3563
Sök

Varför hatar alla polisen så mycket!?

blacken
20 april 2009
FireTraXX skrev:
blacken skrev:
FireTraXX skrev:
Precis vad jag hoppades på att du skulle skriva och nu vill jag dra en parallell till detta:
"Jag är helt övetygad om att det vare sig fanns skäl eller grund för det beteendet av länsman vid aktuell situation.."

Jag vet inget om dig mer än det du skrivit här, du vet inget om situationen mer än det personen skrivit här.
Ändå så har du en förutfattad mening om vad som hände och vem som gjorde vad.
På samma sätt så tvivlar jag STORT på att du inte gjort något nån gång för att våld ska vara nödvändigt från polisens sida.

Förstår du vad jag menar?

Skillnaden är väl att man HAR upplevt litegranna av det. medans du inte ens vet vem jag är. Förstår du skillnaden.

Nej, det gör jag inte.
För du vet fortfarande inte hur händelsen utspelade sig.

Därför har jag svårt att se hur en ängel som du, en gullepojke, en så snäll och rar liten grabb kan få spö helt utan anledning.

Det som mest stör är att dom kliver ur sina bilar och går fram samtidigt som dom demonstrativt lägger sin hand på tjänstevapnet. enbart löjligt att ens göra så. Enda anledningen är att vara stöddig inget annat.
Senast redigerat av blacken (20 april 2009)

44 Inlägg
20 april 2009
blacken skrev:
FireTraXX skrev:
blacken skrev:
Skillnaden är väl att man HAR upplevt litegranna av det. medans du inte ens vet vem jag är. Förstår du skillnaden.

Nej, det gör jag inte.

Därför har jag svårt att se hur en ängel som du, en gullepojke, en så snäll och rar liten grabb kan få spö helt utan anledning.

Det som mest stör är att dom kliver ur sina bilar och går fram samtidigt som dom demonstrativt lägger sin hand på tjänstevapnet. enbart löjligt att ens göra så. Enda anledningen är att vara stöddig inget annat.

nu för tiden de som kan hända i usa kan hända här
Senast redigerat av urikai (20 april 2009)

allt som behövs är en 1 och en 0

48 Inlägg
20 april 2009
Dessa verkar inte gilla polisen, kolla 1.04 killen som försökte stoppa dem kommer få det mysigt i natt ^^
-haha kolla hur snubben försöker slåss haha

--   http://www.youtube.com/watch?v=O0hoCo-ck2Q  --
Senast redigerat av johanpixels (20 april 2009)

blacken
20 april 2009
urikai skrev:
blacken skrev:
FireTraXX skrev:

Nej, det gör jag inte.

Du har nog sett för mycket på film. Antingen så knallar man ur bilen med draget vapen som är kammrat och skjutklart, med fingret parallellt med pipen, och håller det mot målet med en vinkel som är minimalt 45 grader. eller så ger man fasen i pickan. För understigande 10 meter så är det näst intill omöjligt att hinna få upp pickan på ett säkert och tryggt sätt..
Underförstått med att det är ett "lowlife" som har för avsikt att vilja skada eller döda någon..

44 Inlägg
20 april 2009
blacken skrev:
urikai skrev:
blacken skrev:

Du har nog sett för mycket på film. Antingen så knallar man ur bilen med draget vapen som är kammrat och skjutklart, med fingret parallellt med pipen, och håller det mot målet med en vinkel som är minimalt 45 grader. eller så ger man fasen i pickan. För understigande 10 meter så är det näst intill omöjligt att hinna få upp pickan på ett säkert och tryggt sätt..
Underförstått med att det är ett "lowlife" som har för avsikt att vilja skada eller döda någon..

för mkt film ge dej, finns mer vapen i finland än människor och de är ju jätte långt dit och skit svårt att få in i sverige. får man inte upp vapnet på 3m så får man allt träna för jag klara ju de när jag var på skjutbanan iaf.och om du kan något om skytte (och en inte sover) så vet du att de inte är omöjligt närmare än 10m.
Senast redigerat av urikai (20 april 2009)

44 Inlägg
20 april 2009
johanpixels skrev:
Dessa verkar inte gilla polisen, kolla 1.04 killen som försökte stoppa dem kommer få det mysigt i natt ^^
-haha kolla hur snubben försöker slåss haha

--   http://www.youtube.com/watch?v=O0hoCo-ck2Q  --

visar ju bara hur mkt idioter de finns.

marcus1
20 april 2009
Zwudda skrev:
KAN INGEN FÖRKLARA FÖR MIG VARFÖR ALLA HATAR POLISEN SÅ MYCKET!?!?!?!?!
Jag menar, jag har själv ingen vidare laglig bil, och det vet jag om. Och jag antar att 99% av personerna på Garaget.org vet om deras fordon är lagligt eller inte. Visst, en hel hög av polisens regler är barnsliga, men är ni så irriterade och sura på att polisen uppmärksammar "olagliga" bilar, gör bil j*velen laglig då, eller ge f*n i att klaga om polisen kommer och diskuterar nått på eran bil och eventuellt ger er böter.
T.ex. USA blinkers på SAAB/Volvo. Jag har själv sådana (oranga) på min bil, och jag vet att det är olagligt, men inte skulle jag ställa mig och bråka med polisen om dom skulle stoppa mig och ge mig böter. Jag vet ju om att det är olagligt! Åter igen, många regler är barnsliga och urkorkade, men nu finns det även sånna regler, och då är det bara till att följa dem.
Och vad är det som är så farligt om polisen filmar bilarna med reggnummer!?!? Sköt er ordentligt så är det väl precis skit samma?

Och nej, jag försvarar inte polisen, jag säger bara vad jag tycker och tänker och vill höra vad andra har att säga om detta.

Hellst skulle jag vilja ha ett helt polisfritt land och absolut inga lagar, det skulle vara skit latjo!! rolltongue

När man är polis så har man väldigt mycket makt och jag tror de stiger en del poliser åt huvet så dom blir maktmissbrukare....... de är dessa poliser vi inte gillar smile

vinnarskalle!
907 Inlägg
20 april 2009
HoKkee skrev:
Jag är otroligt nöjd över polisen här uppe i jämtland.
Poliser BEHÖVS!!!!

Måste nog hålla med. Poliserna i Östersund brukar oftast vara trevliga.smile

4 682 Inlägg
20 april 2009
AirOne skrev:
..hur många såna som du finns det som klagar på sådana trådar som denna..?

..hur många såna som du finns det som klagar på sådana som klagar på trådar som denna..?

blacken
20 april 2009
urikai skrev:
blacken skrev:
urikai skrev:

för mkt film ge dej, finns mer vapen i finland än människor och de är ju jätte långt dit och skit svårt att få in i sverige. får man inte upp vapnet på 3m så får man allt träna för jag klara ju de när jag var på skjutbanan iaf.och om du kan något om skytte (och en inte sover) så vet du att de inte är omöjligt närmare än 10m.

Är tävlingsskytt så lite känner man till. Och man kan ta en snubbe som har en pistol, på ungeför 5-10 meter om man är tränad. (Vilket bl:a Brasilianska poliser får träna på.)
Senast redigerat av blacken (20 april 2009)

906 Inlägg
20 april 2009
Nehe skrev:
740Fors skrev:
Inte ofta man träffar besiktningsmän som slår än oprovocerat och kommer undan med det, inte ofta man träffar besiktningsmän som jävlas, käftar och är allmänt dryga. Det är en jävla skillnad på poliser och andra yrkesgrupper, hur fan kan man ens jämföra så?

Poliser ska fan vara som en förebild, speciellt för de unga, jag drömde med om att bli polis som ung men efter ett tag lär man sig vilka idioter inom kåren de finns. Och ja ni behöver ej säga "de finns svin inom alla grupper" jag vet det, men POLISER, de ska fan kunna uppföra sig, jag räknar ej med att andra grupper som står för nått helt annat ska kunna uppföra sig. Under min tid har jag träffat 3 bra poliser av kanske 100? Inte många procent där inte!

Och visst blir många poliser provocerade de med, men de har fan gått utbildning och ska veta hur man ska agera i de situationer, de ska alltså inte vända på batongen för att få mer slageffekt.

Inte ofta besiktningsmän börjar sin arbetsdag på 9h med att åka och hämta dagens första fyllo på stan som man vet att när han sovit ruset av sig i 6h på station så kommer han gå ut och dricka på stan igen så man får åka och hämta han igen, igen, igen och åter igen.

Inte ofta besiktningsmän får samtal från allmänheten som säger åt en att man måste göra något åt alla "fartdårar" som åker vid deras gata och den dan man står där på gatan och råkar "skjuta" (mäta) en av grannarna som bor där och körde förfort så ska man få stå i 15min och höra om vilken "jävla idiot till människa man är som inte prioriterar högre brott än fortköring. Då är det bortglömt att han/hon var en av de som först klagade på att man aldrig var på plats och när man är på plats så klagar de ännu mer.

Inte ofta besiktningsmän får jobba 9h i streck för att 1h innan man slutar få åka på något större larm och jobba över 3-4h och ändå förväntas vara lika pigg och glad.

Inte ofta besiktningsmän måste åka till en bilolycka där någon kört för fort och lagt brestället genom kurvan, förlorat kontrollen och antingen själv åkt av vägen eller frontat en annan bil. Och som polis ska man gå där och plocka slamresterna av det som en gång var en människa och lägga i påsar sen leva med det på minnet för att 4h senare stoppa en annan fartsyndare och få höra hur dum i huvdet man är som stoppade honom och han tänker då fan inte erkänna något.

Inte ofta besiktningsmän får A-larm (prio 1-larm), (släpp maten och stick direkt) samtidigt som man är på ett annat prio1 larm och kunna leva med att man inte hade resurser nog att kunna hjälpa någon som verkligen var i behov av poliser. Inte ofta man som besiktningsman får sitta i en telefon och prata med en kille som blir jagad av ett gäng och höra hur rädd han är med gråten i halsen skriker om hjälp för att senare höra hur han trillar och blir misshandlad samtidigt som han ropar på hjälp och man inte kan skicka en bil för man inte har resurser till det.

Inte ofta besiktningsmän förväntas kunna en regelbok (lagboken) till punkt och pricka, paragraf till paragraf, 3000sidor minimal text enbart för att kunna göra allt, precis allt rätt.

Inte ofta besiktningsmän måste offra enkla fritidssaker som att kunna få gå och handla, gå på krogen, gå ut överhuvudtaget utan att allmänhetens vakande öga alltid skall vila över en.

Inte ofta besiktningsmän enbart har fått höra ordet "tack" 2gånger på 4år.

Ska man hata något så hata uniformen, inte människan bakom den.

Varför uniformen? Bli inte polis om du inte kan hantera det, jag hade inte valt ett yrke som jag visste jag inte kunde hantera, det är inte uniformen som formar hur de ska vara mot allmänheten, det är individen själv som bestämmer hur man skall möta folk.

Har man ett ett jobbigt yrke så får man välja, kan man ej hantera det så får man helt enkelt byta jobb, jag låter ej andra människor drabbas när jag är på dåligt humör eller dyl, hade jag vart lika käftig som många poliser är hade jag fått sparken för länge sen. Förklara för mig varför man skall hata uniformen?

=)

Forummoderator
26 495 Inlägg
20 april 2009
Moparboy440 skrev:
AirOne skrev:
..hur många såna som du finns det som klagar på sådana trådar som denna..?

..hur många såna som du finns det som klagar på sådana som klagar på trådar som denna..?

..hur många som du finns det som klagar på sådana som mig som klagar på sådana som sådana-vem-det-nu-var-som-klagade-tidigare-finns det som klagar på trådar som denna..?

Ursäkta offtopic..

OT: Håller med HoKKee. Poliserna - i alla fall här uppe i Jämtland - sköter sig bra och behövs.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Svetsare
210 Inlägg
20 april 2009
har nästan bara bra erfarenheter med polisen. och är man trevlig mot dom så är dom nästan alltid trevliga tillbaka.

Meister
6 763 Inlägg
20 april 2009
Kan inte blacken berätta om någon av de gånger som han har haft pistolen mot huvudet? För mig så låter det som om du rör dig i ganska skumma kretsar..

blacken
20 april 2009
camaro67 skrev:
Kan inte blacken berätta om någon av de gånger som han har haft pistolen mot huvudet? För mig så låter det som om du rör dig i ganska skumma kretsar..

Jag hade släppt av min riksdag vid hennes jobb och skulle åka till mitt. Så mitt i en korsning så blir jag råstoppad av bängen (länsman) ut ur ena bilen så stormade en fullständigt rabiat länsman som sliter upp sin picka och gör mantelrörelse och riktar den mot mitt huvud med fingret på avtryckaren. Varpå jag blir så rackarns skitnervös, och skäller ner länsman efter noter. Det visa det sig senare när det värsta lagt sig, att dom jagade en snubbe som tydligen hade en röd bil (vilken min var)..

En annan gång så stod jag och några polare och hängde utanför en affär. Då går larmet igång utan anledning, vi skiter i det och fortsätter att gaffla om all och ingenting. Då kommer det en barhuvad samt uppjagad länsman med draget vapen runt hörnet och pekar med det mot oss/mej med fingret på avtryckaren..

Och ja, jag rör mig i skumma kretsar, jag hänger ju här i bland tongue..

221 Inlägg
20 april 2009
jag hatar inte polisen men kan ogilla dom ibland när dom lägger tid på små saker när de finns större saker att fixa elr vad man ska säga!

1 150 Inlägg
20 april 2009
urikai skrev:
Growe skrev:
lelleal skrev:
stor del av dom som blir poliser har vart mobbade mm när dom var mindre och sen vill dom hävda sig senare i sitt liv så är de bara finns en undersökning om detta kommer inte ihåg hur många % de va men de var ganska mkt!

det är ungefär som jag oxå känner..finns inte många normala poliser dom är lätt räknade
och det måste bero just på det du skriver att dom blivit moppade så dom måste hävda sig nu idagens läge

dom värsta jävlarna är dom kvinnliga
men när det väl gäller backar dom som små skygga möss

när en släkting tog ett rattfyllo som hade hela familjen ville dom att släktningen stog kvar
för dom kände sig i underläge
bra med poliser som är rädda för några fyllon

har själv funderat om jag inte höll på att bli skjuten härom dagen av en tjejpolis
som tog 3steg bakåt och la handen på pistolen när jag klev ur min bil och gick 3steg mot polisbilen
men när dom står där med upp backning står dom och käftar och har sig som värsta idioterna
helt utan anledning oavsätt hur trevlig och korrekt man kan vara

lägg ner
...

ja säger inget utan ha grunder för de...du kanske är polis sj?

VW-nörd?
4 332 Inlägg
20 april 2009
motor_power skrev:
jag hatar inte polisen men kan ogilla dom ibland när dom lägger tid på små saker när de finns större saker att fixa elr vad man ska säga!

Förstår vad du menar, samtidigt kan de vara bra att ta små saker också. Ted Bundy togs ju för att de stoppa hans bil i en kontroll...
Grejen är den att de är underfinansierade så de har ju inte resurser att följa upp mkt till brott, samtidigt som de har krav från toppen att de ska genomföras så och så många alkoholkontroller (fler kontroller är bättre än att stå där det är vanligast med fyllon t.ex. enligt "toppen") som möjligt.
Pja, de e som me sjukan, man får ingen service av superstressad personal

1 827 Inlägg
20 april 2009
NeHe: http://tbn3.google.com/images?q=tbn:Ev-nNJCEQhxmUM:http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/87/Symbol_thumbs_up.svg/463px-Symbol_thumbs_up.svg.png

Blacken: http://tbn3.google.com/images?q=tbn:9pY_O8CVwqLKmM:http://www.platowa.com/images/thumbs_down.svg.png

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

687 Inlägg
20 april 2009
blacken skrev:
Jag har haft laddade polisvapen mot mitt huvud ett "par" gånger, och med fingret på avtryckaren. ( man har ALDRIG fingret på avtryckaren, förrens det är dags att avfyra). Inget kul när man bara hade slängt av riksdagen vid sitt jobb, och var på väg till mitt eget..

Hur mycket osanning är det i den historien?..

Du har alltså upplevt en polis som gått fram (inte en gång utan ett par gånger) och tryckt sin mynning på pistolen mot ditt huvud med fingret på avtryckaren?

Sök