4877
Sök

Pl400 tål det vatten när det härdar?

667 Inlägg
1 maj 2009
Trådstartare
#1
limmar vingen på taket nu med pl400 och jag min dumme fan skulle tvätta bilen när det bara ahde gått ca 14timmar av härdningstiden? så nu är frågan är jag tvungen att göra om allat eller tål det vatten?


667 Inlägg
1 maj 2009
Trådstartare
#3
camaro67 skrev:
Efter 14timmar har jag mycket svårt att tro att de ska göra någon skillnad

men det har stått ute och var minusgrader inatt. när jag tar bort pinnen som håller vingen på plats så börjar den kanna men bara lite lite grann! så hoppas inte jag behöver göra om allt:/ ska använda bilen imorgon då har det gått ca 38timmar!


667 Inlägg
1 maj 2009
Trådstartare
#4
Zadran skrev:
det står väl att den inte tål vatten?? Då är det bara vänta o se om den sitter bra när det härdat helt.

så om det nu torkat så riskerar jag att tappa den eller?


Driver
2 111 Inlägg
1 maj 2009
#5
Att pl400 inte skulle tåla lite vatten efter 14 timmar har jag mycket svårt att tro. Används mycket inom bygg, finns en anledning till det.

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

Driver
2 111 Inlägg
1 maj 2009
#6
Beror väl såklart på om du matade med högtrycken rakt på limfogen...

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

667 Inlägg
1 maj 2009
Trådstartare
#7
PL 400, konstuktionslim   

Vatten- köld- och värmebeständigt
(-40 - +100ºC).

Limmar på fuktiga, frusna och oljiga ytor.
Mycket goda åldringsegenskaper.

Limmar de flesta material oavsett kombination tex. trä, plywood, träfiberskivor, porös board, spånskivor, gips, kakel, rostfritt stål, stål, plåt, tegel, lättbetong, puts och gummi.
         
Hittade detta på nätet! hade tur;)


667 Inlägg
1 maj 2009
Trådstartare
#8
Janken skrev:
Beror väl såklart på om du matade med högtrycken rakt på limfogen...

nej höll mig på bra avstånd så!


Meister
6 763 Inlägg
2 maj 2009
#9
Om jag hade kommit på de när jag skrev mit förra inlägg så kunde jag ha sagt att det inte är några problem då jag fick pl400 på benet en gång och det var ett helvete trotts att jag duschade och gnuggade på de big_smile


667 Inlägg
2 maj 2009
Trådstartare
#10
camaro67 skrev:
Om jag hade kommit på de när jag skrev mit förra inlägg så kunde jag ha sagt att det inte är några problem då jag fick pl400 på benet en gång och det var ett helvete trotts att jag duschade och gnuggade på de big_smile

hehe okej:D men nu har det torkat sitter riktigt bra;)


Saab
344 Inlägg
2 maj 2009
#11
tror det är pl600 som inte tål vatten yikes


Sök