böter.
T.ex. USA blinkers på SAAB/Volvo. Jag har själv sådana (oranga) på min bil, och jag vet att det är olagligt, men inte skulle jag ställa mig och bråka med polisen om dom skulle stoppa mig och ge mig böter. Jag vet ju om att det är olagligt! Åter igen, många regler är barnsliga och urkorkade, men nu finns det även sånna regler, och då är det bara till att följa dem.
Och vad är det som är så farligt om polisen filmar bilarna med reggnummer!?!? Sköt er ordentligt så är det väl precis skit samma?

Och nej, jag försvarar inte polisen, jag säger bara vad jag tycker och tänker och vill höra vad andra har att säga om detta.

Hellst skulle jag vilja ha ett helt polisfritt land och absolut inga lagar, det skulle vara skit latjo!! rolltongue

bättre dom tar sånna som mördar sina fruar mm och gör sånt istället för att hålla koll på att jag har olagliga däck och annat som är olagligt på bilen. de håller dom koll på men om någon sjuter sin fru de värkar knappt uppmärksammas ibland. Och om nån gör inbrot så tar de en satans tid har jag hört innan dom är på plats så dom har nog bättre saker dom ska göra en att jaga bilar med olagliga blinkers och däck och sånt om någon gör några svarta spår på marken de kan dom bråka om. bättre dom gör de dom ska och skiter i om någon leker lite med sina däck och ger lite kärlek till asfalten smile big_smile det är bra att dom har alko kontroller de är en sak men om man gör lite spår vad gör de smile

:):) 740:):)

Forummoderator
26 544 Inlägg
24 april 2009
R1kard skrev:
blacken skrev:
s12 skrev:

Sätt dig då in i tanken av att känna någon kvinna eller tjej som har blivit våldtagen, deras liv vänds upp och ner, och sedan se på dessa siffror. 6% det är fan sjukt!

Då tror jag inte alla trångsynta personer på garaget sitter och slänger ur sig kommentarer som:
"de e bra att de finns poliser å dom gör sitt jobb" eller
"Hatar inte poliser, dem gör ju bara sitt jobb"

Har ni tänkt efter vad det är ni sitter och skriver när ni berömmer poliserna som ni gör? Eller ni har bara noll koll på läget?

Sedan är poliserna ansiktet utåt mot samhället i rättsystemet och det positiva gillar dem, man ser vilken respekt dem tror dem har. Men när vi snackar om de negativa sakerna så "ska man inte skylla på poliserna", tycker dem ska få ta kritiken också.

Heyhey jag har - eller hade rättare sagt - en tjejkompis som blev våldtagen, samt flera andra tjejbekanta som varit med om samma sak, så kom inte och säg att man inte tänker på dem bara för att man berömmer individen under uniformen!

En uniform/polisman/länsman som "glider runt" i en målad bil gör inte det utan anledning. De är skickade på att göra det. Det är deras jobb, som bestäms uppifrån. Jag respekterar personen till yrket, och uniformen, för de gör ett jävla bra jobb.

Ska det klagas på någon/några, så klaga hellre på ledningen. Eller staten. Ta bort alla vägkameror och in med fler poliser i stället. (min åsikt)

Sök