40k spendera?

civic Naturally Aspiranted
12 april 2006 · 543 Inlägg

Rohdin skrev:

civic skrev:

jens volvo in sports skrev:
jepp du har så rätt rohdin gamla volvona håller bra och man hittar reservdelar var som helst och fast t.ex 240n väger  ca.1280kg så får man dom nog att gå jävligt bra.orsaken till varför dom inte e någo snabba orginalt e ju för att volvo inte har plocka ut någo mycke effekt från dom utan gjort dom slitstarkare iställe så att dom håller längre!som ja sa tidigare gamla volvon e grymma bilar!

Får du en 240 att gå bra kan du ringa mig! För det skulle va lika troligt som att allt vatten på jorden skulle torka på 1 dag.
Ingen volvo bil har ju någon effekt att skryta med.

Och du som sa att det knackade i 1.6 liters motorn, vad vet du om det?
Dom är gjorda för att klara hålla ett högt varvtal ( och inte dö vid 3.000 rpm strecket som en gammal 240 skulle göra ) och klarar därför att varva mycket, en längre tid. Det är ungefär 100 hk/ L i Honda bilarna, till skillnad från volvo's 40.

haha hittar många sånna du,grannen har 3st till att börja med.....effekt? jag tycker Tic bilarna går jävligt bra för att vara ärlig,164 med B30 är inte heller dåligt med tanken på ålder,a just det vad hadde jappsarna för motorer på 70-80 talet??? ett råd till dej köp en 740 och försök döda den,sen köper du en 1.6 och försök döda den,nä visst fan dom såldes döda från fabrik...och det är väl bara bra med högre hk/L då dom är mkt mera trimvänliga...det är bara erkänna nu Civic så vi kan sluta bråka....

Jag tävlade mot en TIC.. Behöver nog inte nämna hur det gick ( många som kan bli sårade då ).
Jag vet inte vad Jappsarna hade för motorer på 70-80 talet.
Jag har haft 2st 740, och den ena var ett kadaver som inte va hållbar.
Mer trimvänligt de vet ja inte men.

civic Naturally Aspiranted
12 april 2006 · 543 Inlägg

dj_aggwa skrev:

civic skrev:

jens volvo in sports skrev:
jepp du har så rätt rohdin gamla volvona håller bra och man hittar reservdelar var som helst och fast t.ex 240n väger  ca.1280kg så får man dom nog att gå jävligt bra.orsaken till varför dom inte e någo snabba orginalt e ju för att volvo inte har plocka ut någo mycke effekt från dom utan gjort dom slitstarkare iställe så att dom håller längre!som ja sa tidigare gamla volvon e grymma bilar!

Får du en 240 att gå bra kan du ringa mig! För det skulle va lika troligt som att allt vatten på jorden skulle torka på 1 dag.
Ingen volvo bil har ju någon effekt att skryta med.

Och du som sa att det knackade i 1.6 liters motorn, vad vet du om det?
Dom är gjorda för att klara hålla ett högt varvtal ( och inte dö vid 3.000 rpm strecket som en gammal 240 skulle göra ) och klarar därför att varva mycket, en längre tid. Det är ungefär 100 hk/ L i Honda bilarna, till skillnad från volvo's 40.

100 hk/L ja, sen vet vi ju hur svaga motorerna är me med det liter antalet....

Men Magnus du har inge å säga till med.
120,5 hästar per Liter UTAN TURBO och kompressor i S2000.
På tal om svag bil, vi kan ju se vems som drar bäst på låga varv.

Rohdin
12 april 2006 ·

för att du tävlade mot farmor ja...

"kadaver som inte va hållbar"??? okej,är jappsarna mera hållbara menar du???

trimvänliga,det är dom,gäller att hitta rätt prylar bara,och det finns till rätt pris

VW_Jens
12 april 2006 · 608 Inlägg

"Jag tävlade mot en TIC.. Behöver nog inte nämna hur det gick ( många som kan bli sårade då )."
jasså blev du långt efter? smile
om du vann så var det endera så att han i ticen va ut och söndagsåka eller så var det helt enkelt inte en tic utan en vanlig med b200k med 102hk!

Senast redigerat av jens volvo in sports (12 april 2006)

old volkswagens never die,they just get lower:D
Audi S4 (2006)
poel_CiviC Honda lover
12 april 2006 · 27 Inlägg

jens volvo in sports skrev:
"Jag tävlade mot en TIC.. Behöver nog inte nämna hur det gick ( många som kan bli sårade då )."
jasså blev du långt efter? smile
om du vann så var det endera så att han i ticen va ut och söndagsåka eller så var det helt enkelt inte en tic utan en vanlig med b200k med 102hk!

Det var en TIC och det var ett uppgjort race ifall du inte fatta de..

Rohdin
12 april 2006 ·

klockrent! och du jag tkr S2000 är en fin och bra bil men nu pratade vi om äldre bilar inga millenium plasters..

Winnerbjorn Tuuuurbo
12 april 2006 · 240 Inlägg

haha finns många fräsha 240s kvar ! ex polares 84 utan en antydelse till rost! T5an å T5r å R går ju bra som fan.. satsa på en sån

Rohdin
12 april 2006 ·

poel_CiviC skrev:

jens volvo in sports skrev:
"Jag tävlade mot en TIC.. Behöver nog inte nämna hur det gick ( många som kan bli sårade då )."
jasså blev du långt efter? smile
om du vann så var det endera så att han i ticen va ut och söndagsåka eller så var det helt enkelt inte en tic utan en vanlig med b200k med 102hk!

Det var en TIC och det var ett uppgjort race ifall du inte fatta de..

uppgjort att han i Volvon skulle äta och titta på istället kanske ja.....tror inte 125hk Civic tar 182hk 240 med ett gott skjut när turbon kommer....löjligt!!!....

Till trådskaparn:jag hade som sagt köpt en Volvo Turbo! vilken som..

Senast redigerat av Rohdin (12 april 2006)

civic Naturally Aspiranted
12 april 2006 · 543 Inlägg

jens volvo in sports skrev:
"Jag tävlade mot en TIC.. Behöver nog inte nämna hur det gick ( många som kan bli sårade då )."
jasså blev du långt efter? smile
om du vann så var det endera så att han i ticen va ut och söndagsåka eller så var det helt enkelt inte en tic utan en vanlig med b200k med 102hk!

Varför kan ni inte bara fatta att en TIC går inte bra?
Till och med min kompis som hade en TIC sa ju till och med att min gick bättre.
+ att jag och en i klassen kör ifrån 940 turbo och 740/240 TIC.
Tycker ~50 hästar är ganska mycket i skillnad, och ändå hänger de inte på.

VW_Jens
12 april 2006 · 608 Inlägg

sen ska ni inte jämföra nya japanare med gamla volvon!ta en isamma årsklass iställe.tänk no en 240glt som kom -78 hade b23e på 140hk och 191nm och det e sugmotor. där är en annan sak riskokarna som ni skryter om har ju inge vrid.
men nu ska vi sluta bråka om detta för det var ju inte detta tråden handlar om!

old volkswagens never die,they just get lower:D
Audi S4 (2006)
poel_CiviC Honda lover
12 april 2006 · 27 Inlägg

Rohdin skrev:

poel_CiviC skrev:
Det var en TIC och det var ett uppgjort race ifall du inte fatta de..

uppgjort att han i Volvon skulle äta och titta på istället kanske ja.....tror inte 125hk Civic tar 182hk 240 med ett gott skjut när turbon kommer....

Nu är du bara fjantig..
Gott skjut? Haha!
Du får väl tro vad du vill innan du sett de i verkligheten..

Peace

civic Naturally Aspiranted
12 april 2006 · 543 Inlägg

jens volvo in sports skrev:
sen ska ni inte jämföra nya japanare med gamla volvon!ta en isamma årsklass iställe.tänk no en 240glt som kom -78 hade b23e på 140hk och 191nm och det e sugmotor. där är en annan sak riskokarna som ni skryter om har ju inge vrid.
men nu ska vi sluta bråka om detta för det var ju inte detta tråden handlar om!

även utan vrid susar vi ju förbi smile

Rohdin
12 april 2006 ·

poel_CiviC skrev:

Rohdin skrev:

poel_CiviC skrev:
Det var en TIC och det var ett uppgjort race ifall du inte fatta de..

uppgjort att han i Volvon skulle äta och titta på istället kanske ja.....tror inte 125hk Civic tar 182hk 240 med ett gott skjut när turbon kommer....

Nu är du bara fjantig..
Gott skjut? Haha!
Du får väl tro vad du vill innan du sett de i verkligheten..

Peace

ja medans "skjutet" kommer spränger ni ju luftburken....vill gärna se ett race mellan orginal 240 TIC och Civic Lsi...
'
Pease...

Traktorn Elektriker
12 april 2006 · 31 Inlägg

Civic, om jag inte kommer ihåg helt fel var det en 245:a du körde ifrån..

Rrrrrrrrrrr
Volvo 855 R (1996)
civic Naturally Aspiranted
12 april 2006 · 543 Inlägg

Rohdin skrev:

poel_CiviC skrev:

Rohdin skrev:

uppgjort att han i Volvon skulle äta och titta på istället kanske ja.....tror inte 125hk Civic tar 182hk 240 med ett gott skjut när turbon kommer....

Nu är du bara fjantig..
Gott skjut? Haha!
Du får väl tro vad du vill innan du sett de i verkligheten..

Peace

ja medans "skjutet" kommer spränger ni ju luftburken....vill gärna se ett race mellan orginal 240 TIC och Civic Lsi...
'
Pease...

NU börjar det verkligen spåra ur.
Att jämföra 170 hk mot 90 är väl lite väl långsökt ?

"Ta din orginala Micra mot min GT2:a då"

Ja, 245 eller 240, spela roll "Traktorn".

VW_Jens
12 april 2006 · 608 Inlägg

kanske det var en turbo diesel du körde imot! nä men verkar iallafall ovanligt trötta dom ticcarna du sägar att du kört mot!

old volkswagens never die,they just get lower:D
Audi S4 (2006)
Traktorn Elektriker
12 april 2006 · 31 Inlägg

poel_Civic spränger ingen luftburk, han skjuter bara av ljuddämparen hela tiden

Rrrrrrrrrrr
Volvo 855 R (1996)
poel_CiviC Honda lover
12 april 2006 · 27 Inlägg

Rohdin skrev:
ja medans "skjutet" kommer spränger ni ju luftburken....vill gärna se ett race mellan orginal 240 TIC och Civic Lsi...
'
Pease...

Okej..  tänkte inte skriva mer här pga kraftig offtopic men detta blir min sista post.
Detta skjut du talar om förstår jag mig inte riktigt på men..skjutet infinner sig dock i en T5a de ska jag hålla med om..

Detta var en ESi vi pratade om ingen LSi.

Peace (Pease? :S)

civic Naturally Aspiranted
12 april 2006 · 543 Inlägg

jens volvo in sports skrev:
kanske det var en turbo diesel du körde imot! nä men verkar iallafall ovanligt trötta dom ticcarna du sägar att du kört mot!

Nej de va inte trötta, de va Orginala, så hemskt fel var det.

Rohdin
12 april 2006 ·

civic skrev:

Rohdin skrev:

poel_CiviC skrev:

Nu är du bara fjantig..
Gott skjut? Haha!
Du får väl tro vad du vill innan du sett de i verkligheten..

Peace

ja medans "skjutet" kommer spränger ni ju luftburken....vill gärna se ett race mellan orginal 240 TIC och Civic Lsi...
'
Pease...

NU börjar det verkligen spåra ur.
Att jämföra 170 hk mot 90 är väl lite väl långsökt ?

"Ta din orginala Micra mot min GT2:a då"

Ja, 245 eller 240, spela roll "Traktorn".

Det är ju det du har bråkat om hela jävla tiden!!!!! äntligen insåg du fakta...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang