4051
Sök

Varför hatar alla polisen så mycket!?

Profile at Phoenix Foundation
171 Inlägg
19 april 2009
Finns bra Poliser o RIKTIGT BLÅSTA SÅDANA. VÄRST E MAKTMISSBRUKARE SOM HITTAR PÅ EGNA PARAGRAFER OCH LAGAR.

Men när samma snut stoppar dig 1500ggr samma sommar och frågar vem som äger bilen så blir man lite små sur.

Scuderia_lusso hast Benzin Um Bluth

7 281 Inlägg
19 april 2009
Bli lastbilschaffis ett par år så förstår nog dom flesta varför många utav oss avskyr poliserna!

NissanMotorsport
19 april 2009
Finnmerchant skrev:
har svergie nån polisserie förutom Efterlyst, som visar polisen arbete?

Ska finnas nå som heter "blåljus" går inte på tv längre, hittar int heller något klipp från de på youtube, men om någon hittat, eller vet nånstans där man kan se klipp, så länka gärna smile

428 Inlägg
19 april 2009
740Fors skrev:
Finnmerchant skrev:
r-ted skrev:
Polisen följer ett regelverk.

Alltså dom sköter sitt jobb!

Precis!

Dom är ju precis som besiktningsmän t.e.x dom gör ett jobb med regler som måste följas

Inte ofta man träffar besiktningsmän som slår än oprovocerat och kommer undan med det, inte ofta man träffar besiktningsmän som jävlas, käftar och är allmänt dryga. Det är en jävla skillnad på poliser och andra yrkesgrupper, hur fan kan man ens jämföra så?

Poliser ska fan vara som en förebild, speciellt för de unga, jag drömde med om att bli polis som ung men efter ett tag lär man sig vilka idioter inom kåren de finns. Och ja ni behöver ej säga "de finns svin inom alla grupper" jag vet det, men POLISER, de ska fan kunna uppföra sig, jag räknar ej med att andra grupper som står för nått helt annat ska kunna uppföra sig. Under min tid har jag träffat 3 bra poliser av kanske 100? Inte många procent där inte!

Och visst blir många poliser provocerade de med, men de har fan gått utbildning och ska veta hur man ska agera i de situationer, de ska alltså inte vända på batongen för att få mer slageffekt.

Kunde inte sagt det bättre själv!!

Meister
6 763 Inlägg
19 april 2009
Funkiee skrev:
alexbenhard skrev:
Funkiee skrev:
jag tycker mer de är rätt puckade... dom har tid med att stoppade trimmade moppar, men dom har inte tid o stoppa rånare som ska av en färja, o då har färjan till o med saktat ner för att polisen ska komma yikes då är ju något fel? eller? liksom, de känns ju som att de bara finns när man minst behöver dom! Det är iaf min åsikt!

Mvh Patrik

Givetvis jagar de mopedister varje gång det kommer bankrånare med färja!!

MVH. Alex

inte varje dag nej, men de är ofta som de gör annat. Om de är inbrott eller så, då får man som svar "vi har inte resurser" klart ni inte har de, då stor del av styrkan gör annat, på dagen är de trimmade moppar o fart dårar, men varför får man ingen hjälp vid på inbrottet, utan de kommer typ 4h senare... vet inte om ni fattar va jag vill få fram, men de är iaf inte där när man behöver dom..

Och du tror att det är upp till alla polismän att prioritera vad de ska göra? De sitter ju inte direkt på fikarasten och diskuterar om de ska jaga mopeder eller fartsyndare på eftermiddagen utan det är ju högt uppsatta chefer som bestämmer sånt. Så du kan ju aldrig säga att fotfolket prioriterar fel då de får order från högre uppsata om vilka uppdrag de ska åka på.

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
19 april 2009
Brains skrev:
Bli lastbilschaffis ett par år så förstår nog dom flesta varför många utav oss avskyr poliserna!

Dom har tendens att överdriva med noggrannhet när det gäller lastbilar istället jaga dom riktiga bovar!
Dock finns det goa poliser med! Fick "jaga" dom några gånger med lastbilen när jag kunde inte hitta o GPS fanns inte på den tiden.
Att dom jagar alla som leker med sina bilar är inte så konstigt heller men det är helt annan sak om det är organiserat dragrace. Då kan dom bjuda på sig själva ibland.

671 Inlägg
19 april 2009
Hatar ej polisen men ogillar de flesta av dem.
Har blivit stoppad såå många ggr och är trött på deras adrenalinstinna beteende.
Dom har till och med dragit pistol emot mig "som bara är fartsyndare"
Men men

Men jag hatar dessa ägare till de trimmade skrothögarna med värsting motorer o drivlinor...
Resten på bilarna är skrot...
Bromsar väghållning byggkvalite under all kritik......
Dessa är ett större problem i trafiken än farbror blå..

4 299 Inlägg
19 april 2009
Funkiee skrev:
alexbenhard skrev:
Funkiee skrev:
jag tycker mer de är rätt puckade... dom har tid med att stoppade trimmade moppar, men dom har inte tid o stoppa rånare som ska av en färja, o då har färjan till o med saktat ner för att polisen ska komma yikes då är ju något fel? eller? liksom, de känns ju som att de bara finns när man minst behöver dom! Det är iaf min åsikt!

Mvh Patrik

MVH. Alex

inte varje dag nej, men de är ofta som de gör annat. Om de är inbrott eller så, då får man som svar "vi har inte resurser" klart ni inte har de, då stor del av styrkan gör annat, på dagen är de trimmade moppar o fart dårar, men varför får man ingen hjälp vid på inbrottet, utan de kommer typ 4h senare... vet inte om ni fattar va jag vill få fram, men de är iaf inte där när man behöver dom..

Men seriöst, tror du på fullaste allvar att Svenska Polisen prioriterar en trimmad moppe framför rånare??

Sen är ju arbetsuppgifterna lite annorlunda för trafikpoliser och ordningspoliser (tror de hette så). Och vilka larm dom ska åka på är ju inte dom själva som bestämmer som Camaro67 säger, finns ju en sambandscentral av en anledning....

Sen min åsikt om svenska polisen är att dom behövs ju uppenbarligen, tänk hur Sverige hade sett ut utan poliser. Jag hade då inte velat bo här då...

//Jacob

blacken
19 april 2009
Rallyhalle skrev:
Funkiee skrev:
alexbenhard skrev:

MVH. Alex

Men seriöst, tror du på fullaste allvar att Svenska Polisen prioriterar en trimmad moppe framför rånare??

Sen är ju arbetsuppgifterna lite annorlunda för trafikpoliser och ordningspoliser (tror de hette så). Och vilka larm dom ska åka på är ju inte dom själva som bestämmer som Camaro67 säger, finns ju en sambandscentral av en anledning....

Sen min åsikt om svenska polisen är att dom behövs ju uppenbarligen, tänk hur Sverige hade sett ut utan poliser. Jag hade då inte velat bo här då...

//Jacob

Oavsett, så har dom lustiga prioriteringar annat kan man inte säga. Och dom kommer aldrig när dom behövs, för jämt så har dom "andra prioriteringar" som det heter.
Och dom har två gånger fått den lite inte så föga hedrande epitetet "världens sämsta polis". Antagligen baserat på deras grymma uppklarings procent och effektivitet..
Senast redigerat av blacken (19 april 2009)

687 Inlägg
19 april 2009
740Fors skrev:
Inte ofta man träffar besiktningsmän som slår än oprovocerat och kommer undan med det, inte ofta man träffar besiktningsmän som jävlas, käftar och är allmänt dryga. Det är en jävla skillnad på poliser och andra yrkesgrupper, hur fan kan man ens jämföra så?

Poliser ska fan vara som en förebild, speciellt för de unga, jag drömde med om att bli polis som ung men efter ett tag lär man sig vilka idioter inom kåren de finns. Och ja ni behöver ej säga "de finns svin inom alla grupper" jag vet det, men POLISER, de ska fan kunna uppföra sig, jag räknar ej med att andra grupper som står för nått helt annat ska kunna uppföra sig. Under min tid har jag träffat 3 bra poliser av kanske 100? Inte många procent där inte!

Och visst blir många poliser provocerade de med, men de har fan gått utbildning och ska veta hur man ska agera i de situationer, de ska alltså inte vända på batongen för att få mer slageffekt.

Inte ofta besiktningsmän börjar sin arbetsdag på 9h med att åka och hämta dagens första fyllo på stan som man vet att när han sovit ruset av sig i 6h på station så kommer han gå ut och dricka på stan igen så man får åka och hämta han igen, igen, igen och åter igen.

Inte ofta besiktningsmän får samtal från allmänheten som säger åt en att man måste göra något åt alla "fartdårar" som åker vid deras gata och den dan man står där på gatan och råkar "skjuta" (mäta) en av grannarna som bor där och körde förfort så ska man få stå i 15min och höra om vilken "jävla idiot till människa man är som inte prioriterar högre brott än fortköring. Då är det bortglömt att han/hon var en av de som först klagade på att man aldrig var på plats och när man är på plats så klagar de ännu mer.

Inte ofta besiktningsmän får jobba 9h i streck för att 1h innan man slutar få åka på något större larm och jobba över 3-4h och ändå förväntas vara lika pigg och glad.

Inte ofta besiktningsmän måste åka till en bilolycka där någon kört för fort och lagt brestället genom kurvan, förlorat kontrollen och antingen själv åkt av vägen eller frontat en annan bil. Och som polis ska man gå där och plocka slamresterna av det som en gång var en människa och lägga i påsar sen leva med det på minnet för att 4h senare stoppa en annan fartsyndare och få höra hur dum i huvdet man är som stoppade honom och han tänker då fan inte erkänna något.

Inte ofta besiktningsmän får A-larm (prio 1-larm), (släpp maten och stick direkt) samtidigt som man är på ett annat prio1 larm och kunna leva med att man inte hade resurser nog att kunna hjälpa någon som verkligen var i behov av poliser. Inte ofta man som besiktningsman får sitta i en telefon och prata med en kille som blir jagad av ett gäng och höra hur rädd han är med gråten i halsen skriker om hjälp för att senare höra hur han trillar och blir misshandlad samtidigt som han ropar på hjälp och man inte kan skicka en bil för man inte har resurser till det.

Inte ofta besiktningsmän förväntas kunna en regelbok (lagboken) till punkt och pricka, paragraf till paragraf, 3000sidor minimal text enbart för att kunna göra allt, precis allt rätt.

Inte ofta besiktningsmän måste offra enkla fritidssaker som att kunna få gå och handla, gå på krogen, gå ut överhuvudtaget utan att allmänhetens vakande öga alltid skall vila över en.

Inte ofta besiktningsmän enbart har fått höra ordet "tack" 2gånger på 4år.

Ska man hata något så hata uniformen, inte människan bakom den.

Bärs!
3 456 Inlägg
19 april 2009
Zwudda skrev:
Blablabla, Massa text...

Visst, jag vet oxå att polisen bara gör sitt jobb, synd bara att jag verkar vara den ända dom gör det på? hmm

EX 1:
Jag åkte lite bulig bil (Bes+Skattad, fullt laglig förrutom däck) och åker nästan på stryk när jag blir stannad. Div småsaker och grymt förbannad konstapel resulterade i "utredning" & slutade på 1800kr.  neutral
EX2:
En annan gång följde en civil bil mej genom hela stan (inkl ett tank stopp) plus 2mil motorväg bara för att påpeka att jag enligt dom åkt med dim+halvljus på nån random gata i city, vilket jag inte hade. Att en polare till mej gjorde handbromsvändning 20m framför dom tykte dom tydfligen inte var nått problem? Jag orkade inte tjaffsa då så det kostade 750:- (dim+halvljus=600kr / Ogiltigt skattekvitto 150kr)
Tex det där med skattekvitto, visst BORDE man ha rätt påklistrat, men dom ser ju ändå det i sin dator? neutral

Jag har åkt på massa sånna grejjer, så det finns gott om ex...

My740is-fantastic däremot hade snuthäng i typ 4km på 90-väg i 160km/h, och hon klarade sej utan böter? roll

Näädu, Poliser står inte högt i kurs på min lista, Men visst, jag har mej själv att skylla och det är sånt skit Volvo-slusk som jag tydligen ska ha, Jag har verkligen inget emot poliser, jag berättar bara direkt från egna erfarenheter.

OBS: Jag reserverar mej för ev stav/skrivfel eftersom BTW, SÖNDAGSFYLLA IS THE SHIT!! big_smile

Garaget.org peakade 2008.

Evolution Garage
1 299 Inlägg
19 april 2009
polisen gör bara sitt jobb, dom är en utsatt grupp budbärare helt enkelt. Absolut inget emot det, tycker snarare lite synd om dom då dom får skit för att dom gör sitt jobb som förmodligen är ganska tufft.

Anledningen till att många "hatar" polisen tror jag är samma anledning som att jag ogillar vissa poliser. Dom gör MER än bara sitt jobb, dom har helt oprovocerat kommit fram med förutfattade meningar och varit direkt otrevliga mot mig. Och när detta hände körde jag i exakt 50km/h på en 50 väg med min besiktigade fullt lagliga Skyline. Den polisen tycker jag illa om, konstigt?

Något annat som hänt mig, och säkert många många andra är att jag sluppit undan när jag gjort fel, men det är inte lika lätt å komma ihåg, eller hur? wink

Sky´s the limit...

Oseriös Aktör
592 Inlägg
19 april 2009
Go_sideways skrev:
740Fors skrev:
Finnmerchant skrev:

Precis!

Dom är ju precis som besiktningsmän t.e.x dom gör ett jobb med regler som måste följas

Kunde inte sagt det bättre själv!!

nu gled det hela iväg igen. tekniskt sett är ju jobbsättet samma.

Performance can be dangerous.........thats why i drive KingCab

bor i
529 Inlägg
19 april 2009
Dom lägger ner tiden på fel saker. borde ta fast ''farliga'' gubbar. men istället så tar dom moppe pojkar å å sätter fast folk som kör 10 km/h för fort. självklart e dom bara människor dom med och ''hatar'' dom verkligen inte men dom borde lägga ner energin på annat

http://davidstad.myminicity.com/
http://davidstad.myminicity.com/ind
Det är inte polisen jag är rädd för. Det är moderatorerna...

<3 Japs
680 Inlägg
19 april 2009
Jag stör mig på att så fort Polisen ser en stylad bil (sportbil rent allmänt) så skall de stoppa en, köra efter en eller hålla extra mycket koll på en. Jag kan väl ha ett ansvarsfullt omdöme även om jag kör sportbil?

Vet pappor med barn i baksätet körandes sin gamla sletna Volvo V70 genom byn som
tattare utan någon som helst hänsyn till resten av trafikanterna - får de nån "sk*t"? Nej.

Får jag som kört 2km för fort böter på 2000kr, eftersom jag kör sportbil? Ja.

Orsaken till böteslappen var väl inte bilen i sig, men ni fattar wink
Senast redigerat av Arcangelus (19 april 2009)

Kärlek växer inte på träd, den tillverkas i Japan

Meister
6 763 Inlägg
19 april 2009
Arcangelus skrev:
Jag stör mig på att så fort Polisen ser en stylad bil (sportbil rent allmänt) så skall de stoppa en, köra efter en eller hålla extra mycket koll på en. Jag kan väl ha ett ansvarsfullt omdöme även om jag kör sportbil?

Vet pappor med barn i baksätet körandes sin gamla sletna Volvo V70 genom byn som
tattare utan någon som helst hänsyn till resten av trafikanterna - får de nån "sk*t"? Nej.

Får jag som kört 2km för fort böter på 2000kr, eftersom jag kör sportbil? Ja.

Orsaken till böteslappen var väl inte bilen i sig, men ni fattar wink

En ball bil drar till sig uppmärksamhet. Inget konstigt i det. Dessutom är en sån bil byggd för att gasas med så de kan ju vara värt att kolla om killen sköter sig. Du har kört för fort och de är bara att acceptera det och du hade åk dit även om du åkte v70 om de hade mätt din fart

37 Inlägg
19 april 2009
läste någonstans att risken att dö om du krockar i 80 är typ 60-70%lägre än om du krockar i 90. så en snut som ser detta ett antal gånger/tillsammans med alla andra rötägg som finns ute(om det så är på fyllan eller nyktert) så förstår man ju att vissa blir lite små griniga när de sett vilka risker det egentligen kan vara.

vart sj stannad för ngn månad sen när jag körde med en obesiktigad bil(skulle köra in abs styrdonet) bilen var väll kanske 3 veckor sen men de var hur schyssta som hellst. likadant när jag för 2 veckor sen vart stannar för en trasig positions lampa.

aldrig blivit stannad för fortkörning men man vet ju aldrig vilken idiot som körde ifrån precis innan dig heller som kallade polisen allsköns trevliga namn som inte platsar i det svenska språket och gjort honom på dåligt humör...

Välte Ovanligt Lätt Vid Omkörning;)

Avstängd
233 Inlägg
19 april 2009
Är inte polisen jag hatar, de gör ju bara sitt jobb, det är politikerna jag hatar, satsar så hårt på streetrace för att det är ju jättefarligt och folk dör ju roll istället för att lägga tid på andra viktigare grejor.

Blå saab 9-3 turba

27 Inlägg
19 april 2009
Nehe skrev:
text...

Sådär ja! Kunde inte ha skrivit det bättre själv!

Vad polishatande personer inte förstår är att polisen själv bara är människor.
När dessa personer gnäller på polisen så gnäller ni på rötäggen, som finns i alla yrken, dvs ni drar alla över en kam! Mycket dålig stil hmm

När ni sedan klagar på att ha fått "Vi har inte tillräckligt med resurser" till svar så är det faktiskt sant, polisen är underbemannad.

Sluta klaga och inse att den där trafikpolisen som eventuellt stoppar er faktiskt tar order från högre instanser..

Sanizz
20 april 2009
Jag hatar verkligen inte polisen, snarare tycker om att dom finns.
Finns även många MEN, som tex att jag litar inte på dom för 5 öre m m.

Sök